Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-19, 23:25
Medlem
Del av programmet finns här https://www.youtube.com/watch?v=50fbxVyC0Qw
Citera
2015-11-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Om inte annat så utgör den här bagatellen ett paradexempel på två punkter som har kommit att bli alltför centrala för svensk mentalitet i vår tid: kränkthetskoketteri och moralkärringsbigotteri. Fy fan.
Klockrent! Den enda analysen som är värd att notera när det gäller den här händelsen.
Citera
2015-11-20, 00:57
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag har verkligen inte varit någon ryggdunkare till Kringlan, även om jag självklart tycker att reaktionerna har gått helt över styr.
Och det jag gått och stört mig mest på är Akademibokhandelns reaktion.
Att sluta köpa in Omänniskor! Så jävla sjukt.
Lika dumt som folk som "slutar gilla" Annie Hall efter att Woody Allen blivit misstänkt för sexuella övergrepp på barn.
Vad har det med hans verk att göra?

Okej, hade Hagamannen kommit ut med en självbiografi så hade jag kanske inte velat sponsra honom med att köpa ett ex.
Men nu handlar det om en person (med alkoholproblem?) som uttryckte sig extremt olämplig och sexistisk/hotfullt i radio!
Skulle vilja se en lista på 10 andra författare som gjort sig skyldiga till brott, men vars böcker de inte har några problem att distribuera.
Citera
2015-11-20, 16:52
Medlem
Virre217s avatar
Överreaktionen har verkligen gått överstyr när man tom drar in hans böcker, och då flertalet kändisar har uttryckts sig grovt och olämpligt genom åren och undkommit med mindre undrar man verkligen vilka krafter i kulturbranschen han råkade sätta sig emot.

Nog för att jag vet att kultursverige är en inavlad ankdamm, men kan det verkligen vara så att Linderborg har såpass stort inflytande att Kristofer blir persona non grata i praktiskt alla sammanhang?
Eller vilka personer med starkt medialt inflytande har bestämt sig för att göra honom till paria då det känns osannolikt att precis alla skulle ta sådant stort avstånd från honom var för sig?

Någon med insiderinformation som vet om Krister svinat runt rejält innan och gjort sig opopulär bland några särskilda i kultureliten och detta var droppen som fick bägaren att rinna över?
Att de "haft tålamod med honom under längre tid" visar ju på något åt det hållet.
Citera
2015-11-20, 23:14
Medlem
Hegamons avatar
Sjukt Kristoffer Kringlan slaktas utan bedövning med slaktmask på feminismens altare.

Kändare än så här har Kristoffer inte varit. Gäller att smida medan järnet är varmt. Ett recept på att ta sig in från kylan är: Släpp flaskan om det är problemet för tillfället. Ut och skaffa uppträdanden även sådana som normala personer inte skulle tagit i med tång.

Efter ett tag kommer varumärket Kringlan vara laddat med något nytt och oväntat. Tillslut kommer Kringlan vara inne i stugvärmen igen och dom värsta kritikerna kommer tystna, om än något motvilligt.

Dödsstöten idag mot en framtida karriär tror jag kan stavas alkoholrus, om inte kommer det gå bra.
Senast redigerad av Hegamon 2015-11-20 kl. 23:22.
Citera
2015-11-21, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Nej jag hittar inte programmet ocensurerat, men det finns censurerat här (11 november) https://player.fm/series/amk-morgon/...on-11-november

Du får fylla in pipen med texten nedan:
Alla Mina Kamrater lägger ner
http://www.resume.se/nyheter/artikla...a-kommentarer/

Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Del av programmet finns här https://www.youtube.com/watch?v=50fbxVyC0Qw

Ha ha ha

Radioprogrammet var en underbar kontrast till all den PK-skit man tvingas stå ut med.

Hatten av för kringlan som vägrar sig tystas av feminister.!

*edit
Lyssnade nu igen. Sjukt roligt!
Senast redigerad av Keus 2015-11-21 kl. 06:55.
Citera
2015-11-21, 09:13
Medlem
PiusXIIIs avatar
Borde man inte ha förstått att det stod illa till med honom, och att han behövde hjälp?
Citera
2015-11-21, 17:02
Medlem
problemformulerarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Överreaktionen har verkligen gått överstyr när man tom drar in hans böcker, och då flertalet kändisar har uttryckts sig grovt och olämpligt genom åren och undkommit med mindre undrar man verkligen vilka krafter i kulturbranschen han råkade sätta sig emot.

Överreaktion?
Mannen sitter i livesändning på radion och primalskriker att han skall dra en yxa i fittan på sin chef!
Och du tycker att folk överreagerar när de inte vill ha nåt med honom att göra mer?
Jag umgås inte i några finare kretsar, utan är uppvuxen i knegarmiljö, men inte ens i den yngre tonåren skulle detta ha ansetts som normalt beteende i mitt kompisgäng.
Jag undrar verkligen hur snacket går i din vänskapskrets.

Sen är jag också nyfiken på vilka kändisar som gjort värre grejer och kommit undan med det?
Har du något/några exempel?
Citera
2015-11-22, 00:27
Medlem
Rätt patetiskt också hur han gråter ut över alla tappade uppdrag. Det är rätt åt honom. Hoppas han blir helt arbetslös och att alla "vänner" tar kraftigt avstånd från honom. Det vore det bästa och enda rätta.
Citera
2015-11-22, 00:53
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Rätt patetiskt också hur han gråter ut över alla tappade uppdrag. Det är rätt åt honom. Hoppas han blir helt arbetslös och att alla "vänner" tar kraftigt avstånd från honom. Det vore det bästa och enda rätta.
Fast det har han väl inte gjort? Gråtit ut alltså.
Han klagade bara på att set spillde över på hans kollegor.
Citera
2015-11-22, 07:37
Medlem
Kringlan pratar igen.http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...cle3948123.ece

Instämmer i hans analys.
Citera
2015-11-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Kringlan pratar igen.http://www.dagensmedia.se/nyheter/ka...cle3948123.ece

Instämmer i hans analys.

– Jag vänder mig mot att alla som är i kontakt med mig ska förlora sina uppdrag. Jag kom in och förstörde en halvtimme av deras sändning. De blir av med sponsorer, det blir jobbigt för dem och de blir hatade för att de inte stoppade mig. Som om det var deras ansvar hur jag dricker och beter mig. Jag vet inte hur jag skulle bete mig om någon betedde sig så i min podcast, säger Kringlan Svensson enligt DN.

Han skyller på alkoholen alltså, ja det funkar ju för Laul så det är väl värt ett försök.
Senast redigerad av Foolson 2015-11-22 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in