2015-11-22, 15:36
Medlem
Grandiosos avatar
Anatoly Slivko hette en rysk seriemördare som tog livet av sju pojkar mellan
åren 1964-1985. Hans tillvägagångssätt vid dödandet var just hängningar. Och han gillade
att filma sina mord som utspelades till skogs. Samt att onanera.

During the hangings when the boys fell unconscious Slivko arranged their
bodies into suggestive positions, photographed and filmed it while
masturbating and caressing their bodies.

Slivko was arrested in 1985 for the murder of 7 boys, 7 counts of sexual
abuse, and sexual interaction with corpses. He was sentenced to death
and the execution took place in 1989.

Varning på sin plats för det som följer: http://www.liveleak.com/view?i=637_1325756512

Filmade Nerijus tro?
Senast redigerad av Grandioso 2015-11-22 kl. 15:40.
2015-11-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det här var en mycket bra redogörelse för den s.k FYNDVÄGEN och hur, var och varför fynden ligger där de gör. Denna analys ger den absolut mest sannolika och logiska förklaringen till hur Lisas föremål spridits och varför hjälm och jacka låg i rishögen. Småsaker har han rafsat ihop, velat bli av med - stress, bråttom, bråttom - bara bort med grejerna - ut genom bilfönstret, som dessutom var öppet enligt vittnen. Hjälm och jacka kan han säkert ha upptäckt i bilen efter att han tryckt in kroppen i skåpet - trycker ner dessa i rishögen utan att det kan anas från annat håll än från boden - och där är ju inga, den används ju inte.

Tack #develi för allt arbete du lägger ner på att ge korrekt, faktabaserad information samt dina ypperliga, logiska analyser.
Skönt att läsa i motsats till all desinformation.
Varför ta med sig grejerna till fram sättet? Och inte packa in det med kroppen? Och det finns inget bevis att han kört kroppen.
2015-11-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fyndvägen
Personligen kan jag inte begripa hur dessa fynd tolkas som svårbegripliga med tanke på små, lätta föremål som alla ligger på eller i nära anslutning till grusvägen på vänster sida.
Hur enkelt som helst att kasta ut genom förarrutan i farten.
Fynden kan indelas i tre zoner och alla är på vänster sida:
25-50 meter in från avtagsvägen, 140 meter in och slutligen 250 meter in.

1) 25 meter in på vägen hittas krossad display till mobiltelefon (G003), 32 meter bortom finns biljett/MetroCard (G008). Nära inpå finns del av skyddsfodral till mobiltelefon (G007)
Sen kastas skärm till mobiltelefon (G226) tidigt efter grusvägen. Den ses utmarkerad på teknikernas egen handskrivna karta mellan krossad display och kvitton. (s.763)

2) 140 meter från infarten återfinns kvitto från Coop (G005) och kvitto från Vero Moda (G006) ligger nära.

3) 250 meter från avfarten hittas displayskydd (G004), VISA-kort (G105) samt mobiltelefondel (G106) - fynden ligger mycket tätt.

# Han kan ha stannat till/saktat ner vid första zonen 25 meter in på grusvägen för att förstöra mobilen så att den inte ska kunna spåras. Mobilen verkar störa NB.
# Alla delar härrör till mobil och det som finns instoppat i ett mobilfodral.
# Alla delar återfinns på vänster sida.
# Allt verkar således utkastat genom förarrutan.
# Alla är innan vägen delar sig till den egna bostaden eller Gum gård.

Alla dessa saker kan han ha rafsat ihop i all hast i ladan - de kan ha ramlat ur hennes jacka. Han har troligen använt handskar i efterförlopp då det ej ses fingeravtryck eller DNA på föremålen.

Vid 19.30-45 på väg från Martorp ses bilen komma med nedvevad ruta då han hälsar på grannen och dennes särbo.

De fynd som avviker efter färdvägen är mopedkörkort ((G009) samt nycklar (G206) - eftersom de ligger efter den väg (fortfarande vänster sida) som delat sig mot Martorp mot Gum.

