2015-11-19, 10:17
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
så här står det på deras sida
Ju flitigare Wifogare du är, desto mer poäng kan du samla. Därmed har du även möjlighet för att helt undgå månadskostnaden genom att betala kostnaden med Wifogpoäng.

Det låter ju schysst. Är det som vanliga abonnemang, att man måste betala varje månad, antingen genom pengar eller poäng, eller kan man göra som med kontantkort, att man kan välja att inte betala en månad och det enda som händer då är att man inte kan använda prisplanen bara och sen aktiveras det igen så fort man laddar på pengar.

Eller kan det innebära konsekvenser om man inte regelbundet betalar med pengar eller med sina poäng? Det är inte så att dom plötsligt kan skicka en faktura med inbetalningskrav och hot om inkasso eller liknande?

Men tycker ni att det är ett vettigt alternativ? Tycker mig ha läst en del negativa kommentarer, så jag är lite tveksam. Men om det fungerar hyfsat i allafall, och det kanske bara är lite krångel då och då, så kan man kanske stå ut med det, med tanke på priset. Nu hade jag iofs bara tänkt mig Wifog som ett tillfälligt alternativ pågrund av att min ekonomi är lite dålig just nu och sen avsluta det när jag har mer pengar att röra mig med.
Senast redigerad av puckot 2015-11-19 kl. 10:39.
Citera
2015-11-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Det låter ju schysst. Är det som vanliga abonnemang, att man måste betala varje månad, antingen genom pengar eller poäng, eller kan man göra som med kontantkort, att man kan välja att inte betala en månad och det enda som händer då är att man inte kan använda prisplanen bara och sen aktiveras det igen så fort man laddar på pengar.

Eller kan det innebära konsekvenser om man inte regelbundet betalar med pengar eller med sina poäng? Det är inte så att dom plötsligt kan skicka en faktura med inbetalningskrav och hot om inkasso eller liknande?

Men tycker ni att det är ett vettigt alternativ? Tycker mig ha läst en del negativa kommentarer, så jag är lite tveksam. Men om det fungerar hyfsat i allafall, och det kanske bara är lite krångel då och då, så kan man kanske stå ut med det, med tanke på priset. Nu hade jag iofs bara tänkt mig Wifog som ett tillfälligt alternativ pågrund av att min ekonomi är lite dålig just nu och sen avsluta det när jag har mer pengar att röra mig med.
allt står på deras sida,varför inte läsa där,,?du betalar 200 poäng i mån,antingen med 39 kr,som du får 500 poäng för,eller så dras det av dina poäng du samlat ,genom reklam o enkäter,har skramlat ihop 22000 poäng på mitt kort,,=35 tim samtals tid
Citera
2015-11-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
allt står på deras sida,varför inte läsa där,,?du betalar 200 poäng i mån,antingen med 39 kr,som du får 500 poäng för,eller så dras det av dina poäng du samlat ,genom reklam o enkäter,har skramlat ihop 22000 poäng på mitt kort,,=35 tim samtals tid

Hur mycket tid tog det för dig att skramla ihop 22000 poäng på ditt kort?
Citera
2015-11-19, 15:44
Medlem
Enydrions avatar
Tänk på att man måste se reklamen på nåt annat nät än wifogs, annars går man back med poängen...
Citera
2015-11-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur mycket tid tog det för dig att skramla ihop 22000 poäng på ditt kort?
har skramlat sen de började med det nya systemet,,
har dock inte ringt alls med det eller surfat,,
ca 1 timme varje morgon," s,k dötid"
Citera
2015-11-19, 20:47
Medlem
lite news om den kommande extra bolagsstämman
http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Medier/Forestlight-Entert/Pressmeddelanden/2015/Wifog-Kallelse-till-extra-bolagsstamma-i-Wifog-Holding/

Hur kan annosörerna fortsätta att betala då annonserna blivit i praktiken meningslösa, ger 3 poäng om man ansluter med ett annat nätverk. Numera går det att se 3-4 annonser och sedan är det stopp.
Enkäter ger fler poäng men i nio fall av tio så kan wifog inte hitta någon enkät som passar.

Enkäterna verkar också skötas hur som helst. Kom in på en enkät och svarade på vilka olika korvsorter jag köper, Tryckte på "Nästa" och möttes av att mitt svar inte längre var intressant. Gav 0 poäng.

Annars är det nog en fördel att kryssa i många intressen, stort prylintresse och hög inkomst när frågorna kommer.

Intressant hur länge jänkarna fortsätter att pumpa in pengar i detta dödfödda projekt.
En wifogkonkurs kunde ju bredda vägen för en mer seriös annonsdriven operatör.
Citera
2015-11-19, 21:47
Medlem
Vad tror ni om de ännu ej avbockade nya funktionerna...?
https://www.wifog.com/planerade-lanseringar/
Citera
2015-11-19, 21:57
Medlem
Citat:
dela på poängen,till vänner,skulle jag gilla iaf,,
undrar när den blir aktiv`?
Citera
2015-11-19, 22:04
Medlem
Citat:

Tja- 2 poäng per reklamvisning i smartphone,dvs sämre tittar-betalning per reklamfilm lanseras som "nyhet/ny funktion".

Ska snart gå att ringa utomlands-verkar bli svårt då det rimligen blir dyrare och då krävs möjlighet att kunna se nog reklamfilm för att fylla upp nog poäng -filmer som oftast inte "Hittas".

Bra ide att kunna ringa utomlands-men då borde det också funka problemfritt att fylla på med reklamvisning.
Citera
2015-11-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Tja- 2 poäng per reklamvisning i smartphone,dvs sämre tittar-betalning per reklamfilm lanseras som "nyhet/ny funktion".

Ska snart gå att ringa utomlands-verkar bli svårt då det rimligen blir dyrare och då krävs möjlighet att kunna se nog reklamfilm för att fylla upp nog poäng -filmer som oftast inte "Hittas".

Bra ide att kunna ringa utomlands-men då borde det också funka problemfritt att fylla på med reklamvisning.
tycker man skulle få mer poäng,på reklam som är 30 sek,
än dem som är 10-15 sek,,
kanske 6 poäng på dem långa reklamen,,? eller,,?
Citera
2015-11-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot

Nja. Jag skulle faktiskt inte rekommendera Wifog i dagsläget. För mycket krångel i relation till tiden man lägger ner... Det var en helt annan grej på den tiden den goda Wifog-fe´n kom varje månad och strösslade kortet med gratisminuter och SMS...

Wifog av idag är en fråga om hur din situation ser ut. Du måste i praktiken ha tillgång till en annan uppkoppling för att kunna fylla på ditt kort. Du måste också ha tid att sitta och reklama för att fylla på. Inte för att du måste SE på reklamen, men du måste sitta och klicka och dona med flikarna eftersom systemet fungerar tämligen kasst just för tillfället...
Dessutom är det väl fortfarande lång kö för att få ett kort har jag för mig. Det är inte som ett kontantkort eller abonnemang som du bara kan strosa ner till affären och köpa i eftermiddag om du har lust.

På tal om att systemet fungerar kasst just nu, drabbas ni också av fenomenet att "rutan" kommer fram, men bara fryser och inte laddar så man måste trycka på uppdatera för komma vidare?

Dagens poängrapport: 147
Citera
2015-11-20, 10:09
Medlem
Redlinezs avatar
Jag verkar inte kunna surfa fast jag fick 665 poäng efter ett tag då alla poäng tog slut. Tycker det är skumt nu när det är påfyllt så kommer jag fortfarande inte ut på internet.. Vad är det för fel på dessa kort nu för tiden? Var ju bättre innan dom ändra osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in