2018-09-02, 07:08
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vad har det med saken att göra? Det ju ändå en stängd grupp.

Gruppen blir ju inte en öppen grupp bara för jag hittar knappen för ansökan.

Men eftersom du undrar så är en bred knapp som det står "Gå med i grupp" på. Du ska nog hitta den.

Jag _har_ hittat knappen då jag vet vad som diskuteras 😋

WiFog skrev på sin status igår att de vet om att det blev fel.
Citera
2018-09-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
om du har Facebook 🙂

Nja, har ju guskelov inte facebook...

så apropå det:
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jag _har_ hittat knappen då jag vet vad som diskuteras 😋

WiFog skrev på sin status igår att de vet om att det blev fel.

Wifog vet om att det blev fel i betydelsen att det ska rätta till det eller att Wifog vet om att det blev fel men de bjuder på de extra poängen?
Citera
2018-09-03, 14:55
Medlem
mortuus82s avatar
Lite frågor, alltså om man får ihop lite surf på en månad och sen inte använder det, försvinner det sen på nästa eller får man behålla det som är kvar hela tiden? förstår inte riktigt hur det funkar har sökt men inte hittat svar på detta. Samma med samtalen och sms blir dom kvar nästa månad osv om man har kvar nåt ?
Citera
2018-09-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82
Lite frågor, alltså om man får ihop lite surf på en månad och sen inte använder det, försvinner det sen på nästa eller får man behålla det som är kvar hela tiden? förstår inte riktigt hur det funkar har sökt men inte hittat svar på detta. Samma med samtalen och sms blir dom kvar nästa månad osv om man har kvar nåt ?
du behåller allt, sms samtal data,det du laddat upp med top ups,,,tills du förbrukat dem,,förutom zero ,får du bara 15 min,och 500 mb i mån,,dem försvinner,,så måste du få ihop 400 poäng igen ,,
Citera
2018-09-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
du behåller allt, sms samtal data,det du laddat upp med top ups,,,tills du förbrukat dem,,förutom zero ,får du bara 15 min,och 500 mb i mån,,dem försvinner,,så måste du få ihop 400 poäng igen ,,
https://support.wifog.com/wifog-mobile/information-om-forandringarna-i-plattformen
Citera
2018-09-14, 22:46
Medlem
Bra affärside, men feltänkt.
wifog använder 3:s nät. 3G och 4G.
Den stora kundgruppen till en sådan här tjänst vill ha 2G.

Alla som har råd med en telefon, som klarar 3G och 4G, har råd att betala vad
det kostar att ringa. Jag har råd att betala vad det kostar, men jag hade en
sim-kortsplats över och fick för mig att prova wifog. Jag läste inte det
finstilta och tänkte som så. Sim-kortet från wifog är gratis och jag kan ju
testa hur det fungerar. Men, sim-kortsplats 2 i telefonen ifråga klarar bara
2G.

Jag använder fortfarande även en annan äldre telefon för att ta emot sms och ringa ibland. Den klarar bara av 2G.

Om wifog byter underleverantör till Telenor eller Telia tror jag att wifog kan överleva. En budgettjänst som inte kan klara budgettjänsten 2G känns minst sagt feltänkt.
Citera
2018-09-14, 23:18
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket

2G.

Jag använder fortfarande även en annan äldre telefon för att ta emot sms och ringa ibland. Den klarar bara av 2G.

Om wifog byter underleverantör till Telenor eller Telia tror jag att wifog kan överleva. En budgettjänst som inte kan klara budgettjänsten 2G känns minst sagt feltänkt.

Jag vet om jag tycker det var så bra affärsidé, att försöka sälja reklamplatser riktade till folk som inte ens kan betala en hundring för ett abonnemang. Vad hände när annonsörerna upptäckte att reklamen var riktad till "kunder" utan pengar?
Citera
2018-09-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Jag vet om jag tycker det var så bra affärsidé, att försöka sälja reklamplatser riktade till folk som inte ens kan betala en hundring för ett abonnemang. Vad hände när annonsörerna upptäckte att reklamen var riktad till "kunder" utan pengar?

Det handlar inte om att inte att ha råd. Det handlar om att vara sparsam.

De flesta kan nog stå ut med att titta på en 30-sekunders lång reklamfilm i Androiden, med wifi-anslutning, samtidigt som de sitter på toaletten.

