2015-11-20, 15:03
Medlem
20 NOVEMBER 2015
Wifog: Wifog offentliggör konvertibelemission om 16,0 MSEK med företrädesrätt för bolagets aktieägare.

Vad innebär det?
Citera
2015-11-20, 15:44
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
20 NOVEMBER 2015
Wifog: Wifog offentliggör konvertibelemission om 16,0 MSEK med företrädesrätt för bolagets aktieägare.

Vad innebär det?
Styrelsen och huvudaktieägarna skall mjölka småspararna på pengar.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=685717&lang=sv
Man skall dela ut extra pengar till styrelsen på aktieägarnas bekostnad
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=684930&lang=sv
finns en del intressant att läsa här
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/wifog-holding.html#4273169
Man har idag drivit upp kursen från 8,30 kr till 10,40 kr för att småspararna skall nappa på kroken.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/187248/wifog-holding

SATSA INGA PENGAR PÅ SKITEN!!
Citera
2015-11-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Jag verkar inte kunna surfa fast jag fick 665 poäng efter ett tag då alla poäng tog slut. Tycker det är skumt nu när det är påfyllt så kommer jag fortfarande inte ut på internet.. Vad är det för fel på dessa kort nu för tiden? Var ju bättre innan dom ändra osv.
har du ställt in apn:? förvisso går det oftast automatiskt
starta om mobben o kolla sen,,
Citera
2015-11-21, 19:18
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
har du ställt in apn:? förvisso går det oftast automatiskt
starta om mobben o kolla sen,,

Vad menar du med apn? Hur och till vad ställer jag om den till?
Citera
2015-11-21, 23:04
Medlem
Slutligen, kontrollera att dina APN-inställningar är korrekta - dessa skall vara inställda på antingen data.tre.se eller bredband.tre.se,kolla i inställningarna i mobben,,nätverk,osv
Citera
2015-11-22, 12:29
Medlem
Enydrions avatar
gränsen är 90 poäng idag och igår ( och reklamen fungerar som skit som vanligt )
Citera
2015-11-22, 12:38
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
gränsen är 90 poäng idag och igår ( och reklamen fungerar som skit som vanligt )
Som vanligt, fyllde på med 9 poäng sedan gav jag upp...
Citera
2015-11-22, 16:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Som vanligt, fyllde på med 9 poäng sedan gav jag upp...

Ja, risken för musarm börjar bli ganska stor...
Brukar köra bakåtpilen med ryggmärgen, när en reklam efter nåt dussin klick äntligen kommer fram, så har jag redan klickat igen, men släpper då ej knappen förrän jag hunnit flytta musen från det farliga området...

Börjar bli ganska trött på det nu, har surfat tre gig den här månaden...
Citera
2015-11-23, 08:32
Medlem
man lägger ca 30 timmar i mån på detta reklamtittande
,= 3000 kr mån i lön,,om man får 100 kr tim,på nåt jobb,,
ej lönt på långa vägar,
Citera
2015-11-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Jag kan inte uttala mig om just han vet, men en konkurs är en ekonomisk händelse som PTS inte styr över.

Då utses en konkursförvaltare som ska tillvarata de ekonomiska intressena för de som har ekonomiska anspråk på företaget i fråga. Företaget upphör sen att existera. Vid ett sånt tillfälle är det oftast av ekonomiskt intresse att sälja kundstocken till nån annan operatör, så att mer pengar strömmar in till långivarna. Det är då konkursförvaltarna som gör detta. I detta sammanhang är kundernas intresse helt ointressanta. Det är varken PTS eller konkursförvaltarnas uppgift att tillvarata kundernas intresse vid en konkurs. Däremot kan man ju hoppas att t.ex. Wifog då skulle ha nån skam kvar ikroppen och ordna porteringar på ett för kunderna bra sätt.

Om det är så att kundstocken inte säljs och operatören haft egna nummerserier så ska dessa återlämnas till PTS. Om det däremot är så att t.ex. Wifog "åker snålskjuts" på Tres nummerserier, så fortsätter ju numren att vara Tre-nummer. Wifog är ju en virtuell operatör i Tres nät och då finns det olika sätt att lösa frågan om egna eller "lånade" nummerserier. Jag har personligen ingen insikt i hur Wifog - Tre löst detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Okej, tack för ditt svar. Jag har mejlat PTS så får vi se om jag får något svar. Eller givande svar.
Tja, jag fick svar från PTS i alla fall, se nedan.

"Tillstånd att använda nummer utfärdas av PTS. Nummertillstånd kan överlåtas eller återkallas av PTS. Så, det beror på vad som händer under/efter en konkurs. En konkursförvaltare kan fortsätta att bedriva verksamheten med målet att hitta en köpare av bolaget. Om bolagets verksamhet upphör kan PTS återkalla tillstånd till nummerkapacitet som inte längre används."
Citera
2015-11-23, 16:10
Medlem
Citat:
Tja, jag fick svar från PTS i alla fall, se nedan.

"Tillstånd att använda nummer utfärdas av PTS. Nummertillstånd kan överlåtas eller återkallas av PTS. Så, det beror på vad som händer under/efter en konkurs. En konkursförvaltare kan fortsätta att bedriva verksamheten med målet att hitta en köpare av bolaget. Om bolagets verksamhet upphör kan PTS återkalla tillstånd till nummerkapacitet som inte längre används."
Jag fick kompletterande svar nyss:

"Så länge nummertillstånd inte har återlämnats till PTS igen så bör du som konsument kunna byta operatör och ta ditt nummer med dig (nummerportering). Alternativt att den operatör som eventuellt tar över en konkursad verksamhet övertar kundavtal och nummertillstånd."
Citera
2015-11-23, 16:23
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Jag fick kompletterande svar nyss:

"Så länge nummertillstånd inte har återlämnats till PTS igen så bör du som konsument kunna byta operatör och ta ditt nummer med dig (nummerportering). Alternativt att den operatör som eventuellt tar över en konkursad verksamhet övertar kundavtal och nummertillstånd."

Så bra, då har du hört det från två olika ställen nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in