Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Jag vet inte vad TS är ute efter för ett parti då han la tråden i detta forum. SMR existerar ju. Vill TS ha ett demokratiskt nationellt parti så känns trådens plats mycket fel.
Vi som anser att vi inte är rena fascister eller NS kan alltså inte vara riktigt nationella i vår syn på saker? Vi behöver inte ett parti som tänker sig en demokratisk utveckling? Sen behöver inte demokratin se ut som den gör idag med en röst vart fjärde år på det minst sämsta.
Citat:
SD höll på i över 20 år innan riksdagen, det är en fullkomligt unik händelse då de nästan helt saknade resurser fram till typ valet 2006 (vilket man inte kan säga att SvP gjorde). SvP hade som sagt resurser, men misslyckades grovt ändå.
Jo, varför? De kunde ses som nazister, det var väl många ex-bekännade NS på betydande poster. De hade också ett väldigt fjuttigt program med en rasklausul. Ras kickar inte folk på. Det kan ändra sig men det är först när helvetet är här. Normalt är ju rasen en icke-fråga. Tyvärr så får nu människor lida för sin ras, svenskar såväl som invandrare. Personligen är jag lika arg på att sopmannen på McD alltid är svart som jag är på den rasism vi utsätts för pga liberalerna och lönesänkar-fucket.
Jag går inte runt och tänker ras utan mer genetik. Det kan användas mer positivt och långsamt. Inga bestialiska alternativ tack.
Citat:
Det är liksom inte bara att öppna ett parti och tro att allt går på ett räls. Du ska ha en nästan fanatisk övertygelse, förstå propaganda, ha duktiga organisatörer och företrädare och förr eller senare också resurser. Man skall nog också ha en del tur ibland.
Fanatiker? Med åldern så blir man mindre fanatisk normalt. Just nu irriteras jag mest av att läsa hur kommuner pissar på gamla och sjuka, hur trafikverket ska senarelägga underhåll, insikten om att vi nu satt ett definitivt stopp för en sund nation, som mycket väl kan inrymma rasblandade i viss mängd så länge de är svenskar. Är det fanatiskt?
Citat:
Svårast just nu är nog propagandadelen. SvP försökte i delar köra SD:s koncept med mycket flygblad (även om man givetvis inte var i SD:s närhet). Men detta funkade för SD på 90 och 00-talet. SvP fick noll resultat med detta, utvecklingen har gått vidare, flygblad är passé. Framtiden ligger givetvis i internet på något sätt, men ingen vet hur än - oavsett politisk åsikt.
Problemet är att man måste samlas och inte splittras. SD har nu tagit för många steg från att vara nationalister, de kommer nu att röra sig mot någon Fremskrittspartiroll. Men som det ser ut nu måste man ju rösta på dem hursomhelst. Man röstar på det minst sämsta reala alternativet, och ingen ska få mig att tro att det går att hylla Hitler och få med sig massorna idag. Nationalismen måste självklart förnyas med tiden, det innebär inte kappvänderi men inte heller potemkinkulisser.
Citat:
Sverige har sett så många misslyckades partibildningar (i alla läger, från kommunister till NS) att vi nog inte behöver en till just nu.
Det kan vara så men jag tror att ett sunt ND hade haft en god chans idag. SD måste tilltala lika många som Sossarna gjorde, dvs runt 40%, sen behöver de ett eller kanske två partier som kan stödja.
Citat:
Istället kan vi ju njuta av FI:s misslyckanden, ett parti som har både resurser och är medias gulleparti - men ändå inte klarar av att ta detta steg.
Jag tror du skojar, läget av idag är mycket en följd av att FI kom in i Europaparlamentet. Socialdemokraterna fick på så sett en slagsida för att inkludera dessa. Kombinera det med en vansinnig arbetslinje istället för att kräva av alla att göra det de kan bra för riket... Det blir lika absurt som Reinfeldts arbetslinje, "utanförskap" befinner jag mig alltså inte i om byggaren inte köper betong av en effektiv ren fabrik som kör ut med betongbil utan i betong säck, så ska dessa släpas och blandas fortare än fortast. Herregud vad nyttig jag känner mig!
