2015-11-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
De flesta astronauter är frimurare.
Är de?
Citat:
FN:s flagga har en platt jord på den som är delad i 33 sektioner som symboliserar frimureris 33 grader, för att sända en signal till alla frimurare i världen att de vet sanningen om den platta jorden.
Och det vet du därför att?
Citat:
Om du har följt utvecklingen är det intressant att NASA nu plötsligt har hundratals sådana bilder, och animationer som visar jordens rotation och månen som åker förbi jorden; något som vi aldrig sett tidigare. 2015 är ju året som den platta jord aktiviteten har exploderat på nätet.
Jag får repetera mig. "Det är häpnadsväckande hur ni i era huvuden kan få helt orelaterade saker att låta som sammanträffanden." Har man följt utvecklingen har man sett att NASA löpande släpper bilder, och även tidigare ryssarna från Mir. Varför kände de sig då tvingade att släppa jordbilderna med tydlig kurvatur redan 1947?
Citat:
Eftersom du inser att luften utanför tåget rör sig i annorlunda hastighet, borde inte samma gälla för jorden? Hur kan atmosfären snurra i samma takt som jorden? Om du har en boll i rymden som har lite luft omkring sig, och du snurrar på den, varför skulle luften rotera i samma hastighet?
"Samma sak" är ju precis det som händer. Luften inne i tåget följer med i samma hastighet, så gör även atmosfären runt jorden. Menar du att luften skulle röra sig snabbare eller långsammare? Hur stor är din "boll"? Om "lösa saker" ska ramla av beror delvis på gravitationen, och därmed kroppens storlek.

Can an asteroid have an atmosphere?
Citat:
Nej, det är fel. Man kan se i videorna att det uppstår förvrängning just då när kameran rör sig. I början när kameran sänds upp så ser jorden redan rund ut efter några hundra meter, på grund av kamerans rörelser. Så vi vet att när kameran är stilla så visar den världen så som den verkligen är, och den visar att jorden är platt från 30 km, vilket inte borde vara möjligt.
Nej, förvrängningen är inte på något sätt beroende av att bilden rör sig eller är stilla. Förvrängningen beror på dess position i linsen.
Citat:
Jag är inte alls säker på det. Jag bara säger det som anhängare av den platta jorden säger. Jag förklarar teorin från deras perspektiv.
Jag instämmer med lorddesh. Jag kan själv läsa mig till vad Flat Earth Society påstår, jag är fullständigt ointresserad av att få det upprapat för mig. Jag vill höra hur de övertygade och "insatta" resonerar.
Citera
2015-11-20, 17:34
Medlem
Citat:
Även om vi antar att du och han har rätt, så är det en konstig slump att jorden råkar bli exakt platt när kameran är stilla.

Men den här videon till exempel visar att ni har fel, att gopro's fisköga effekt gör att verkligheten ser rund ut, även fast den är platt: https://www.youtube.com/watch?v=tzxsV5FZIa0

Det finns inget bevis att gopro kameror skulle få runda saker att se platta ut, men om du har någon, så skulle jag gärna vilja se den.
Jag måste bara citera det här och spara din dumhet till eftervärlden, så du inte hinner ta bort det.

1. Förvrängningen beror på var i linsen objektet befinner sig, inte om de är stilla eller i rörelse.

2. Eftersom du garanterat har sett linsen göra horisonten både konkav och konvex, så motverkar självklart en konkav förvrängning en konvex jord. Hur kan du säga att det "inte finns bevis" när du tittat och pratat om det själv?

Normal vs Fisheye
Senast redigerad av erak 2015-11-20 kl. 18:16.
Citera
2015-11-20, 17:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Även om vi antar att du och han har rätt, så är det en konstig slump att jorden råkar bli exakt platt när kameran är stilla.

Men den här videon till exempel visar att ni har fel, att gopro's fisköga effekt gör att verkligheten ser rund ut, även fast den är platt: https://www.youtube.com/watch?v=tzxsV5FZIa0
Om du tittar på länken till photoshopfiltret jag tidigare la upp så får du både exempel, förklaring och lösning på problemet..

Det finns inget bevis att gopro kameror skulle få runda saker att se platta ut, men om du har någon, så skulle jag gärna vilja se den.

