Citat:
Missförstå vad? Var pekar du på att inget är konstant? Jag vet precis vad jag tror på, och allt går ihop på ett sådant sätt att jag kan räkna på det och det passar med tester i verkligheten.
Jag kan förklara känslor genom jämförelser. En kraftig inbromsning t.ex. känns som att något pressar en över bröstet. Jag förväntar mig dock inte att du ska kunna förklara detta då du i så fall hade varit den enda människan på jorden med den egenskapen.
Att känna förändring har inget med vana att göra. Du känner av det när det händer. Förutom att centrifugalkraften nu bara motsvarar en vikt på ca 200 gram för någon på 70 kg, så går det självklart inte från 200 till noll när du går ut planet efter landning. Minskningen pågår under hela flygresan, varför du självklart inte känner något. Du kan inte teleportera dig från ekvatorn till nordpolen. Jämför med att du cyklar, slutar trampa och rullar till stopp, hur känns det jämfört med en kraftig inbromsning? Hastighetsskillnaden är densamma, men decelerationet mycket kraftigare.
Du kan omöjligt känna någon skillnad på det och t.ex. 100 km/h. Det du kanske känner i en bil är ökande vibrationer från vägen och ökat luftmotstånd.
Jag kan förklara känslor genom jämförelser. En kraftig inbromsning t.ex. känns som att något pressar en över bröstet. Jag förväntar mig dock inte att du ska kunna förklara detta då du i så fall hade varit den enda människan på jorden med den egenskapen.
Att känna förändring har inget med vana att göra. Du känner av det när det händer. Förutom att centrifugalkraften nu bara motsvarar en vikt på ca 200 gram för någon på 70 kg, så går det självklart inte från 200 till noll när du går ut planet efter landning. Minskningen pågår under hela flygresan, varför du självklart inte känner något. Du kan inte teleportera dig från ekvatorn till nordpolen. Jämför med att du cyklar, slutar trampa och rullar till stopp, hur känns det jämfört med en kraftig inbromsning? Hastighetsskillnaden är densamma, men decelerationet mycket kraftigare.
Du kan omöjligt känna någon skillnad på det och t.ex. 100 km/h. Det du kanske känner i en bil är ökande vibrationer från vägen och ökat luftmotstånd.
Tester i verkligheten? WOW! Ännu ett geni i tråden! Du har alltså gjort det som alla andra misslyckats totalt med i alla år, du har bevisat gravitation i ett visuellt experiment som går att återskapa? Nä så klart du inte har så kom nu ner på jorden och släpp en aning på din hybris.
Förklara känslor genom jämförelser? Du känner en kraftig inbromsning från låt oss säga 100km/h i timmen men du känner inte när du snurrar i 1700 km/h? Är det logik för dig?
Fast vana är ju din förklaring till allt när du påstår dig känna liten inbromsning men inte känna ett snurr på 1700 km/h. Fast du känner ju hemskt tydligt när du åker in ett moln tex i ett plan och planet tabbar enbart 10 km/h. Eller gör du inte det menar du? Du får försöka beskriva hur lite du känner och förstår här först, svårt att ta dig på allvar annars.
Det är gulligt att du medveten använder ordet skillnad som ett försök i att bortförklara din totalt brist på känsel men det handlar inte om en skillnad, det handlar om att vi känner fart, precis alla farter, inte minst 1700 km/h.
Bevisa dessutom att centrifugalkraften påverkar vikten på vår planet överhuvudtaget. Du förstår väl att du inte kan fortsätta prata om en massa obevisat nonsens. Så visa filmen på när du tar vikter till olika ställen på världen och får olika vikt som utslag. Det är ju nämligen bara ännu en lögn från er.
Vi talade som sagt inte om distans mellan länder, jag bara tog första bästa flat earth karta jag hittade som hade solens omloppsbana på sig för jag trodde att han kanske var genuint intresserad eftersom han nu faktiskt frågade men tja så var ju uppenbarligen inte fallet. Kartan såg jag nu kommer från flat earth society och dom är shills så den har alldeles säkert sina fel. Hur gammal är du? Bara undrar vilken karta du hade i skolan för den jag hade är nämligen bytt, storleken på kontinenterna var helt fel på den. Inte fan gjorde det dock att någon släppte sin runda jord pga det. Så nej ännu en gång lev som ni lär eller lär er hålla käft. Solens och månens omloppsbana över vår cirkel till jord förändras inte ens av att vi kallar Chile för Sverige eller USA för Sydafrika. Att du bara svarar för att syssla med debattsabotage är liksom otroligt uppenbart när man kollar på resten av dina poster i tråden. Men jaja jag vet, det är bara vi som skulle höja vår nivå och vara relevanta, ni har uppenbarligen hur högt i tak som helst för ert nonsens.