Belöning: tillräckligt många minuter att ringa för denna månaden.
Citera
2018-09-15, 09:39
Medlem
borguss avatar
Citat:
Det handlar inte om att inte att ha råd. Det handlar om att vara sparsam.

De flesta kan nog stå ut med att titta på en 30-sekunders lång reklamfilm i Androiden, med wifi-anslutning, samtidigt som de sitter på toaletten.

Belöning: tillräckligt många minuter att ringa för denna månaden.

Nej det stämmer absolut inte! Du måste titta på otroligt mycket mer reklam, varje dag, år efter år! 30 sek räcker inte till något alls.
Dessutom kan väl inte såna extrema snåljåpar vara intressanta för företagen som köper reklamplatser. De vill ju nå folk med pengar som är beredda att köpa.
Citera
2018-09-15, 19:28
Medlem
Citat:

2G.

exakt och just nu kostar ett abonnemang hos Hallon för endast 49kr i mån o då får du ringa/smsa hur mycket du vill + 4gb surf var månad och 25gb surf som ny kund. Använder du inte surfen följer det med till nästa månad.

Har man inte råd med det här eller andra abonnemang upp till 100 spänn per mån då ska man verkligen inte ha en telefon över huvud taget. Vad är det fattig lappar som kör på det här skitet ??? Undrar vilken kund krets det handlar om. Är det barn under 12år utan månads peng för en vuxen över 18 kan jag inte tänka mig för det är ju över skämmigt för då måste man verkligen kolla sig i spegeln och göra något med sitt liv för något stämmer verkligen inte där uppe ?
Citera
2018-09-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
exakt och just nu kostar ett abonnemang hos Hallon för endast 49kr i mån o då får du ringa/smsa hur mycket du vill + 4gb surf var månad och 25gb surf som ny kund. Använder du inte surfen följer det med till nästa månad.

Har man inte råd med det här eller andra abonnemang upp till 100 spänn per mån då ska man verkligen inte ha en telefon över huvud taget. Vad är det fattig lappar som kör på det här skitet ??? Undrar vilken kund krets det handlar om. Är det barn under 12år utan månads peng för en vuxen över 18 kan jag inte tänka mig för det är ju över skämmigt för då måste man verkligen kolla sig i spegeln och göra något med sitt liv för något stämmer verkligen inte där uppe ?

Jag håller med dig till en viss del.

Men, nu är det på det viset att det finns ett flertal tv-kanaler, som visar reklam. Folk tittar på dessa kanaler. Alla som tittar på t.ex. Tv4 kan rimligen inte leva på socialbidrag!

Flera av tv-kanalerna, som visar reklam, måste man även betala extra för att få i sitt kanalutbud. Så är det i alla fall för en annan, som är tvångsansluten till comhem.

Om wifog, eller någon annan, erbjuder en tjänst där man får 10 minuter att ringa för med 2G, mot att man har tittat på 1/2 minut reklam. Ja, då tror jag att de kan få rätt många kunder.

Det blir likartade proportioner, som med många av reklamkanalerna i tv.

Det blir mer prisvärt att ladda en massa surf till sin Android ( eller ifåne ) än att ha en fast månadskostnad.
Citera
2018-09-16, 01:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag håller med dig till en viss del.

Men, nu är det på det viset att det finns ett flertal tv-kanaler, som visar reklam.

Vilket är TOTALT irrelevant för denna tråd.
SKÄRP DIG!

WiFog kräver betalt i form av reklamtitt, vars inkomstvariabler vida överträffar det Värde som WiFog's kunder lägger ned på det hela.

Citat:
Om wifog, eller någon annan, erbjuder en tjänst där man får 10 minuter att ringa för med 2G, mot att man har tittat på 1/2 minut reklam. Ja, då tror jag att de kan få rätt många kunder.

WiFog har dock inte 2G-support, så.. Knull You for even suggsting it..

Citat:
Det blir likartade proportioner, som med många av reklamkanalerna i tv.

Not at all.
TV ger mången timmar med underhållning i retur för eventuell reklamtitt. WiFog (WeFuck(You)) ger en miserabel returprocent på den tid som deras kunder lägger ned på att titta på deras lurade annonsörers annonskapital.

WiFog is dying, and I think they should.

Deras resa från att ha varit ett Reklambaserat Minimobilföretag, till att ha blivit ett renodlat pyramidspel, says it all...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in