Vad sägs om filmen vi diskuterar? Du ser ju själv hur horisonten böjer sig kraftigt när kameran gungar. Eller har du inte tittat på filmen???
Citera
2015-11-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Och det vet du därför att?

För att Eric Dubay sa det. Han är ordförande för International Flat Earth Research Society. Hur vet han det? Det verkar vara en teori som han har.

Citat:
Jag instämmer med lorddesh. Jag kan själv läsa mig till vad Flat Earth Society påstår, jag är fullständigt ointresserad av att få det upprapat för mig. Jag vill höra hur de övertygade och "insatta" resonerar.

Bara för att man inte är övertygad så betyder det inte att man inte är insatt. Du verkar till exempel inte känna till att "Flat Earth Society" är en kontrollerad opposition enligt många anhängare (till exempel Eric Dubay och hans gäng på ifers.boards.net) till den platta jorden idag, och de sprider falsk information, så om du läser vad de påstår så kan du få falsk information om teorin.
Citera
2015-11-20, 19:01
Medlem
Citat:
Bara för att man inte är övertygad så betyder det inte att man inte är insatt.

Protesten var att du inte kan argumentera för dina påståenden eftersom de inte är dina.
Du påstår att vi VET att FN-flaggan är indelad i 33 grader för att frimurare designade den.
Du kan inte förklara dig, eftersom påståendet inte är ditt (eller för att du inte vet). Det ger ett obefintligt diskussionsvärde eftersom du bara klipper och klistrar, och ligger nära Trams/OT.
Citera
2015-11-20, 19:20
Medlem
Citat:
För att Eric Dubay sa det. Han är ordförande för International Flat Earth Research Society. Hur vet han det? Det verkar vara en teori som han har.
Nej, du sa det. Tror du inte på det själv ska du inte presentera det som fakta. Måste du tvunget så får du i samma inlägg referera till vem som påstår detta, varje gång.

Och som lorddesh säger ovan: kan du inte argumentera för det ska du inte skriva det alls.
Citat:
Du verkar till exempel inte känna till att "Flat Earth Society" är en kontrollerad opposition enligt många anhängare (till exempel Eric Dubay och hans gäng på ifers.boards.net) till den platta jorden idag
Vad får dig att tro det? Jag använde det som ett exempel eller samlingsnamn. Men vi kan kalla det plattskallar istället. Jag vill höra hur plattskallar tänker, jag är ointresserad av att höra någon annan förklara det, lika lite som jag går på en föreläsning för att lyssna på någon läsa högt ur wikipedia.
Citat:
och de sprider falsk information, så om du läser vad de påstår så kan du få falsk information om teorin.
Eftersom du påstår att du inte tror på någon av dom kan du ju omöjligt säga att en teori är falsk om den andra inte då är sann. Det är då bara olika teorier helt enkelt. Jag har redan tidigare i inlägg #1141 frågat dig hur du kontrollerar sanningshalten, som du ignorerade.
Senast redigerad av erak 2015-11-20 kl. 19:27.
Citera
2015-11-20, 20:42
Medlem
Detta var en tråd utöver det vanliga.

Jag har en förhoppning att teknikutveckling av datorer som finns hos i stort alla och den obegränsade kunskapsmassa som bara ligger en söksträng bort skulle ge mänskligheten ett jättekliv framåt avseende kunskap.

Men när jag läser vissa trådar så verkar det som om det finns en hel del som lyckas använda datorns och www till att skaffa kunskap som mer liknar den under medeltiden innan upplysningen. Tryckpressens enorma kunskapslyft tillsammans med att man lärde folk att läsa det har jag varit övertygad om att datorerna skulle göra för vår samtid.

Att det finns en utbredd tro på vad ska vi välja, spöken och andar,ihålig jord som för säkerhetsskull är platt, NWO och alla fals flag och alla hemligheter som eliten döljer.

Det verkar även vara ett förakt för kunskap, speciellt om den kommer sig av utbildning.
Men det värsta är när man upptäcker skribenter som helt saknar möjlighet att värdera information eller att framföra en teori eller bevisa sina påståenden.

Det tråden tar upp är inte ett specialområde för mig men jag kan trots det ställa några frågor.

