2015-11-20, 17:46
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Den ska tydligen bli lite modifierad i år, till det bättre eller sämre vet jag inte.

Jag har ett dilemma alltså Först blir det några småtårtor såklart, sen något saftigt arrangemang och sist i tårtväg någon snygg pjäs. Daytona verkar ju grymt snygg tex, samtidigt vore det gött med några högkalibriga som man quickmatchat skotten på så dom drar iväg lite fortare. Svårt val..

Men sugen på en Kick Off (Fyrverkerimästarna) iallafall, verkar vara en blandad trevlig tårta som jag var sugen på redan förra året
Kick Off tycker jag låter som en bra idé, bra knallar och fina färgar med ett någorlunda bra tempo
Funderar på en Kick On från RP och en Indy 500 från extreme men får se kommer ändras 1000 gånger.

Atlas var faktiskt över förväntan men frågan är om den är värd 999kr mjaaa
Citera
2015-11-20, 18:11
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Den ska tydligen bli lite modifierad i år, till det bättre eller sämre vet jag inte.

Jag har ett dilemma alltså Först blir det några småtårtor såklart, sen något saftigt arrangemang och sist i tårtväg någon snygg pjäs. Daytona verkar ju grymt snygg tex, samtidigt vore det gött med några högkalibriga som man quickmatchat skotten på så dom drar iväg lite fortare. Svårt val..

Men sugen på en Kick Off (Fyrverkerimästarna) iallafall, verkar vara en blandad trevlig tårta som jag var sugen på redan förra året

Daytona är fett likaså kick off. har tänkt och serie koppla lite små tårtor och som du säger att quickmatcha några 50 mm kan bli riktigt fett.
Citera
2015-11-20, 19:18
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qa12123
Finns filmer här: https://www.youtube.com/channel/UCtvCeSPQscb4_6aQf1qmHvw

Asgaard var den jag gillade mest av dessa, väldigt fina färger. Men jag har sagt det för och kommer säga det igen.

Varför i helvete blanda i detta knaster mitt i allt som döljer dom fina färgerna?

Sen Troja såg riktigt fattig ut faktiskt, kändes som en 20mm tårta och där var väldigt tråkiga färger i den. Men en film kan vara så missvisande ibland. Så jag får helt enkelt se den in action på en provskjutning.

Sen så deras Lil Bertha, jag fattar inte 149kr , men dom är inte värst. Linders tar 199kr för sina 75g raketer
Citera
2015-11-20, 19:52
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Asgaard var den jag gillade mest av dessa, väldigt fina färger. Men jag har sagt det för och kommer säga det igen.

Varför i helvete blanda i detta knaster mitt i allt som döljer dom fina färgerna?

Sen Troja såg riktigt fattig ut faktiskt, kändes som en 20mm tårta och där var väldigt tråkiga färger i den. Men en film kan vara så missvisande ibland. Så jag får helt enkelt se den in action på en provskjutning.

Sen så deras Lil Bertha, jag fattar inte 149kr , men dom är inte värst. Linders tar 199kr för sina 75g raketer
Asgaard var nice värd 499kr jämfört med dem andra tårtorna.
Tur att jag köpte från utlandet, inte nöjd med deras sortiment.

Lycka till att hitta bra grejer från sweden
Citera
2015-11-20, 20:31
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Asgaard var nice värd 499kr jämfört med dem andra tårtorna.
Tur att jag köpte från utlandet, inte nöjd med deras sortiment.

Allt hopp är ju inte borta här i Sverige
Citera
2015-11-20, 20:50
Medlem
Tigerskotts avatar
Nu börjar man bli riktigt, riktigt sugen

Apropå Sveas Lil Bertha för 149 kr så känns det väldigt dyrt eftersom Royal Party har 5 st Thors hammer raketer med liknande effekt för runt 250 kr? har jag för mig att jag läst någonstans. 75 gram det med.

Dom klassiska 50 mm från Royal Party är självskrivna, likaså deras 45mm är mycket bra

Sveas 35mm Monster är kanon och kostar dom 99 kr för 3 så slår jag till igen.

*Extreme Fireworks har på vissa ställen lagliga 75 mm , 3" konstbomber(bla Ufos i Uppsala) men kostar nog runt 229 kr styck men har läst mycket bra om dessa och får se om jag har vägarna förbi

Funderar vidare och längtar tills det börjar smälla
Citera
2015-11-20, 20:59
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Har för mig att fyrverkerigården i Vellinge också har 75 mm ?
Kan ha fel där.
Just nu har jag köpt.
Thors hammar
Rocket Thunder
Kick on
rp 60 fan cake
Big salvo
Uranus
Sapphire
flower power.....

