2012-01-03, 15:13
Medlem
Jag är själv 22 år och har inga barn. Då hade jag kanske resonerat annorlunda men varför skulle de yrkeskriminella vilja skjuta mina barn? Om du syftar på mordet på 15-åringen så hade jag säkert blivit orolig. Men samtidigt förklarat väldigt noga för mina barn att inte bråka med problembarnen i staden. Jag är kille och är därför inte speciellt orolig för att bli våldtagen men givetvis är det en sorglig utveckling och inte jag är stolt över som malmöbo precis.

Angående min etnicitet så kommer fassan från Finland och Mamma från Sverige.
Citera
2012-01-03, 15:13
Medlem
NSOs avatar
Tystnaden från politiker, opinionsbildare och massmedier är öronbedövande. Och mycket, mycket talande. Ingen vill, vågar eller orkar ta diskussionen om vad som pågår i Malmö, varför det är som det är och vad som (möjligen) skulle kunna göras. Rikets tredje största stad förvandlas till en etnifierad kriminell slum som hålls under armarna med statliga bidrag. Och den enskilt största faktorn bakom Malmös fria fall- den totalt misslyckade invandringspolitiken förblir onämnbar. Det kan tydligen inte sägas öppet. Det hanteras som vore det en slump att det är som det är i Malmö och att det lika gärna skulle kunna ha skett på Fårö, i Grisslehamn eller i Åre. Det blir väl fler antivåldsmanifestationer, små mullvadshögar med gravljus, mjukdjur och handskrivna lappar, minnessidor på Facebook, Bo 01, Turning Torso, mångfaldsprojekt och desperata kackerlacksrenoveringar i Malmös banlieues. Som om det skulle hjälpa. Alla toleranta, välvilliga, humanistiska människor med en god värdegrund och en positiv människosyn är helt handfallna.

Har ni sett den franska förortsfilmen La Haine (svensk titel Medan vi faller)? Det borde ni göra. En berättelse återkommer genom hela filmen:

C'est l'histoire d'un homme qui tombe d'un immeuble de 50 étages. Le mec, au fur et ā mesure de sa chute, il se répčte sans cesse pour se rassurer: "Jusqu'ici, tout va bien... jusqu'ici, tout va bien... jusqu'ici, tout va bien." Mais l'important, c'est pas la chute. C'est l'atterrissage...

Och det är ju en helt korrekt iakttagelse- i fritt fall från den femtionde våningen så spelar det ingen roll hur många gånger du upprepar "hittills går allt bra" det är landningen som räknas.

Malmö och de som bor där kommer att träffa marken mycket hårt och våldsamt och inga besvärjelser i världen under själva fallet kommer att hjälpa. Om man bor i Malmö och vill något hederligt och konstruktivt med sitt liv och sin familj finns bara en vettig sak att göra och det är att ge sig av därifrån.
Senast redigerad av NSO 2012-01-03 kl. 15:16.
Citera
2012-01-03, 15:16
Medlem
NSO, bor du i malmö? Vet du bättre än Malmöborna som väljer att stanna?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Jag är själv 22 år och har inga barn. Då hade jag kanske resonerat annorlunda men varför skulle de yrkeskriminella vilja skjuta mina barn?

De vill kanske inte skjuta dina barn, men det måste vara en hemsk upplevelse för ett barn att uppleva folk som blir nedskjutna och mördade framför deras ögon.

Tänk o sitta i detta kafé med sitt barn:

Citat:
Man skjuten till döds på kafé

En man i 30-årsåldern sköts till döds och två andra män i 20-årsåldern skadades i en skottlossning i en kafélokal på Västanforsgatan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...caf%C3%A9.html

och så plötsligt blir gästerna därinne nedskjutna en efter en. Hur tror du att ett barn upplever det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
Men det måste vara jävligt obehagligt, även för er som uppför er? Alltså alla dessa
dödsskjutningar. Känns det inte konstigt, som att det inte är Sverige?

I Malmö, Göteborg och Stockholm är det inget konstigt. Sånt här har hänt av och till i många år nu. Om man är svensk och har ett hyfsat jobb och bor i ett vitt område så är det ganska lugnt. I Västra innerstaden och längre västerut i Malmö så är det mestadels väldigt lugnt och städat. Ibland kanske det är några svenska skitungar som hittar på nåt djävulskap eller väsnas lite. Om man bor på ett sånt ställe, åker bil till jobbet (även på bussen är det mest vita i och från dessa områden) och på fritiden mest umgås med andra svenskar i samma situation så behöver man inte se så mycket av skiten. Man kan t.o.m. vara lite kosmopolitisk och känna sig sådär avslappnat världsvan och besöka krogar och klubbar i området kring Möllan. Även om det inte är totalt blattefritt så besöks dylika ställen till största delen av etniska svenskar och vita människor. Ibland kanske man ser någon otrevlig incident på väg hem från krogen eller när man slafsar i sig lite billig fyllemat kl 0330 en lördag eller söndag men överlag så kan man undvika det mesta.