1. FN flaggan är en plattjord, kan det vara så enkelt att om man illustrerade en rund jord så skulle ju inte alla länder synas. Därför visas den platt och jag tror att FN inte uppfattat att det finns massor av människor som tror att jorden verkligen är platt,

2. Anledningen till att vi inte får vet att exempelvis jorden är platt och ihålig, att vi aldrig varit på månen. Att all media personal medvetet ljuger och hjärntvättar folket. Alla false flag operationer som militär, polis, sjukvård,politiker och alla de skådespelare som spelar döda och skadade.
Läkemedels bluffen med vaccinering, mat förgiftning, chemtrail, Gang STALKING, implantat.
Skolväsendet som lär ut lögner, ja nu dtoppar jag men det finns massor mer att fylla på.

Om man tror på en av ovanstående konspiration har jag svårt att förstå, men det finns troende som tror en jävla massa konspirationer.

Det skulle innebära att fet finns 100 miljoner människor som går till jobbet och leker jobb, tänk NASA vad fan ska de göra på dagarna mer en att fortsätt ljuga om att jorden är rund och solen är centrum.

Dessa 100 miljoner människor ljuger även för sina nära och kära, blir aldrig full och pratar bredvid mun.

Det enda problemet är när eliten ska utföra sina påhittade false flag (skolskjutningar,Paris,Brevik osv etc) då jävlar har denna elit med oändliga resurser aldrig vett nog för att få till det.

I dessa datortider med youtube och bloggar så tar det max en timma så har de troende forskat och börjat avslöja bluffen. Efter ett dygn så är även den bakomliggande anledningen och vilka som har gjort det klart.

Det enda som de jävla elitnötterna lyckas med är att få folk att hålla käft och ta med sig hela hemligheten i graven, Inte en Polis,Läkare,Pilot,Forskare som säger nu får det va nog jag ska säga som det är.

Detta inlägg är möjligen OT, men alla de förklaringar som presenteras här om varför jorden är rund och att en konstant hög fart funkar (gillar exemplet med flyget och kaffekoppen och hoppa i tåg) tar även tid att försöka förklara så pedagogiskt som möjligt. Lika förbannat så finns de de som dels idiot förklarar teorin och underkänner svaren, med en subtil ton om att kunskap och utbildning inte går att jämföra med vad jag själv kan se och känner.

Ett tips till troende använd inte meningar som att . jag har forskat
när Ni menar att Ni har kollat på youtube och läst webbsidor, det är inte forskning.

Hoppas jag har fel, att datorns och www intåg tar oss inte gramåt i utvecklingen utan att vi åter börjar tro på sånt som vi inte kan eller vill förklara.
Citera
2015-11-20, 23:14
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Jo, jag tror att satelliter existerar, och även att jorden är rund, men det är alltid intressant att ifrågasätta saker. Och jag kan inte vara 100% säker på att jorden är rund.

Du propagerar i varje fall intensivt för plattskallarna
Citera
2015-11-20, 23:23
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Detta var en tråd utöver det vanliga.

Jag har en förhoppning att teknikutveckling av datorer som finns hos i stort alla och den obegränsade kunskapsmassa som bara ligger en söksträng bort skulle ge mänskligheten ett jättekliv framåt avseende kunskap.

Men när jag läser vissa trådar så verkar det som om det finns en hel del som lyckas använda datorns och www till att skaffa kunskap som mer liknar den under medeltiden innan upplysningen. Tryckpressens enorma kunskapslyft tillsammans med att man lärde folk att läsa det har jag varit övertygad om att datorerna skulle göra för vår samtid.

Att det finns en utbredd tro på vad ska vi välja, spöken och andar,ihålig jord som för säkerhetsskull är platt, NWO och alla fals flag och alla hemligheter som eliten döljer.

Det verkar även vara ett förakt för kunskap, speciellt om den kommer sig av utbildning.
Men det värsta är när man upptäcker skribenter som helt saknar möjlighet att värdera information eller att framföra en teori eller bevisa sina påståenden.

Det tråden tar upp är inte ett specialområde för mig men jag kan trots det ställa några frågor.