Från Martorp
Det vittnesmål som är starkt är när NB:s bil ses komma från Martorphållet i hög hastighet - båda personerna är väl bekanta med litauerna då det är en granne. Även särbon har koll på vilka de är samt bilen.

Till Martorp
Det vittnesmål som ser bilen på väg till Martorp i hög hastighet (den stannar knappt vid utfarten, det är ett moln av grus och sten efter den).
Det är givetvis ett vagare vittnesmål än grannen men pekar ändå starkt på NB - hög hastighet (stress, bråttom hem för alibi) och en bil som sammanfaller i beskrivningen: ljus ton, silvrig,blå/grå metallic combi samt L i nationalbeteckningen.

När NB kommer till Martorp är han stressad, har nyss mördat, varit upphetsad och har garanterat stort Adrenalinpåslag. Det ses via ett slarvigt efterförlopp och vittnesiakttagelser.

Vid Martorp bär och släpar han in Lisa i boden, krånglar in henne i skåpet och försöker dölja kroppen. När han kommer ut i bilen tillbaka verkar han upptäcka hjälm samt jacka och gömmer dessa bakom den stora rishögen på 2 meter. De ligger inte synligt, det är jordhögar, brännässlor och lerigt på baksidan. Det finns ingen anledning att nån skulle gå bakom och upptäcka sakerna.
Jag tar för troligt att boden var en tillfälligt dumpningsplats och han hade tänkt göra sig av med kroppen.

NB har säkert bråttom hem för att dels minska tidsspegeln samt för att IB inte ska misstro honom.
Det gör hon dock i alla fall med tanke på de dammiga byxorna och ställer frågan om han mördat flickan och gjort sig av med henne. Denna mening är mycket avvikande. Hon verkar ha dragit öronen åt sig, de ter sig inte som ett skämt utan snarare ironiskt med en viss underton. I samma veva säger han till dem att inte berätta om tvätten vid hemkomst samt att han varit hemma hela tiden från kl 18.

Jag tror att NB i all stress missat nycklar och körkort som kan ha ramlat ner mellan sätena då han kör bil, är stressad och kastar ut saker genom rutan. I vindraget har sakerna hamnat närmre vägen än han tänkt sig.
Han har sen ingen koll på att det kommer ske ett så intensivt eftersök snabbt, som litau har han troligen ingen koll på svenska sökinsatser via MPS - att de skulle finkamma området centimeter för centimeter på onsdag em.

På måndag spärras ladan av och det blir hög aktivitet runt ladan. Det skapas ett center och alla förbipasserande bilar stoppas. NB går hem vid 11 och är orolig över DNA spår.
Nån gång under måndag eller tisdag städar han bilen. Den är skitig i cupén men ren bak och han har högst troligt haft byggplast utlagd. Resten av veckan arbetar litauerna med att renovera AJ:s villa vid cafét och är dagligen till Martorp gällande verktyg.
NB kan mycket väl ha kastat ut nycklar och körkort under nån av dessa resor för vägarna är inte avspärrade. Första fynden vid grusvägen görs först på tisdag kväll. Han är som sagt medveten om visitationer i Martorp och har knappast lust att ha kvar nycklar och körkort.. Det är bråttom att göra sig av med dem.
Resten av veckan beskriver anhöriga hans irrationella och överdrivna oro: sover inte, äter inte, spelar inte spel som han brukar. Röker två paket cigg per dag och frågar dem hur DNA överförs om nån tar i kläderna.

Kan absolut stämma att det är som du säger.
Men jag blev nyfiken på det du sa att han hade frågat hur DNA överförs om nån tar kläderna? Vart har du läst detta?
2015-11-22, 16:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mellan kl. 19:35:04 – 19:51:31 så kopplas det upp ett livesamtal mellan användaren
"zemcuzynka" och användaren "jurate6173".

"jurate6173" är NB,s mammas användarnamn på Skype.
Ja – och ”z…” är IB:s användarnamn; ”z…” som också tidigare under dagen haft kontakt med ”j…”:

Enligt händelseloggen läser kl. 12.35 IB ett textmeddelande från NB:s mor (IB bör då ha befunnit sig i bostadens sovrum):
”Hejsan. Vad gör du?” (fritt översatt).

