2015-11-20, 17:08
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag antar att europa börserna och främst dax vill lätta på portföljen lite innan helgen ifall det sker fler terrordåd (som ironiskt nog bara gör börsen starkare). Jag plockar in resterande bulls och tar nog helg nu. pizzan kom levererad precis också

Mmm förmodligen, jo väldigt ironiskt när terrorattackerna var inprisade förra veckan också.

Jag kommer förmodligen behålla en del långa om vi stänger över eller omkring dagens topp på 1526 som test men bara om det ser säkert ut.
Senast redigerad av Key. 2015-11-20 kl. 18:07.
2015-11-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Heehe för djävligt

Kort från ca 1520

och ut igen
2015-11-20, 17:19
Medlem
Och in med en helg-kortning.
2015-11-20, 17:26
Medlem
Vad tror vi om SP faller direkt när EU stänger för att sedan traska uppåt enligt Hakkanskur mot ATH?

Någon förresten som har en teori ang det dagliga tappet ( upplever jag det som i varje fall) EU stängning.
2015-11-20, 17:32
Medlem
Key.s avatar
Så behöll långa, inte för att jag tror på värsta uppgången härifrån men mer som test.

Anyways nu är det helg ska ut lite till stan nu, trevlig helg!

https://www.youtube.com/watch?v=5qm8PH4xAss
2015-11-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Så behöll långa, inte för att jag tror på värsta uppgången härifrån men mer som test.

Anyways nu är det helg ska ut lite till stan nu, trevlig helg!

https://www.youtube.com/watch?v=5qm8PH4xAss

Kontrar med

https://www.youtube.com/watch?v=GgA5Gq_4ZMU

2015-11-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Styckeindelning är ju din sak iaf. Med - % avkastning menar jag att sannolikheten att du efter 20 trades känner att börsen gett dig en pungspark är stor och då sitter du med total avkastning på minus. Förlust och inte vinst. Så på med susp.

Var nöjd så länge som du inte förlorar pengar. Lungt. Din kajplats i bukten.

Haha ja styckeindelningen var verkligen min grej! Jag lär mig sakta men säkert! Säkrade vinst idag på en aktie. Kunde säkrat betydligt mer och ville inte sälja sen kom flashback i tankarna om att man ska vara nöjd med vinst så sålde gött Mos
2015-11-21, 01:04
Medlem
boms avatar
Mark Douglas: Ny bok 22 November

'The Definitive Guide to Mastering the Psychology of Trading: How to use a comprehensive understanding of price movement to overcome mental obstacles that prevent you from achieving consistent results.'

Pre-order Price: $118.75 Visst har jag tänkt att jag kan betala för hans nästa bok men det är ju över 1000:- för en bok.
2015-11-21, 13:19
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Såhär när börsen hunnit stänga butiken för veckan så zoomar man ibland ut lite på perspektivet för att sätta saker i sammanhang och få en överblick.
Jag slängde ett snabbt öga på DAX och tyckte mig se ett mönster för vad jag tror vi kommer ta oss en bra bit framöver - egentligen ingenstans.
Jag tror att vi kommer ha en rätt stillastående börs en period framöver, då pratar jag långt in på nästa år. Efter alla år av fina börsuppgångar så lär vi komma till en punkt där vi kommer stå och stampa - en kondoliseringsfas. Den kan vara här nu. Vi kan nog nästa år få en rätt volatil och väldigt upprepande börsbild. Bra om man vill hitta lätta entry och exits

Oktober-dippen vi hade i fjol ser ut att ha varit en återtest(ja det höll bevisligen)av de ungefärliga topparna innan kraschen 2008 och ibland brukar ett återtest inte omöjligtvis följas av ytterligare ett, troligen rätt långt fram i tiden dock(nästa större dip kanske)

Inga ny ATH och nya lows utan mer ping-pong ett tag till vi får ut en riktning. Får vi inte härdsmälta och krasch så är detta kanske ett scenario som ser mer troligt ut. Ni som är varit med i gamet lite längre, vad tror ni? Eller tror alla på ytterligare 7 glada år med superbörs?
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2015-11-21 kl. 13:32.
2015-11-22, 00:43
Medlem
ententsos avatar
Godkväll kamrater, nyss införskaffat mig Infront Ot. Vet någon om de finns något sätt att få ut automatiska pivotpunkter, vart s/l finns vid köp, alltså olika orderläggningar och sista, i charten, om jag vill ha space från där var aktien är just nu, och mer space upp och sidan liksom, så det är lättare att måla i charten.

Tack på förhand.
2015-11-22, 14:42
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ententso
Godkväll kamrater, nyss införskaffat mig Infront Ot. Vet någon om de finns något sätt att få ut automatiska pivotpunkter, vart s/l finns vid köp, alltså olika orderläggningar och sista, i charten, om jag vill ha space från där var aktien är just nu, och mer space upp och sidan liksom, så det är lättare att måla i charten.

Tack på förhand.

Nej, inte vad jag vet. Jag brukar räkna ut pivotpunkter själv och sedan rita in dem i grafen, S/L brukar jag också rita ut själv - precis som entry och target price. Vad jag vet finns det inga sådana funktioner, men om du skulle hitta dessa får du gärna dela med dig.
2015-11-23, 00:14
Medlem
ententsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Nej, inte vad jag vet. Jag brukar räkna ut pivotpunkter själv och sedan rita in dem i grafen, S/L brukar jag också rita ut själv - precis som entry och target price. Vad jag vet finns det inga sådana funktioner, men om du skulle hitta dessa får du gärna dela med dig.
Vadå målar stoploss i charten? Går ju inte trada i chart i infront. Vad menar du?
Enligt denna ska de finnas: http://software.infrontservices.com/helpfiles/infront/ver57/en/index.html?trading_order_types.htm

Du kan vel lägga order med en s/l, måste man kunna, men hur tro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in