Det handlar mycket om tid och plats. Även när saker händer i närheten av där man själv bor så rationaliserar de flesta bort det och förtränger det. Det som har störst påverkan är snarare hur mycket blattar och mångkultur man ser och upplever i sitt eget område. Även om brottsligheten vore noll så börjar de flesta svenskar dra öronen åt sig när andelen blattar i den egna närmiljön blir högre än marginell.
Citera
2012-01-03, 15:19
Medlem
Citat:
Klart att det känns lite konstigt men det är inget man tänker på speciellt mycket. Livet går vidare. Jag var i Söderkulla idag, när mordet skedde, vilket ligger väldigt nära Lindängen. Eftersom vi vanliga människor inte skadas så är det inte så farligt. Men givetvis känns det inte helt tryggt.

Varnagel: Jag bad om en korrekt källa... Och de finaste områderna i Malmö är inte Limhamn utan Fridhem. Stör mig galet mycket på folk som inte kan se skillnad. Sen är det klart att Limhamn är ett bra och hyffsat fint område.

Jag har rätt bra koll på Malmö och områdena i fråga så du kan helt enkelt hålla flabben, som skåningarna säger...
Citera
2012-01-03, 15:21
Medlem
Inte så farligt?

Vem fan har myntat detta begrepp för Malmö?

Man får känslan att tokvänstern och pk-fjantarna försöker försvara det kaos som invandringen orsakar genom att hitta stolleargument som att "det ingen fara, Malmö är en säker stad" o.s.v....

Även om det är kriminella som i huvudsak drabbas av mordvågen, så måste väl ändå alla normalt funtade människor fatta att uppgörelserna är resultat av olika kriminella verksamheter.

Är det ingen som tror att dessa kriminella verksamheter skadar samhället? Vakna upp för fan och stoppa genast den idiotiska fria invandring som vi har idag, och släng omedelbart ut blattepacket som inte kan anpassa sig till ett modernt civiliserat samhälle!

Och till Migrationsverk och andra sinnesslöa organisationer:

Kom nu inte dragande med att det inte går att utvissa dem eftersom det är så synd om dem, eftersom dem får det så svårt i sina hemländer! Vi vet ju för fan att ALLA blattar åker skytteltrafik mellan sina hemländer och Sverige, många ggr på skattebetalarnas bekostnad också för den delen!

UT MED PACKET.NU
Citera
Medlem
För 15 år sedan fanns det två eller tre områden som var lite dassiga i Malmö, nu finns det två eller tre områden som INTE är dassiga skithålor. Ge det 10 år till av en liknande utveckling och Malmö kommer på riktigt vara en förlorad stad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Sant, det gör jag inte, men jag menar att jag inte känner av våldet i Malmö då jag aldrig någonsin (alltså, inte en enda gång) råkat ut för något dåligt. Ser inte ut som en.. "skummis", tycker jag inte i alla fall, sen "rör" jag mig inte i Seved på det sättet att jag brukar röka där, det handlar om att jag spenderar 15 minuter i området och köper weed nån gång i veckan (dvs bortsett från de andra kvällar då jag promenerar hem från skolan/jobb genom Seved. Det finns nämligen en livs där som säljer bra blunt cigarrer så brukar gå genom området.

Jag är 50% europeisk blatte och get this, mina föräldrar träffades INTE i Sverige. amazing?

50% euroblatte och 50% svensk? Träffades de på semestern? Var farsan strandraggare?
Citera
2012-01-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De vill kanske inte skjuta dina barn, men det måste vara en hemsk upplevelse för ett barn att uppleva folk som blir nedskjutna och mördade framför deras ögon.

Tänk o sitta i detta kafé med sitt barn:

och så plötsligt blir gästerna därinne nedskjutna en efter en. Hur tror du att ett barn upplever det?

Det är inte vardag att folk skjuts i stan. Det är nu de sista halvåret, och denna veckan, som det har ökat drastiskt och då blir man klart orolig. Men en hel stad kan inte stamma hemma för dessa enskilda händelser. Chansen att någon skulle behöva se skottlossningen är väldigt liten.

Varnagel: De fetaste villorna finns inte i Limhamn. De finns i Fridhem. Men visst, Limhamn är ett fint område. Men den diskussionen är ganska oviktig så jag ska inte ta upp den mer
Senast redigerad av Malmoes 2012-01-03 kl. 15:26.
Citera
2012-01-03, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
50% euroblatte och 50% svensk? Träffades de på semestern? Var farsan strandraggare?

Nej, haha. De jobbade båda utomlands. OT dock?
Citera
2012-01-03, 15:25
Medlem
NSOs avatar
Citat:
NSO, bor du i malmö? Vet du bättre än Malmöborna som väljer att stanna?

Jag har passerat genom staden åtskillga gånger. Jag har sett de områden vi talar om och de människor som bebor dem. Jag tar del av mediarapporteringen. Men man behöver inte ha ingående lokalkännedom om staden för att förstå att Malmö är på väg åt helvete. Det sociala kontraktet är upplöst. Stora grupper är helt förvildade. Om jag ska välja vilken svensk stad som först kommer att få uppleva etniska underklasskravaller i riktigt stor skala (av Londontyp) så säger jag Malmö.

Malmöborna och deras i het förtvivlan upprepade besvärjelser "hittills går allt bra" kommer inte att ändra på det faktum att det här med största säkerhet kommer att ta en ände med förskräckelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in