Håller med VemSaDet att AASGARD verkar vara nice blir kanske ett inköp där.
Vad tror ni om Hades då?
Senast redigerad av yuuzhanvong 2015-11-20 kl. 21:22.
Citera
2015-11-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Ser mycket fint ut, vad kostar allt det där inkl frakt?

2187kr för att vara exakt.
Citera
2015-11-20, 21:29
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet

Jag har 2 tårtor klara iaf som ska bli en

Tänkte en RP60 (Royal Party) som i sin tur går över till en Eldorado (Extremefireworks) som sin tur avslutas med en Singel Fan Shape 7 skott 50mm (crackling mine/colour comets /w salutes). Tror det kan bli en rätt grym tårta.

Sen min start på tolvslaget kommer nog bestå av en stor sol aka mammoth wheel. Så när den har brunnit lite så ska en 4mine (Svea) gå av. Sen efter det så har jag en Mixed Emotions (Weco) (https://www.youtube.com/watch?v=zzl4XR0eQ50) som går av.

Vad tror ni om detta? Gärna synpunkter
Citera
2015-11-20, 21:40
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Kan ha fel där.
Just nu har jag köpt.
Thors hammar
Rocket Thunder
Kick on
rp 60 fan cake
Big salvo
Uranus
Sapphire
flower power.....

Vad tror ni om Hades då?

Skulle vara härligt om dom har 75 mm
Hehe inte illa

Citat:

Tänkte en RP60 (Royal Party) som i sin tur går över till en Eldorado (Extremefireworks) som sin tur avslutas med en Singel Fan Shape 7 skott 50mm (crackling mine/colour comets /w salutes). Tror det kan bli en rätt grym tårta.

Sen min start på tolvslaget kommer nog bestå av en stor sol aka mammoth wheel. Så när den har brunnit lite så ska en 4mine (Svea) gå av. Sen efter det så har jag en Mixed Emotions (Weco) (https://www.youtube.com/watch?v=zzl4XR0eQ50) som går av.

Det blir nog helt fantastiskt och är avundsjuk på folk som får stå i närheten och "snylta" av denna orkester
Citera
2015-11-20, 21:42
Medlem
Citat:
Styckvis 50mm för 99 kr. Dom skojar va?

Dom det står tex 777:- är dom verkligen prissatta? Var sugen på en Raptor även om 299:- redan är i överkant, tyckte den var varierad och bra, men 333:- för 25 st 30mm skott? Känns som dessa inte är prisssatta än.

399:- för 6st 50mm är för mycket, men däremot är dom varierade vilket ingen annan verkar ha med 6 st olika.

Riktigt svinaktigt att ta 149:- för den nya Lil Bertha, det kostade den förra och där var det mer krut i

Monster Tricky är det okej pris på, Monster Airbomb likaså.

Även Mega Blast håller sig på 149, den är trevlig och varierad

Aasgard och Poseidon verkar ha överkomliga priser, blir intressant med video på dessa. Men trist med deras dyra prislappar i övrigt asså

Priset 333 kr på Raptor stämmer.

249 Kostade Big Bertha förutom sista gången när den såldes ut för 149 kr...

Problemet medfyrverkerier och priser i år kommer an på att fraktpriser stigit med ca 20% Samt att en hamn i kina exploderade för några månader sedan...

Trist men sant
Citera
2015-11-20, 21:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
kommer ändras 1000 gånger.

Hahaha, eller hur!

Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Daytona är fett likaså kick off. har tänkt och serie koppla lite små tårtor och som du säger att quickmatcha några 50 mm kan bli riktigt fett.

OBS! Inte Royal Partys Kick Off jag tänker på dock!

På tal om dra ner på kaliber.. När tror ni 2" tas bort?

Citat:
Ursprungligen postat av amplie
2187kr för att vara exakt.

Fan bra pris alltså! Inklusive frakt osv?

Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Kan ha fel där.
Just nu har jag köpt.
Thors hammar
Rocket Thunder
Kick on
rp 60 fan cake
Big salvo
Uranus
Sapphire
flower power.....

Vad tror ni om Hades då?

Jodå, fast då är det en 3" och inte en raket á 75g.

Den listan är trevlig!

Hades såg också rätt bra ut, men en röding för den...? På gränsen isåfall. Gillar inte att det allra sista skottet på filmen kommer så långt efter dom andra dock.

Citat:

Svårt med invändningar, haha. Mixed Emotions ska tydligen vara väldigt trevlig IRL, tycker inte den är bra rakt igenom på film för priset dock, men film är film..

Vad är Fan Shape 7 för något?

Enda "invändningen" jag har är i Extremes Eldorado isåfall, varför kommer flying fishes i mitten? Hade den varit i början hade tårtan varit superfet rakt igenom?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in