Citat:
Sir.|55490748]Du har fortfarande inte förstått poängen:
Vad du, jag eller någon annan har för PERSONLIGA sexuella preferenser, är inte något som kan användas som argument för att förbjuda saker och ting.
Personligen skulle jag aldrig någonsin kunna tänka mig att ligga med en man eller med en släkting. Men det är inget som ska behöva påverka någon annan.
Vad du, jag eller någon annan har för PERSONLIGA sexuella preferenser, är inte något som kan användas som argument för att förbjuda saker och ting.
Personligen skulle jag aldrig någonsin kunna tänka mig att ligga med en man eller med en släkting. Men det är inget som ska behöva påverka någon annan.
Jag förstår precis vad du menar. Men enligt din tankesätt ska det vara fritt fram för människor att begå självmord, abort, dödshjälp osv. Även om du tycker att det är fel ska det inte vara förbjudet enligt dig. Jag förstår precis var du vill komma. Men vad du inte fattar är att samhället som entitet måste sätta sina gränser och sända signaler på vad som är okej och inte okej. Bara för att samhället sänder ut signaler, innebär det inte att ALLA människor håller sig i skinnet och gör precis som samhället i stort vill men det är signalerna, det är gränserna som är viktiga.
Om vi går efter din logik så ska samhället inte ha nåt med:
1) Incest att göra
2) Självmord
3) Dödshjälp
4) Abort
5) droger för eget bruk
6) Homosexualitet m.m.
Jag kan förstå att humanismen och ateismen har hjärntvättat dig grovt men kom igen lite skam i kroppen har du väl ändå kvar. Allt det ovan vill du argumenterar starkt för, samtidigt vet både du och jag att du personligen är starkt emot alla punkter. Hur kan du ens leva med dig själv? Nåt i ditt innersta, i det inbyggda kompassen talar om för dig vad som är vidrigt men du tycker att den här känslan inte ska vara skäl nog att du ska argumentera emot , utan trots det argumenterar du för. Du är så vilse en människa kan vara.
Citat:
Du har fortfarande inte svarat på min ursprungliga fråga angående homosexualitet: varför anser du att homosexualitet är fel?
Är det enbart för att du är en religiöst hjärntvättad foliehatt som inte klarar av att tänka själv, eller har du något giltigt argument?
Är det enbart för att du är en religiöst hjärntvättad foliehatt som inte klarar av att tänka själv, eller har du något giltigt argument?
Homosexualitet är onaturligt, omänskligt och fyller ingen egentlig funktion. Kom inte hit och säga att homosexualitet förekommer bland andra arter. et är mycket som andra arter ägnar sig åt; finns arter som hänger i träd och gör sig löjliga, människor skulle aldrig få för sig att sjunka till samma nivå. Finns arter som äter direkt ur sopkorgen, ingen människa med självrespekt skulle göra det. Kort och gott är det mycket som andra arter gör men som människor aldrig skulle få för sig att uträtta på grund av självrespekt. Så kom inte och ge mig det som argument att eftersom homosexualitet existerar i naturen är det fritt fram för människor.
Sexets främsta funktion är förökning. Hos alla arter och växter är sexets främsta mål förökning. Detta går inte att motargumentera. Sex är skönt just för att det ska utföras och förökningen ska vara ett faktum. Så är arterna programmerade av den vise. Den här funktionen går förlorade hos homosexuella personer som är aktiva.
Rövens enda uppgift är att vara en väg ut för slaggprodukter som människan eller individen lämnar ifrån sig, och inte för att nåt ska stoppas i den. Saker ska komma ut ur den och inte in i den. För man in saker i röven leder det oundvikligen endast till skada i ändtarmen och andra komplikationer.
Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella och detta är bevisat.
Homosexuella är mer benägna att må dåligt och begå självmord i de mest öppna samhället. Så människors restriktiva åsikter om homosexualitet är inte anledningen till att de mår dåligt och oftast begår självmord utan det är sjukdomen som får de att bli deprimerad och ta sitt liv. Sjukdomen är psykiskt.
Barn som adopteras av homosexuella mår sämre, blir oftare mobbad verbalt eller icke-verbalt. Barnet kommer sakna antingen en manlig förebild eller en kvinnlig förebild beroende på om paret är honor eller hannar. Detta är inte sunt för barnets uppväxt och psykiska mående.
Pedofili förekommer oftare bland homosexuella. M.m.
Frågan är att det är vanligt, det är lagligt, det är okej, det är inte incest. Fattar du trögt?
haha ger du mig wikipedia? Har du inte lärt dig än att bara för att någon på TV säger att liberal muslim och andra sorters muslimer existerar inte? HAHA vem är du att ge definition på vad en muslim är? Vem är wikipedia att ge definition på vad eller vem en liberal muslim är?