Nästa datoraktivitet tar sin början 19.35 och avslutas 19.51 (förmodligen i samband med att IB hör NB:s bil utanför, alt. att NB då kommer in genom dörren).

Citat:
Ursprungligen postat av Förhör IB , s. 1269
Vi går tillbaka till sön fm, du gick till Fru J på fm.
Ja kl 09 gick jag dit för att hjälpa till för dagen därpå så planerade de middag och där stannade jag till kl 14, kl 14 återvände jag +- 5 min.
Här tycks IB i förhållande till händelseloggen senarelägga dagen 1,5 h, men det mest troliga är att NB kl. 12.35 varit hemma och läst sin mors försök till kontakt med IB. Han har att döma av flera vittnesiakttagelser vid denna tidpunkt klarat av sitt plåtjobb hos GJ.
2015-11-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Anatoly Slivko hette en rysk seriemördare som tog livet av sju pojkar mellan
åren 1964-1985. Hans tillvägagångssätt vid dödandet var just hängningar. Och han gillade
att filma sina mord som utspelades till skogs. Samt att onanera.

During the hangings when the boys fell unconscious Slivko arranged their
bodies into suggestive positions, photographed and filmed it while
masturbating and caressing their bodies.

Slivko was arrested in 1985 for the murder of 7 boys, 7 counts of sexual
abuse, and sexual interaction with corpses. He was sentenced to death
and the execution took place in 1989.

Varning på sin plats för det som följer: http://www.liveleak.com/view?i=637_1325756512

Filmade Nerijus tro?

What the fuck kollade jag nyss på? Fyfan vad stört.
2015-11-22, 16:21
Medlem
develis avatar
Väldigt bra dokumentär i två delar som las in i tråden igår. Rekommenderas. Det visas även bilder inne från deras boende vilket jag inte sett tidigare.
Del 1
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/99103
Del 2
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/98881

Egen avskrift, delar ur video.

Lars Johansson:
Citat:
" Tror ni att han förberett allt det här?
Ja, med tanke på att det är ett försök som vi påstår sker dagen innan så bör det finnas nån form av förberedelse eller nån kraftig drift som gör att man gör på det här sättet."

Lars-Göran Wennerholm:
"
Citat:
Vad det gäller motiv för att göra på det här viset så har vi hör professor Niklas Långström igår. Han uppger då att motivet med största sannolikhet är sexuellt, förfaringssättet tyder på att det handlar om kontroll och dominans. Att man dessutom, att själva dödandet, kan vara en del i den sexuella tillfredsställelsen. Det här är ju naturligtvis ovanliga fall men han hänvisar till internationell undersökning och evidens.
Det är 30-40% av gärningsmännen vid den här typen av sexuellt våld som är ostraffade tidigare. Dom här männen som det är om har ofta inte så stort socialt umgänge och kanske fru och barn och fungerar då normalt. "

Lisas pappa:
Citat:
" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."

Tore Brandtler:
Citat:
TB: "Efter att jag då hört när du svarat på frågor från din försvarare så kan jag då se två olika teorier. Ena teorin är då att dom här litauerna skulle då ha dödat en fullkomligt oskyldig flicka, Lisa Holm, sen så plantera plantera bevis för att man skulle skylla på dig, men ..
NB: Jag vill inte skylla på någon.
TB: Varför lyfter du fram det här med hotet då?
NB: Eftersom jag fick frågan och svarade på det - allt vad jag visste.
TB: Okej. Den andra teorin är att det skulle vara din bror som skulle ha gjort detta. Tror du det eller vet du det eller har du bara fått fråga om det också?
NB: Jag vet inte och jag vill inte tro det. Jag vet inte det, absolut inte.
TB: Är det inte dina egna tankegångar att det skulle vara din bror?
NB: Nej."

