Polisen blir spottad på, på alla nivåer, och sedan förväntar vi oss att dom skall rycka ut direkt för att möta nästa terrordåd.
Om det är tio krigstränade syrier med varsin AK-47 så kommer det bli både en och sju piketbussar nedsågade innan insatsstyrkan anländer. Framtidens Europa är snart här, och då kommer det krävas militär-polis ala USA för att ta hand om motståndet. Inte kniv-västar och mp5'or.
Jag skulle inte heller vilja arbeta som polis i dagens Sverige, och det kommer inte direkt röra sig mot tryggare tider.
Det är sant. Svensk polis får kritik för minsta lilla. Svensk polis stoppar potentiell polis och 87% skriker "Rasister".
Svensk polis blir kallade "Rasister" när de frågar utlänningar om leg vid gränskontroller. Och lönen blir skit varje dag som går. Inte konstigt på att många sticker.
Under ett flertal år har polisen kvoterat in kvinnor och män med invandrarbakgrund. Hett eftertraktade var även akademiker. Vissa år var kvinnointaget över 50%. Svenska män som var en stor del av sökande valdes bort. Kvaliteten av de antagna försämrades givetvis p.g.a. att urvalsgruppen minskade kraftigt.
Detta resulterade i att väldigt många ville ha inre tjänst och yttre tjänst var ej attraktivt längre. Förr ville de flesta poliser jobba ute som riktiga"snutar"; gräva, slita och jaga "bus". Nu när akademiska plugghästpoliser, fruntimmer, och män med utländsk bakgrund som är kvoterade från en liten urvalsgrupp och håller poliskåren uppe, känns förtroendet för rättsväsendet jävligt svagt. En hel del verkar dessutom att vara obekväma och rädda för situationer där det hettar till. Kanske detta är ett resultat av en sk. dialogpolis - dra tillbaka styrkorna och gömma sig.
Vet inte om jag direkt känner sympati eller medlidande eftersom de med sitt tysta samtycke har gått med på en poliskår där många borde jobba med något annat!
Är det många svenska poliser som blivit ihjälskjutna av en AK?
I övrigt är det väl ingen nyhet att polisen vill ha mer resurser. Detsamma gäller på varenda arbetsplats i detta land. En skillnad är att polisen genom sitt mediala blickfång har en större möjlighet att påtala detta än andra arbetsgrupper i samhället. Polisen är precis som vilken annan knegare som helst i detta landet inte dum i huvet. Däremot kan de upplevas aningen gnälligare i och med dessa ständigt återkommande medialt uppförstorade "nyheter". Själv spottar jag i näven och drar mitt lass.
På rak arm kan jag bara komma på Leif Widengren 1992 i Högdalen.
Svartenbrandt öppnade eld med en AK4 mot en polisbuss mitt i Stockholm, rena undret att ingen dog.
Vad var det för vapen inblandade i Malexander?
Nu när akademiska plugghästpoliser, fruntimmer, och män med utländsk bakgrund som är kvoterade från en liten urvalsgrupp och håller poliskåren uppe, känns förtroendet för rättsväsendet jävligt svagt. En hel del verkar dessutom att vara obekväma och rädda för situationer där det hettar till. Kanske detta är ett resultat av en sk. dialogpolis - dra tillbaka styrkorna och gömma sig.
Polisen har fullt upp med att flyga ut till öar med helikopter och beslagta två hampaplantor planterade av fåglar för att ha tid att stoppa galningar med AK,s det gäller att prioritera när man har begränsade resurser
På rak arm kan jag bara komma på Leif Widengren 1992 i Högdalen.
Svartenbrandt öppnade eld med en AK4 mot en polisbuss mitt i Stockholm, rena undret att ingen dog.
Vad var det för vapen inblandade i Malexander?
Vad är detta för efterblivet svar? Om du hade orkat bemöda dig med att läsa inlägget jag svarade på så hade du förstått att jag frågade om Avtomat Kalashnikova och inte Automat Karbin.
Det stora problemet är ju att de tillsatt Eliasson som chef, snubben som styrt både försökringskassan och migrationsverket, tro fan att hans första prioritet är att hålla snuten borta från Achmed så ingen twittrar något elakt. Kicka den fete idioten och tillsätt en riktig polis som chef
Vad är detta för efterblivet svar? Om du hade orkat bemöda dig med att läsa inlägget jag svarade på så hade du förstått att jag frågade om Avtomat Kalashnikova och inte Automat Karbin.
Du skrev AK vilket betyder Automatkarbin..
Tror du att det är stor skillnad på att bli ihjälskjuten av en AK47 eller en AK4 eller en AG3?
Edit:
Om du har dåligt minne så var detta vad du skrev:
"Är det många svenska poliser som blivit ihjälskjutna av en AK?"
"I övrigt är det väl ingen nyhet att polisen vill ha mer resurser. Detsamma gäller på varenda arbetsplats i detta land. En skillnad är att polisen genom sitt mediala blickfång har en större möjlighet att påtala detta än andra arbetsgrupper i samhället. Polisen är precis som vilken annan knegare som helst i detta landet inte dum i huvet. Däremot kan de upplevas aningen gnälligare i och med dessa ständigt återkommande medialt uppförstorade "nyheter". Själv spottar jag i näven och drar mitt lass."
Senast redigerad av CaptainMagenta 2015-11-20 kl. 21:11.