Är de?
Can an asteroid have an atmosphere?
Jag instämmer med lorddesh. Jag kan själv läsa mig till vad Flat Earth Society påstår, jag är fullständigt ointresserad av att få det upprapat för mig. Jag vill höra hur de övertygade och "insatta" resonerar.
Citat:
Och det vet du därför att?
Citat:
Jag får repetera mig. "Det är häpnadsväckande hur ni i era huvuden kan få helt orelaterade saker att låta som sammanträffanden." Har man följt utvecklingen har man sett att NASA löpande släpper bilder, och även tidigare ryssarna från Mir. Varför kände de sig då tvingade att släppa jordbilderna med tydlig kurvatur redan 1947?Om du har följt utvecklingen är det intressant att NASA nu plötsligt har hundratals sådana bilder, och animationer som visar jordens rotation och månen som åker förbi jorden; något som vi aldrig sett tidigare. 2015 är ju året som den platta jord aktiviteten har exploderat på nätet.
Citat:
"Samma sak" är ju precis det som händer. Luften inne i tåget följer med i samma hastighet, så gör även atmosfären runt jorden. Menar du att luften skulle röra sig snabbare eller långsammare? Hur stor är din "boll"? Om "lösa saker" ska ramla av beror delvis på gravitationen, och därmed kroppens storlek.Eftersom du inser att luften utanför tåget rör sig i annorlunda hastighet, borde inte samma gälla för jorden? Hur kan atmosfären snurra i samma takt som jorden? Om du har en boll i rymden som har lite luft omkring sig, och du snurrar på den, varför skulle luften rotera i samma hastighet?
Can an asteroid have an atmosphere?
Citat:
Nej, förvrängningen är inte på något sätt beroende av att bilden rör sig eller är stilla. Förvrängningen beror på dess position i linsen.Nej, det är fel. Man kan se i videorna att det uppstår förvrängning just då när kameran rör sig. I början när kameran sänds upp så ser jorden redan rund ut efter några hundra meter, på grund av kamerans rörelser. Så vi vet att när kameran är stilla så visar den världen så som den verkligen är, och den visar att jorden är platt från 30 km, vilket inte borde vara möjligt.
Jag instämmer med lorddesh. Jag kan själv läsa mig till vad Flat Earth Society påstår, jag är fullständigt ointresserad av att få det upprapat för mig. Jag vill höra hur de övertygade och "insatta" resonerar.

Som sagt innan ni ens uttalar er i tråden så läs i alla fall några hundra timmar geocentrism för nivån från er är ju direkt pinsam. Jag vet inte om du skriver detta nonsens enbart i syfte av debattsabotage eller om du verkligen är seriös men är du seriös så läs på först och kom sen tillbaka.