Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Tror inte på förklaringen att kvalitén på enskilda polisen skulle vara orsaken.
Inte jag heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Polisen skulle behövt tredubbla bemanningen på fältet.
Mmm.
Om man ökade antalet poliser per invånare till EU snittet som väl fortfarande är typ 50% högre (
kdu 2009)och sätter ökningen på fältet borde det funka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Sedan införa ett nära samarbete med militära jägarförbund att tillgå vid behov.
Kanske inte just militära jägarförbund men någon form av militär enhet i alla fall.
(Hur stor är militärpolisen nu?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
Hahah stackars kill-snuten, visst han var inget muskelberg heller, men två som han skulle troligen löst situationen rätt enkelt.
Kan tänka mig tystnaden i bilen påväg därifrån, irritationen av att behöva dela radiobil med en inkvoterad feminist med "
You can dot it" på kylskåpet.
Man vet ju själv hur det är när chefen kommer på att här behöver kvoteras in lite mångfald, har aldrig slutat bra.
Om videon är representativt är det lite sorgligt.
Tror absolut det finns tillfällen då man kan "utnyttja" att man är kvinna om man är smart och håller huvudet kallt.
Till exempel för att lugna ner en situation (eller för att få fram info från kvinnor som vägrar prat med män). Men i den här situationen (om inte en start var bort klippt som skulle gett en annan bild) så utnyttjade hon inte att hon var kvinna till att få honom att gå med frivilligt utan våld så då var det bara en nackdel p g a av mindre styrka...
Även om jag är emot kvotering så skulle jag vilja ha krav för en viss del av polisen som inte byggde på styrka utan på smidighet & kunskap. Det som slår mig är inte i första hand att poliserna för svaga utan att de är för osmidiga (de kan ju blivit provocerade före filmningen så eg svår att veta).
Men kunskaper som vore bra att ha som polis är t ex omfattande språkkunskap. Sen kanske man borde stress testa de sökande för hur de blir påverkade när de blir utsatta för "inte ovanliga" förolämpningar.
Om de två kriterierna skulle leda till större mångfald så vore det positivt. Men ingen idé att ha folk som tillhör rätt "kvot" men som inte tillför något extra.