1. FN flaggan är en plattjord, kan det vara så enkelt att om man illustrerade en rund jord så skulle ju inte alla länder synas. Därför visas den platt och jag tror att FN inte uppfattat att det finns massor av människor som tror att jorden verkligen är platt,

2. Anledningen till att vi inte får vet att exempelvis jorden är platt och ihålig, att vi aldrig varit på månen. Att all media personal medvetet ljuger och hjärntvättar folket. Alla false flag operationer som militär, polis, sjukvård,politiker och alla de skådespelare som spelar döda och skadade.
Läkemedels bluffen med vaccinering, mat förgiftning, chemtrail, Gang STALKING, implantat.
Skolväsendet som lär ut lögner, ja nu dtoppar jag men det finns massor mer att fylla på.

Om man tror på en av ovanstående konspiration har jag svårt att förstå, men det finns troende som tror en jävla massa konspirationer.

Det skulle innebära att fet finns 100 miljoner människor som går till jobbet och leker jobb, tänk NASA vad fan ska de göra på dagarna mer en att fortsätt ljuga om att jorden är rund och solen är centrum.

Dessa 100 miljoner människor ljuger även för sina nära och kära, blir aldrig full och pratar bredvid mun.

Det enda problemet är när eliten ska utföra sina påhittade false flag (skolskjutningar,Paris,Brevik osv etc) då jävlar har denna elit med oändliga resurser aldrig vett nog för att få till det.

I dessa datortider med youtube och bloggar så tar det max en timma så har de troende forskat och börjat avslöja bluffen. Efter ett dygn så är även den bakomliggande anledningen och vilka som har gjort det klart.

Det enda som de jävla elitnötterna lyckas med är att få folk att hålla käft och ta med sig hela hemligheten i graven, Inte en Polis,Läkare,Pilot,Forskare som säger nu får det va nog jag ska säga som det är.

Detta inlägg är möjligen OT, men alla de förklaringar som presenteras här om varför jorden är rund och att en konstant hög fart funkar (gillar exemplet med flyget och kaffekoppen och hoppa i tåg) tar även tid att försöka förklara så pedagogiskt som möjligt. Lika förbannat så finns de de som dels idiot förklarar teorin och underkänner svaren, med en subtil ton om att kunskap och utbildning inte går att jämföra med vad jag själv kan se och känner.

Ett tips till troende använd inte meningar som att . jag har forskat
när Ni menar att Ni har kollat på youtube och läst webbsidor, det är inte forskning.

Hoppas jag har fel, att datorns och www intåg tar oss inte gramåt i utvecklingen utan att vi åter börjar tro på sånt som vi inte kan eller vill förklara.

Fasen också, nu vill jag verkligen ha en "gillaknapp" här på FB!
Klockrent framfört.
Man undrar bara, så många som måste vara inblandade i dessa konspirationer och false flag operationer, finns det några kvar som verkligen jobbar?
Samt är några attentat o dyl på riktigt?
Var ens Andra Världskriget på riktigt?
Citera
2015-11-21, 00:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
För att Eric Dubay sa det. Han är ordförande för International Flat Earth Research Society. Hur vet han det?

Det som är intressant i tråden är varför DU tror på det?

Citat:
Det verkar vara en teori som han har.

Onekligen, men frågan är som sagt varför du väljer att föra den vidare?
Vad i teorin tilltalar dig? Vilka aspekter talar för resp. vilka aspekter talar emot?

Citat:
Bara för att man inte är övertygad så betyder det inte att man inte är insatt.

Fast om man är insatt så kan man även beskriva det hela med egna ord, varpå du tyvärr sköt dig i foten med en helmantlad spetskula just nu.
No worries, det dör man inte av. Däremot krävs det att du förklarar dig i detta nu för att ditt "hjärta" inte skall explodera efter att du tagit 5 ytterligare steg.

Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Fasen också, nu vill jag verkligen ha en "gillaknapp" här på FB!
Klockrent framfört.
Man undrar bara, så många som måste vara inblandade i dessa konspirationer och false flag operationer, finns det några kvar som verkligen jobbar?
Samt är några attentat o dyl på riktigt?
Var ens Andra Världskriget på riktigt?

Allt som händer är på riktigt, eftersom det är människor som argumenterar/strider emot människor.
Dock händer det lite titt som tätt att striderna som sådana är regisserade i förväg.

