2015-11-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Läste du citatet ens??
Flying this dive requires guts, but no special skills.
Vad är det som de borde misslyckats med tycker du? Exakt vad var för svårt? Och om de inte klarade det - hur gick det till istället, fanns det inga flygplan?
Men de dök inte och ta du en titt på flygrutten precis innan Pentagon. Att ens komma på tanken för en terrorist, att den skulle tänka "vi måste försöka pricka pentagon med en Boeing" är befängd

Lägg märke till svängen som gjordes precis innan.
Citera
2015-11-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa tack - dina påståenden betyder ingenting, särskilt inte med tanke på ditt track-record....

Titta på de bilder du postade, det var där man kunde se det jag beskrev
Citera
2015-11-21, 15:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Titta på de bilder du postade, det var där man kunde se det jag beskrev

Nej det kan man inte. Flight 77 planade ut lite på 2000 meters höjd och dök sedan igen, flight 175 dök hela vägen. Kör man med full gas nedåt ska det till mer än luft för att få planet att stanna, precis som beskrivits tidigare - om du är av annan åsikt är det upp till dig att bevisa varför det skulle vara så.
Citera
2015-11-21, 17:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men de dök inte
Varför ljuger du trots att du har bevisen mitt framför dig?? Normalt tar en nedstigning väldigt mycket längre tid äng en uppstigning (som görs så brant som möjligt), här är istället nedstigningen väsentligt kortare och man har alltså dykt relativt brant vilket möjliggjorde att man med full gas troligen inte hade några som helst problem med att hålla hög hastighet (vilket diskuterats tidigare..)
https://www.quora.com/Why-does-a-commercial-airplanes-descent-take-so-much-longer-than-its-ascent

Citat:
och ta du en titt på flygrutten precis innan Pentagon. Att ens komma på tanken för en terrorist, att den skulle tänka "vi måste försöka pricka pentagon med en Boeing" är befängd

Angående Pentagon kan jag hålla med om att de hade tur som inte drog i backen för tidigt - men de var ju extremt nära.

Kommer du någonsin komma med bevis för dina påståenden eller ska du bara fortsätta spotta ur dig en massa irrelevant trams i 14 år till?
Citera
2015-11-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tack!

Men jag menar ju att jag intar en ännu mer vetenskaplig inställning. Som även tar hänsyn till propagandaeffekten från båda håll. Jag ska försöka förklara:

När jag såg Loose Change första gången (kring 2007 kanske?) så var jag inledningsvis skeptisk. Men mot slutet av filmen var jag tvärtom övertygad. Men när jag sedan gick in på youtube och hittade "debunking"-filmerna så tyckte jag att de var mycket mera trovärdiga än Loose Change och jag bestämde mig för att "gå med etablissemanget". WTC7 kunde jag inte förstå då heller men antog att Silverstein hade fått tillåtelse att spränga ned skiten för att spara pengar.

Någon dag senare dök dock följande tanke ned i mitt huvud: Om några snubbar i en källare kan framställa en film som kan lura mig så effektivt som Loose Change gjorde genom att utesluta vissa fakta och bilder samt använda suggestiv musik - Vad skulle då inte riktiga proffs som CIA eller dylikt kunna utföra med rejäla resurser? Givetvis skulle de kunna lura mig ännu mer effektivt...

Så min inställning är faktiskt - baserat på fler erfarenheter än denna - att vi har ganska klena möjligheter att granska och förstå komplexa vetenskapliga och historiska spörsmål. Även i de fall när vi har relativt god utbildning.

Istället tenderar vi att vara "troende i vetenskapen" snarare än "vetande i vetenskapen", dvs om någon visar upp en auktoritet eller avhandling och förklarar vad denna förespråkar tenderar vi att acceptera detta - utan att på riktigt i grunden verkligen förstå argumenten och bevisen. Och detta är inte att inneha vetenskaplig kunskap utan snarare en (bland välutbildade mycket vanlig) auktoritetstro. Därför menar jag att utifrån den information jag har och kvaliteten på denna information (utifrån källkritiskt perspektiv) är det omöjligt för mig att säkert veta om en missil eller ett plan träffade Pentagon. Men jag tycker att argumenten för ett flygplan överväger.

