Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Det är SD som på presskonferensen talar om kollaps inte jag.
Använder man begreppet anstormning har man en främlingsfientlig agenda, varför gör du det ?
Vad det kommer att handla om är resurser framförallt i fråga om personal. Det är på detta plan utmaningen är. Ekonomiskt klarar utan tvekan det svenska samhället av ett mottagande i den storleken Migrationsverket prognostiserar utan allvarlig påverkan på statsfinanserna.
Kan man bemanna vård/skola/omsorg/polis ser jag ingen avgörande försämring av den generella välfärden.
Jo du förnekar ihärdigt att kollaps kommer att inträffa. Det betyder dels att du är säker på att färre kommer i vår (under vintern är det väl mkt troligt), dels vet att kommuner o andra klarar av dagens problem o kommande.
Din långsökta koppling mellan ordet "anstormning" och främlingsfientlighet är fånig o får stå för dig; ett ord som medierna använt åtskilliga ggr. Fråga Grekland, Ungern, Serbien, Slovenien m.fl
Om saken bara handlar om statsfinanserna kan ju Sverige ta emot 1/2 miljon el fler utan vidare, vår kreditvärdighet f.n. är förvisso rätt stor. Därför förstår jag inte ditt "restriktiva, främlingsfientliga o rasistiska år", det är ju bara att gå ut o anställa personal o locka med riktigt höga löner.