Plattjordsteorin är med all sannolikhet regisserad av folk som vill få resten av mänskligheten att ifrågasätta även det som för dem känns mest självklart.
Detta, i syfte för att bana vägen för framtida banbrytande upptäckter inom allt från psykologi till kvantfysik och där allt började med en teori som från början ansågs vara "fringe".

Tidigare trådtroll har varit oerhört dåliga på att sammanfatta Flat Earth-teorin i en ens plausibel SciFi-teori, så ... Nu får vi helt enkelt bara ta och hälpa dem med det.
Let's show them how this can be done!

Så gott folk, vad kan vi göra ur rent resonerade synvinkel, för att göra "Flat Earth"-teorin till en ogenomträningsbar bluff även för folk som har Gymnasie+ utbildning?

Senast redigerad av Trolltestet 2015-11-21 kl. 01:33.
Citera
2015-11-21, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Fortfarande saknas svar på frågan, och som du ser underhåller jag inte undanflykter.

Även om vi för allmänbildningens skull kan konstatera att Mercators projektion har varit allmängiltig sedan 1500-talet och har ett förvridet perspektiv där exempelvis Sverige/Norge (900 000 km2) projicerats lika stort som Arabiska halvön (3 000 000 km2), medans det numera finns betydligt bättre och mer realistiska format som Gall-Peters, men det har inte varit särskilt viktigt att uppdatera i skolor eftersom utbildningen i stort är eurocentrisk.

Du lever ju på att lägga dig sådant som inte ens är relevant uppenbarligen så det var stora ord för någon som aldrig svarar på någonting speciellt när jag nu dessutom förklarade allt. Förklara varför några få km dit eller hit mellan länder är viktigt för solens och månens omloppsbana om du nu vill ha ytterligare förklaring. Annars hamnar du på ignore för du verkar extremt ohederlig.

Ok bra att du erkänner så en miss från er sida på 2100000 km2 är inte relevant men solens och månens omloppsbana är relevant för några hundra kilometer avstånd mellan kontinenter. Testa att i alla fall försöka använda lite logik.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det man känner är när hastigheten ändras på olika sätt. Man upplever inte mycket i en jumbojet i 900 km/h eftersom farten är konstant. Däremot suger det rejält i magen om man åker Balder på Liseberg trotts att toppfarten där är 1/10 av vad den är i jumbojeten beroende på att man där ständigt accelererar, bromsar och svänger.
Dessutom kan du förklara hur tidszonerna är möjliga om jorden skulle vara platt?
Om jorden vore platt så skulle ju solen kunna stå olika högt upp beroende på var på den platta jorden man befann sig om solen var ganska nära men den borde ju då passera horisonten samtidigt oavsett var på jordytan man befann sig och det gör den ju inte. Du behöver bara åka Stockholm-Örebro för att solnedgången skall senareläggas drygt 10 minuter.

Precis, du känner minsta förändring, nevermind 700 km/h. Ni påstår ju dessutom att jorden wobblar men nej det känner vi inte heller. Ni kan liksom prata hur mycket som helst men så länge ni förnekar era sinnen och då antagligen lider av någon typ av autism så blir ju det just bara meningslösa ord kontra faktiskt känsel. En blind idiot kan inte leda.
Vad har tid med jordens utseende att göra menar du?
Var den platta jorden befann sig? Som sagt innan ni ens uttalar er i tråden så läs i alla fall några hundra timmar geocentrism för nivån från er är ju direkt pinsam. Jag vet inte om du skriver detta nonsens enbart i syfte av debattsabotage eller om du verkligen är seriös men är du seriös så läs på först och kom sen tillbaka.
Citera
2015-11-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Onekligen, men frågan är som sagt varför du väljer att föra den vidare?
Vad i teorin tilltalar dig? Vilka aspekter talar för resp. vilka aspekter talar emot?

Det är en intressant teori helt enkelt, och det finns inte tillräckligt många på forumet som tror på det, eller har tillräckligt mycket kunskap om det, för att alltid kunna svara på alla frågor, och därför måste jag försvara det, för att jag har ganska mycket kunskap om det.

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it." -- Aristotle

Citat:
Fast om man är insatt så kan man även beskriva det hela med egna ord,

Vilket är vad jag gjorde, så mycket som det är möjligt. Allt som man vet kommer ju från någon annanstans.
Senast redigerad av elsydeon 2015-11-21 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in