Och utifrån den synvinkel tycker jag att din beskrivning av vad som hände i WTC7 är bra och pedagogisk. Om byggnaden inte togs ned med sprängmedel är jag säker på att det var så det gick till! Men jag kan inte acceptera att det verkligen sker så symmetriskt i en avlång byggnad där elden har påverkat strukturen asymmetriskt i alla tre dimensioner. Några av centrumpelarna borde ha varit starkare än de andra och skevat eller fördröjt fallet. Man kan se att detta även sker ibland även då byggnader plockas ned genom sprängning.

Jag menar ju då att man kan fråga sig varför Loose Change-dårarna överhuvudtaget hade några resurser och varifrån fick de alla sina bilder och information? Och att syftet med Loose Change och Zeitgeist egentligen är att sunda och välutbildade individer ska associera ifrågasättande av den officiella versionen med dårar och därmed lägga ifrån sig huvudfrågorna. Missilteorin, hologramteorin m.m. blir alltså ur min synvinkel exempel på konspirationsteorier som skapats enbart för att kunna debunkas och därmed enkelt misskreditera även "rättfärdiga konspirationsteoretiker".

/Johan

Bara en kort replik om sjuan.

Nu var det ju så att när vi ser sjuan kollapsa så är det i stort sett bara etterfasaden som till kollapsar mot moder jord. Redan före detta sker så har större delen av byggnadens kärna kollapsat inne i byggnaden och lämnat etterskalet kvar kan man säga. Man kan nämligen i filmer se (men detta verkar de flesta konspirationsvideor ignorera och man undra varför om de bara är ute efter att sanningen ska komma fram...) hur byggnadens ”penthouse”, alltså ett litet ”hus” uppe på taket av sjuan försvinner ner i byggnaden strax före resten av byggnaden kollapsar. Detta kan bara ske om byggnadens inre bärande struktur har gett upp och kollapsat. Efter det är det mer eller mindre bara etterskalet kvar som sen kollapsar, och då kan heller ingen inre kärna påverka då den redan kollapsat...
Citera
2015-11-21, 19:12
Medlem
Citat:
"snakeplisken"

Kan du förklara hur flygplanet Tupolev Tu-160 har en topphastighet på mindre än hälften på låg höjd av den topphastighet som planet har på hög höjd?

Ett av bevisen för att 911 är fejk är som du vet planens hastighet, de flög bra mycket snabbare än vad de höll för

Jag har flera gånger tidigare i dessa trådar lagt in länkar till filmer som visar vanliga stora passagerarplan som gör lågsniffare på ca 10-20 meter över backen över t ex flygplatser i mycket höga hastigheter, i närheten av det som planen i 9/11 kraschade med, utan att det ser ut att vara minsta problem...
Citera
2015-11-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu förstår jag inte vad du menar!?!
Den skrapa jag talar om liknade tvillingtornen och den var övertänd i ungefär samma våningsplan som flygplanen krockade med WTC. I över ett dygn brann den, inte rasade den för det...

Hade denna byggnad fått ett stort passagerarplan i ca 800kmh brakandes mer eller mindre rakt igenom sig?

Hade sprinklersystemet satts ut funktion av flygplan som brakat igenom byggnadens stomme?

Om du svarar nej på någon av frågorna, tror du det kan ha påverkat utfallet?
Citera
2015-11-21, 19:28
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte en sekund på att man blir desperat av vad dessa stackars människor fick uppleva!
Skall vi ta majbraseexemplet så vill jag hävda motsatsen; Alla som stått där vet hur det känns när fiskargubbarna slänger sin årsskörd av spillolja på elden, då backar man...
Härden är naturligtvis många, många gånger hetare än omgivningen, men knappast tillräckligt för att smälta/mjuka upp high grade-stål, ej ens aluminium. Detta kan också studeras efter en regelrätt majbrasa!

