Citat:
Ursprungligen postat av
Majongq
exakt och just nu kostar ett abonnemang hos Hallon för endast 49kr i mån o då får du ringa/smsa hur mycket du vill + 4gb surf var månad och 25gb surf som ny kund. Använder du inte surfen följer det med till nästa månad.
Har man inte råd med det här eller andra abonnemang upp till 100 spänn per mån då ska man verkligen inte ha en telefon över huvud taget. Vad är det fattig lappar som kör på det här skitet ??? Undrar vilken kund krets det handlar om. Är det barn under 12år utan månads peng för en vuxen över 18 kan jag inte tänka mig för det är ju över skämmigt för då måste man verkligen kolla sig i spegeln och göra något med sitt liv för något stämmer verkligen inte där uppe ?
Jag håller med dig till en viss del.
Men, nu är det på det viset att det finns ett flertal tv-kanaler, som visar reklam. Folk tittar på dessa kanaler. Alla som tittar på t.ex. Tv4 kan rimligen inte leva på socialbidrag!
Flera av tv-kanalerna, som visar reklam, måste man även betala extra för att få i sitt kanalutbud. Så är det i alla fall för en annan, som är tvångsansluten till comhem.
Om wifog, eller någon annan, erbjuder en tjänst där man får 10 minuter att ringa för med 2G, mot att man har tittat på 1/2 minut reklam. Ja, då tror jag att de kan få rätt många kunder.
Det blir likartade proportioner, som med många av reklamkanalerna i tv.
Det blir mer prisvärt att ladda en massa surf till sin Android ( eller ifåne ) än att ha en fast månadskostnad.