Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
http://www.skd.se/2016/04/01/malmo-b...penhagen-east/
Någon travesti på "middle east"? Är det för att Malmös araber ska känna sig mer hemma?
Det är ett politiker trick att få det att se ut so man tillhör Köpenhamn. Man mjölkar pengar till olika fantasi projekt så att man kan fortsätta korruptionen. Nu är det stora infrastruktur fantasier på tapeten.
Man kan ta avstamp i ett "projekt" som var en succé när det gäller korruption och det är byggandet av en ny sträckning mellan Malmö C och Köpenhamn. Innan gick tågen via Midhem och Svågertorp till Kastrup och Köpenhamn. Så för att lura till sig pengar från EU och svenska skattebetalare från resten av landet så argumenterade man att de där extra fem minuterna var för besvärliga. man var tvungen att bygga helt nya tågspår och tågtunnlar som gick via Triangeln och Hyllie. De fick som man ville. ett projekt som kostade miljarders miljarder och där korruptionen var enorm.
Nu har an slagit sig ihop med Köpenhamns borgmästare för ett nytt försök.
Nu vill Köpenhamns borgmästare ch ludret som är gift med en man som inte tycke rom att visa sig offentligt att man binder ihop Malmö C med Köpenhamn. Det är danskarna som driver detta för de korrupta patrasken i Malmö stadshus är en intellektuell underklass. Allt bygger på att man ska söka pengar från EU och svenska staten. Planen är att få svenska staten att garantera lånen och utgifterna och på så sätt förmå EU att släppa till pengar. Danska politiker på nationell nivå fattar att det handlar om korruption och inser att det vore som att skriva uder sin politiska dödsdom så de har sagt att Köpenhamn kan glömma att bygga ebn tunnelbanelinje till Malmö speciellt med tanke på att det finns platser i Danmark och Köpenhamn som skulle behöva en t-banestation än Malmö som ligger i Sverige oavsett vem som betalar. Man kan alltid kalla saker för nya namn men om de inte får pengar för att blåsa upp deras budgetar så blir det bara ett namn. Man kan mjölka skattebetalarna på lite pengar för att marknadsföra detta papegoj jippo men det blir ite mer än så.
Något som är intressant är att patrasken som jobbar åt Malmö stad alltid refererar Köpenhamns flygplats för Malmös andra flygplats. När jag undrar vad de snackar om för det finns en sömnig historia som jag känner till så kommer det fram att det handar om öpenhamns flygplats. När jag frågar dem om de är medvetna om vad de snackar om, att flygplatsen ligger i ett annat land och om de verkligen förstår vad de snackar om blir det tysta.
Sedan kan jag tycka att det är roligt att politikerna i Malmö är missnöjda hur det blev nör de förhandlade med danskarna om hur danskarna skulle budrag till malmös ekonomi för att det fanns pendlare som bodde på den svenska sidan och utnyttjade den svenska välfärden men betalade skatt i Danmark. alla jag snackat med so jobbar i danmark men bor på den svenska sidan säger att de aldrig skulle ens sätta sin fot på akuten i Malmö. Malmö, denna 10 klassens stad med korrupta inavlade patrask som har blivit politiker för de sugit av någon. i Malmö blir man inte politiker för att man är smart utan för att man inte har något annat val och för att man bara är en tjuv och lögnare.