Jag talar om WTC1, eller 2 minns inte vilket. Det blir nog fan att leta upp den gamla hårddisken...

Precis! Jetbränslet ser vi brinna upp i de enorma eldkolt som följde på krascherna. Skulle tornens interiör kunna orsaka en hetare brand än bränslet,? Det tror jag inte på.

Visst kan stålkonstruktionens värmeisolering (troligtvis sprutad krysotil blandat med något bindmedel) ha skrapats av vid kollisionen, jag köper det. Men balkarna borde ändå hålla för en brand i byggnaden!

Trevligt att mitt deltagande i tråden uppskattas även om vi verkar ha fundamentalt olika stånpunkter i den här debatten.

Prata gärna med din orts brandmästare och fråga denne hur hög temp det helt normalt blir i en vanlig lägenhetsbrand. Svaret du får är ca 800-1000 grader på bara några få minuter.

Sen kan du ta kontakt med SBI, Svenska stålbyggnadsinstitutet och fråga dem hur hög temp det behövs för att får konstruktionsstål att tappa i bärighet. Svaret du kommer att få är att konstruktionsstål i t ex byggnadsstommar börjar tappa rejält i bärighet redan vid ca 500 grader och har tappar ca halva sin bärighet eller mer redan i temperaturer klart lägre än de normala temperaturerna i en lägenhetsbrand...

Så, kommer du då att acceptera deras svar och inse att den biten i 9/11 kanske inte alls är märklig? Eller kommer du att påstå att SBI och svenska brandmästare är med i den enorma konspirationen....?
Citera
2015-11-21, 19:33
Medlem
Citat:
1. Vad jag ser på bilderna från precis innan kollapsen är att det faktiskt står folk i fönstren och vinkar på hjälp, utan att det ser ut som de vrider sig i smärtor till följd av brännskador.

2. Jag har lyssnat igenom brandmännens radiotrafik. Rökdykarna på plats säger att det finns två isolerade eldhärdar som man resonerar kring hur dessa kan släckas.

3. Jetbränsle brinner inte tillräckligt hett för att ens mjuka upp den stålkonstruktion som enl. uppgift använts i tornen. Väggarna och golven var vad jag förstått fyllda med vermikulit från gruvan i Libby, Montana. En mycket bra värmeisolering, även om den orsakat enroma hälsoproblem till följd av kontaminering av tremolit...

Jag jobbade på järnverk i ca 10 år i min ungdom, och då stod jag frekvent mycket nära smältor av ca 50 ton flytande järn på ca 1000-1500 grader, i vanliga kläder.... Varmt som satan men det gick...

Så att det stod en del personer i öppningarna av tornen är inget konstigt alls, för de skulle knappast gå så nära en byggnads öppna sår, så nära kanten till ett stup på flera hundra meter bara för skojs skull. Utan de stod där för att de var förtvivlade och för att det var svalare där av vinddraget än att stå inne i byggnaden.
Citera
2015-11-21, 19:59
Medlem
Citat:
Men de dök inte och ta du en titt på flygrutten precis innan Pentagon. Att ens komma på tanken för en terrorist, att den skulle tänka "vi måste försöka pricka pentagon med en Boeing" är befängd

Vad är det för konstigt med svängen...? Inga som helst problem att göra om så en 360° sväng med de planen med den radien det handlade om
Citera
2015-11-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad är det för konstigt med svängen...? Inga som helst problem att göra om så en 360° sväng med de planen med den radien det handlade om

För debunkers är inget konstigt så länge det stämmer med deras agenda. Vi andra som tittar på fakta och tolkar vad som är realistiskt möjligt, för oss är det här fejk så det skriker om det
Citera
2015-11-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har flera gånger tidigare i dessa trådar lagt in länkar till filmer som visar vanliga stora passagerarplan som gör lågsniffare på ca 10-20 meter över backen över t ex flygplatser i mycket höga hastigheter, i närheten av det som planen i 9/11 kraschade med, utan att det ser ut att vara minsta problem...

det har du inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in