2015-11-22, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Han njuter så av sadism att han låter denna njutning bestå under en hel minut?
Fattar ni inte att ert resonmang haltar grovt.
Man måste banne mig vara rasist av värsta slag för att backa upp åklagarens version.
Det vi fattar din oförmåga att inse att en professor besitter den högre kunskapen om sexualbrott och att det är som sagt evidensbaserat.
Tack och lov är dessa stollar ett undantag - men de finns. Han är regeln som bekräftar undantaget.
Om du satte dig in i sexualsadism, seriemördare och psykopater så skulle poletten trilla ner för dig också. Det är i dessa kretsar monstren finns.

Rasism har ingenting med detta att göra. Om det så vore en eskimå eller svensk så vore han lika äcklig som mördat en ung flicka på det mest horribla sätt.

Du borde nog börja bry dig mer om offret och hennes lidande än förövaren.
2015-11-22, 18:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Har det inte förklarats att blodbesudlingarna är av sådan karaktär (typ färskt blod etc) att just det där är uteslutet?

Det går inte att åldersbestämma blod. Gammalt blod blir som nytt om det fuktas. Dock lär det ju då inte avsättas i form av droppar.
2015-11-22, 18:44
Medlem
Försvarsadvokaten måste hitta något spår för en alternativ gärningsman, men det finns ju inget. Allt pekar på samma person.

Också ett stort problem med inget alibi. Det där med att hans fru och bror skulle vara rädda för polisen är bara trams, vet du om att din familjemedlem är oskyldig så gör du förstås allt för att den personen ska bli fri och då lägger du din rädsla åt sidan.
2015-11-22, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vi fattar din oförmåga att inse att en professor besitter den högre kunskapen om sexualbrott och att det är som sagt evidensbaserat.
Tack och lov är dessa stollar ett undantag - men de finns. Han är regeln som bekräftar undantaget.
Om du satte dig in i sexualsadism, seriemördare och psykopater så skulle poletten trilla ner för dig också. Det är i dessa kretsar monstren finns.

Rasism har ingenting med detta att göra. Om det så vore en eskimå eller svensk så vore han lika äcklig som mördat en ung flicka på det mest horribla sätt.

Du borde nog börja bry dig mer om offret och hennes lidande än förövaren.

Jag bryr mig åtskilligt mer än du. Och blanda inte in Lisa i ditt dravel. Du får stå för vem du så nitiskt vill skydda.

Man undrar över era motiv. Hur kan ni?
2015-11-22, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hmm, det är lätt att sitta framför datorn och undra över detaljer i NB:s gärning.
Typ - "varför packade han inte in grejerna ihop med kroppen, det hade väl varit smartare."
Vad som nu kan tyckas vara irrationellt handlande kändes säkert rationellt för NB just då,
påtänd av adrenalin och känslor som flödade i kroppen efter hans vidriga gärning.
Det viktigaste för honom just då, var att - föra bort kroppen - undgå upptäckt, gömma liket.
Snabbt skulle det gå, saker föll ut från hennes jackfickor, han krafsade ihop allt, kastade sen
bort genom vindrutan - på samma vis som han förmodligen kastar ut skräp -
cigpaket, godispapper m.m.
Det är skyddsplast som gjort att inga spår finns i bilen.
Eh men först så handlar han slarvigt och sen blir han plötsligt expert? Men har han nu mobiltelefonen i förrar sättet och krossar den så borde det finnas display splitter! Det är lätt att säga att skyddsplasten skapar inga spår! Men vi vet inget om den gula byggplasten vart finns den? Eftersom han gömmer allt slarvigt så borde det finnas någon stans? Sen vet vi inte hur realistiskt det är får hon plats i byggplasten? När man har brottom så slarvar man men nb lägger byggplast plötsligt som en expert och kör till mantorp och tar bort plasten, trycker in henne i ett skåp. Istället för att dumpa i sjön med byggplast och allt.

Sen har vi ett svagt vittne som påstår att han sett honom i hög fart men hur pålitlig är det.
Sen från övervakning bilderna från handlarn så har han inga bekymmer!

Får lisa plats i bakluckan?
Får lisa plats i byggplasten ?
2015-11-22, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Han njuter så av sadism att han låter denna njutning bestå under en hel minut?
Fattar ni inte att ert resonmang haltar grovt.
Man måste banne mig vara rasist av värsta slag för att backa upp åklagarens version.
Här ska du få en annan man som jämförelse. Han inledde inte med våldtäkt men det eskalerar. Han har vapen, han tejpar, binder och stryper sina offer.

Dariusz Ledzion
1992 - sexuellt tvång 18-årig kvinna - strypgrepp, tillfredsställer sig själv mot hennes kropp.
1992 - grov våldtäkt 21-årig kvinna - strypgrepp, våldtas då hon blir medvetslös.
1996 - grov våldtäkt 15-åring - bunden, hotad med pistol.
1997 - försök till våldtäkt på 31-årig kvinna, tejpar armar och ben, hotad med pistol mot huvudet och kniv mot strupen.
1997 - mord 28-årig kvinna. Bakbunden, tejpar armar och ben, våldtagen och strypt med strumpbyxor och rem. Ejakulerar på henne.
1997 - livstidsdom och utvisning. Fastställd dom i HovR.