(ja, jag har släpat pallar med cement/betong, ibland behövs det men jag vet att det numer ofta körs med lågbetald arbetskraft där man mycket väl kan köra med automatik och fordon. Nån krona sparas genom att det finns ett enormt defacto-trasproleteriat.)
Citat:
Det är som sagt lite svårare än vad en del tycks tro.
Det är oerhört svårt och man måste ha tur och timing. Frågan är ju hur man ska undvika att bara slita av sig håret. Tycker alla politiker vill bli stångade.
Citat:
Vad det gäller de namn som TS nämner så tror jag ingen fantiserar om ett nytt parti innan 2018.
Vi är många som gör det, jag är övertygad om att dessa namn också gör det.
Nu kan också ett helt urvattnat SD snabbt fixa en del problem som vi ser dagligen, som tiggarna. Det är ju inte svårt att på 100 dagar ändra samhällsfelen som är groteska. Stoppa massinvandringen, be alla tiggare från Eu att visa upp tillräckliga tillgångar för att leva här tre månader, sen vara generösa med en billig biljett åter och en varning.
Men vi sitter med kanske en miljon oönskade som aldrig kommer att vara en tillgång för den svenska nationen eller för staten. Och det blir bara värre och värre. Nationalisterna kan just nu inte vurma för militär och polis främst, de måste bli mjuka och värna gamla, sjuka och fattiga.
Se på den oskyldiga terroristen nu, han verkar inte stått under livsfara under IS, bara med ett skitliv under en hemsk regim. Pappan säger: "Gift dig med en kvinna som har svenskt medborgarskap..."
De som kommer söker inte en fristad främst, de är som Svenskarna som åkte till Amerika men här finns ingen fri jord att hävda. Jag har nog inte hört om speciellt många riktiga flyktingar, däremot om destruktiva klankulturer som ska konkurrera ut svenskarna alternativt bara gå på bidrag. Under 80-talet tvingade vi alla att göra militärtjänstgöring, annars fick du sitta i fängelse, men, det gick ju bra att fly från andra länders militärtjänstgöring. Min lust att dö för en nation med dubbla budskap, som diskriminerar den svenske, är inte hög. Kulturen här är absurd, som att vi direkt i MSM fick höra om en Arabisk vår, som gick över i en Europeisk vinter, just som jag anade. Hollande har ju i TV sagt att han sänt vapen till rebeller i Syrien. Reinfeldt stod redo med pluskan till samma rebeller, Syriska inbördeskriget är det mest intressanta någonsin, i.a.f. under min livstid, vem är vän och vem är fi?
Jag vet väl numer, tror jag, ungefär hur läget är men väst borde verkligen rannsaka sig själva, vad i helvete gör man?
Konspirationsteori eller sunt förnuft? Merkels "välkommen"-proklamation är ju helt underlig, fattade inte en såpass rutinerad politisk räv vad som skulle hända, har inte eliten fattat? nej, jag tror inte de allihop är nickedockor åt en jude, jag tror inte Soros NGOer som ger ut reklamblad bör skapa annat än vaksamhet från Europas sida, har vi gått för långt? Kollapsen är här snart och jag kan ge dig många anledningar, vad göra då vi Swenske? Vi bör ta steg från internationalismen, från FN, från imperialisterna och från oligarkerna. Just nu ser det ut som en förbannat givande Sandviken-rapport, från det namnkunniga PWC. SD satsar som sagt på 40-50% eller att marginaliseras. Ett nytt parti måste lägga grunden för en omdaning av samhället, inte tro på en omedelbar vår utan se vår nation som en enhet där vi har en vi-känsla. Vi måste sluta navelskåda och se på hur läget faktiskt är för medborgarna. När SD kom in i Riksdagen var det ett viktigt tecken, svaret blev ju det vi står med nu från politikerna, vilket gör att SD kommer att minst dubblas till de tar makten. Det vore väldigt tråkigt om inte ett riktigt (jaja, jag vet..) nationalistiskt parti skulle kunna fälla SD, inte sant?
Det är dags att bilda det och satsa på 10% av väljarna.