2015-11-20, 05:13
Medlem
Hjälpsam trio stal från äldre

Den 86-årige mannen gick med rollator och hade varit och handlat.
När han upptäckte att tre okända män hade tagit hand om ett par kassar som han glömt tackade han genom att bjuda kaffe.
Men allt slutade med att han istället blev bestulen på både kontanter och kontokort.

http://www.skd.se/2015/11/19/hjalpsam-trio-stal-fran-aldre/

EU -migranter intar kommunfullmäktige möte blir utkastade

http://www.skd.se/2015/11/19/applader-tomde-salen/
Senast redigerad av ascheberg 2015-11-20 kl. 05:20.
Citera
2015-11-20, 05:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
EU -migranter intar kommunfullmäktige möte blir utkastade

http://www.skd.se/2015/11/19/applader-tomde-salen/

Undrar hur styrda dessa är att kommunisterna som rantar runt dem. Står ju att de gick direkt för att tigga efter att de blev utkastade. Känns ju som om de hade velat göra det hela dan.
Citera
2015-11-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
muhamedaner gör inte grafitti, fastighetsägarna och fastighetsskötarna minns med fasa 1980-talet och 1990-talet med grafitti överallt AC-DC, Aerosmith, BSS, Vit Ariskt Motstånd - VAM, raggarkulturen

men skräp kunde de plocka, Malmös gator runt Möllevångstorget liknar Lahore i Pakistan, (hore=hora)
samma lukter från kebaber, kikärtor, och fårkött,

och män som på blanka dan går runt på stan i pyjamas..., bananer i pyjamas,
deras byxor liknar de MC Hammer hade, + klänning och skägg, man hör bara arabiska, dari -"afganska", turkiska och de afrikanska språken,

och som om det var inte illa nog så ser man överallt feta muslimska kvinnor klädda i tält/burka,
eller i slöja, många har genomgått omskärelsen som har skadat deras vagina och urinrör, det uppstår infektioner, illaluktande flytningar, och inkontinens...
Haha, riktigt kul sätt att beskriva atmosfären i Malmö, precis så är det!
Citera
2015-11-21, 10:09
Medlem
EU tiggare avvisade - tog sin in i industrilokal

http://www.sydsvenskan.se/malmo/eu-migranter-avvisades-fran-industrilokal/

VP och FI s parti lokaler står fortfarande varma och tomma.
Citera
2015-11-21, 10:43
Medlem
Det är nu fullt sedan några dagar och nu kommer anklagelserna på löpande band. Kommunen skyller på regeringen och regeringen skyller på staten.
Nu ger jammeh uttryck för att P7 på revinge ska läggas ner och bli flyktingförläggning....
"-försvarets fordon står inomhus när barnfamiljer riskerar hamna på gatan i Malmö"
Citera
2015-11-21, 18:26
Medlem
rex144s avatar
Malmö är en slumstad, zigenare har slagit läger mitt i city under under en bro mittemot stadshuset,
hunrdratals flyktingar sover på gatan, hundratals zigenare tigger utanför vartenda butik i Malmö,

kanske borde kommunen ge eu-migranter en tomt man kan låta zigenarna bygga en kåkstad till flyktingar i integrationens namn?

zigenare som sanna kosmopoliter och världsmedborgare är nog bäst lämpade att ta hand om migranter från MENA-länder och Afganistan,

zignarna står för konservativa värderingar vad gäller flickornas uppfostran precis som muslimer,
både muslimska och zigenska familjer är av patriarkal struktur,

där kan det ske kulturutbyte och berikning

Migrationsverket kunde sänka sina kostnader, zigenarkungen för att skapa en gemytlig atmosfär skulle kanske bara debitera 100kr per dygn, jämfört med Bert Karlsson så är det enorm besparing

bättre än att som idag sova på trottoaren,

zigenarna kunde få vit inkomst på det sättet, dessutom skulle de kunna erbjuda intressanta och roliga event med den där Jonas Bjärnemyr, (han med krukan på huvudet) som sägs vara duktig på att spela tamburin och balalajka
Senast redigerad av rex144 2015-11-21 kl. 18:52.
Citera
2015-11-21, 18:37
Medlem
Ördögs avatar
Det är ingen brist på sovplatser, om man bara visar lite god vilja.

Flyktingar får sovplatser i kyrka
http://www.sydsvenskan.se/malmo/flyktingar-far-sovplatser-i-kyrka/
Citat:
Inför lördagsnatten öppnar Johanneskyrkan i Malmö upp portarna.
– Vi har haft möjlighet länge men nu är det ett annat läge. Jag fick precis en förfrågan från Migrationsverket. Vi öppnar upp, säger Per Kristiansson, präst i Västra Skrävlige med samordningsansvar för flyktinghjälpen.
– Vi kan inte se att människor går ute på stan i den här kylan.

På Johanneskyrkan finns en mindre mängd madrasser och liggunderlag. I övrigt kommer flyktingarna hänvisas till kyrkbänkarna och golvet där mellan.
– Evangelietexten imorgon handlar om just detta. Det var ett sammanträffande att det blev just den här helgen, säger Per Kristiansson och citerar:
"Jag var hungrig, och ni gav mig mat. Jag var törstig, och ni gav mig vatten. Jag var en främling, och ni öppnade era hem för mig".
Senast redigerad av Ördög 2015-11-21 kl. 18:39.
Citera
2015-11-21, 18:42
Medlem
rex144s avatar
den stora moskén i Malmö med tillbyggnader har flera tusen kvadratmeter,

borde inte de få sova i moskén?
Citera
2015-11-21, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
den stora moskén i Malmö med tillbyggnader har flera tusen kvadratmeter,

borde inte de få sova i moskén?

Ja?

Volontärer från muslimska församlingen i Malmö tog hand om 50 personer som fick tak över huvudet. Ytterligare drygt 130 sov hos kulturföreningen Kontrapunkt.
Citera
2015-11-21, 19:00
Medlem
Borgarbohemens avatar
Det börjar bli rätt ont om platser som jag förstår det. Kan man inte skicka ut brev till alla som bor i MKB-lägenheter och uppmuntra dem till att ta in flyktingar som en temporär lösning?

Migrationsverkets tjänstemän kan göra ett hembesök för att se att den som erbjuder sin bostad är en lämplig person. Under tiden kan man komma till rätta med situationen. Eller använda Skånetrafikens tåg som ändå bara står avställda under natten. Finns ju många möjligheter här.
Citera
2015-11-21, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Det börjar bli rätt ont om platser som jag förstår det. Kan man inte skicka ut brev till alla som bor i MKB-lägenheter och uppmuntra dem till att ta in flyktingar som en temporär lösning?

Framför allt så borde alla som gått på Refugees Welcome-demonstration tvingas ta i några skäggtroll i sitt hem.
Citera
2015-11-21, 19:21
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Framför allt så borde alla som gått på Refugees Welcome-demonstration tvingas ta i några skäggtroll i sitt hem.
Jag tycker att man bör gå genom kommunala MKB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in