Inger Rönnbäck:
Citat:
" Det finns fortfarande ingen förklaring på dom här blodfläckarna på hennes kläder?
Ja, jag går inte in på det, det är ju tekniska saker som vi inte kan ta på det här sättet men det kommer ju att finnas i domen sen till exempel.
Jo, men ni kunde ju inte lämna nån förklaring i rätten om detta?
Jo, absolut - det har vi gjort hela tiden.
Du sa där inne att det kan vara så att det här DNA:t har funnits i huset för att han har jobbat där och att någon har hanterat henne där, och släpat henne så kan då DNA fastna på henne. Är det rimligt?
Jag går inte in på det, jag vill inte stå i massmedia och diskutera detta. Nu är förhandlingen färdig och det är överlämnad till domstolen och vi får lita på att dom kommer med en bra dom, i annatfall blir den ju överklagad."
Senast redigerad av develi 2015-11-22 kl. 16:46.
2015-11-22, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Kan absolut stämma att det är som du säger.
Men jag blev nyfiken på det du sa att han hade frågat hur DNA överförs om nån tar kläderna? Vart har du läst detta?
Brorsan berättar att han och IB fått denna fråga från honom, ses i FUP:

Citat:
Sen har vart en, även en dag han pratade med mig, eller rättare sagt alla tre pratade vi, eh han ställde sån fråga på väldigt konstigt sätt, och då säger han om jag till exempel tar och rör vid
dina kläder, din klädsplagg..
Citat:
Vilken dag var det som Nerijus prata om det här med att man kunde avsätta dna om
man tog på någon?
Det var ju måndag eller tisdag, eh han var väldigt orolig för det här och för sina kläder som
han har lämnat i ladugården, det var hans tröja som blev kvar där, han var väldigt orolig för det, och jag sa varför är du så orolig min vintermössa hänger kvar i det här lilla rummet där,
och sen sluta han med det här
2015-11-22, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Väldigt bra dokumentär i två delar som las in i tråden igår. Rekommenderas. Det visas även bilder inne från deras boende vilket jag inte sett tidigare.
Del 1
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/99103
Del 2
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/98881

Egen avskrift, delar ur video.

Lars Johansson:

Lars-Göran Wennerholm:
"

Lisas pappa:

Tore Brandtler:

Inger Rönnbäck:

Vad pratar Tore Brandtler om för hot?
2015-11-22, 16:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vad pratar Tore Brandtler om för hot?
Lituaer från förra firman. I förhör gör inte NB nån affär av detta alls, har inte varit nåt sen det skedde för ett par, tre år sen. Han betonar således inte nån pågående hotbild som IR försöker göra affär av.
Citat:
..då kom två chefer från det här firman, och då sa vi det här är vårat område, ni får åka härifrån, och dom har varit där ett par gånger, och då berättade jag det för Arne, och då Arne sa du vet, kommer ni ytterligare en gång du vet då ringer jag polisen, sen kom dom aldrig mer
2015-11-22, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför ta med sig grejerna till fram sättet? Och inte packa in det med kroppen? Och det finns inget bevis att han kört kroppen.
Mobilen har troligen ramlat ur jackan och han kan lika gärna ha kastat sakerna i bilen separat eller har dem i egna jackfickan.
2015-11-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det vet jag inte. Jag undrar hur en hund vet om personen ( i detta fall Lisa) gått från eller till moppen. Erkänner min okunskap i detta, informera mig gärna.

Den ska känna på graden av doft åt vilket håll personen gått.
2015-11-22, 16:59
Bannlyst
Citat:

Hmm, det är lätt att sitta framför datorn och undra över detaljer i NB:s gärning.
Typ - "varför packade han inte in grejerna ihop med kroppen, det hade väl varit smartare."
Vad som nu kan tyckas vara irrationellt handlande kändes säkert rationellt för NB just då,
påtänd av adrenalin och känslor som flödade i kroppen efter hans vidriga gärning.
Det viktigaste för honom just då, var att - föra bort kroppen - undgå upptäckt, gömma liket.
Snabbt skulle det gå, saker föll ut från hennes jackfickor, han krafsade ihop allt, kastade sen
bort genom vindrutan - på samma vis som han förmodligen kastar ut skräp -
cigpaket, godispapper m.m.
Det är skyddsplast som gjort att inga spår finns i bilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in