"I ett yttrande till hovrätten konstaterar Anders Forsman, professor i rättspsykiatri, att Ledzion lider av en störning av extrem sexualsadistisk natur."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10564903.ab
1998 - Resning i HD och ändrad dom till rättspsykiatrisk vård (osäker på fastställd diagos)
Citat:
När Dariusz Ledzion greps 1997 visste det svenska rättsväsendet inte hur man skulle hantera den bestialiske sexmördaren.
Han hävdade själv att han var sjuk - en "dr Jekyll och mr Hyde". Men trots det dömdes han först till livstids fängelse.
"Vid samtalet är han samlad, koncentrerad, artig och förekommande. Ingenting tyder på en allvarlig psykisk störning", skrev en överläkare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10565136.ab
Citat:
– När jag begår mina brott börjar det alltid med en sexuell vilja, det känns ungefär som sug efter narkotika, och så förlorar jag kontrollen. – När det ögonblicket kommer måste det bara fram, och då begår jag brotten.
http://www.expressen.se/nyheter/han-ville-morda-och-valdta-igen/
Citat:
Dariusz Ledzion är fälld för ett sexmord, men har själv påstått att han begått betydligt fler grova sexbrott än polisen lyckats avslöja - inklusive fler mord. Detta har aldrig kunnat bevisas.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10564894.ab
Sambon:
Citat:
Citat:
. – Jag kunde aldrig ha anat, mot mig var han världens gulligaste. Polisen visade bilder på hennes pojkväns offer. – Inte ens då förstod jag, det var så fruktansvärt overkligt. Trots att jag såg bilderna på de där kvinnorna.
Citat:
Den 23 januari 1997 våldtog och rånmördade Darusz Ledzion 27-åriga Anna-Karin Stenberg, som precis öppnat en skönhetssalong på Gästrikegatan i centrala Stockholm. – Jag minns den dagen, efteråt kom han hem och kramade om mig och pussades som vanligt..
Citat:
Trots att hon fick veta vilka brott han begått – och fått se bilder på hans offer – kunde hon inte sluta älska Ledzion.
http://www.expressen.se/nyheter/de-alskade-en-mordare/
2015-11-22, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario50
Försvarsadvokaten måste hitta något spår för en alternativ gärningsman, men det finns ju inget. Allt pekar på samma person.

Också ett stort problem med inget alibi. Det där med att hans fru och bror skulle vara rädda för polisen är bara trams, vet du om att din familjemedlem är oskyldig så gör du förstås allt för att den personen ska bli fri och då lägger du din rädsla åt sidan.

IR kommer att smula åklagarens fjanterier fullständigt. Och hon behöver ingen alternativ gärningsman. Det är åklagaren som åtalar. Inte försvararen.
2015-11-22, 18:53
Medlem
Citat:
IR kommer att smula åklagarens fjanterier fullständigt. Och hon behöver ingen alternativ gärningsman. Det är åklagaren som åtalar. Inte försvararen.

Finns ingen möjlighet om litauern kör på samma spår och bara nekar med samma historia. Hon kan inte bara komma med massa teorier som ni gör här. Håller aldrig.
2015-11-22, 18:55
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Den ska känna på graden av doft åt vilket håll personen gått.
Jag är visserligen ägare av en duktig jakthund men att efter 4-5 timmar skilja på ett fram/bakspår som avsatts inom ca 15 minuter inklusive hård blåst tror jag inte är möjligt. Däremot är jag väldigt undrande över hundens sök i ladan.
Senast redigerad av Orsa 2015-11-22 kl. 19:09.
2015-11-22, 18:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag bryr mig åtskilligt mer än du. Och blanda inte in Lisa i ditt dravel. Du får stå för vem du så nitiskt vill skydda.
Man undrar över era motiv. Hur kan ni?
Knack, knack - du är i tråden om Lisa och det bestialiska mordet. Hon lär nämnas i sammanhanget..

Motivet är upprättelse för Lisa med tanke på den elefant med tung bevisning som står mitt i rummet.
10 DNA träffar bara på kläderna.
Insidan hennes byxor, you know...
2015-11-22, 19:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det går inte att åldersbestämma blod. Gammalt blod blir som nytt om det fuktas. Dock lär det ju då inte avsättas i form av droppar.
Det blir inte som nytt, det blir en spädningsfaktor som ändrar blodbilden som tekniker ser. Hamilkar har redan skrivit om detta och det handlade även om hemolys.
2015-11-22, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Knack, knack - du är i tråden om Lisa och det bestialiska mordet. Hon lär nämnas i sammanhanget..

Motivet är upprättelse för Lisa med tanke på den elefant med tung bevisning som står mitt i rummet.
10 DNA träffar bara på kläderna.
Insidan hennes byxor, you know...

Det hade varit intressant med en undersökning som visade på att polis inte kan kan fibbla med dna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in