2015-11-19, 09:10
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
20" tjock tv är det största man får ha med sig in på antalten? sen undrar jag hur det är med konsoller, tänkta ta med mig ett gamecube men kan man inte ha minneskort i så kan jag ju fan knappt spela några spel... andra tips på bra saker som man kan ha med sig in så tiden går snabbare?

De limmar minneskort och plomberar hela skiten. Varför tjock-TV? Har sett folk folk ta in platta, men mkt riktigt max 20''

Prova med Sub, så går tiden riktigt fort...
Citera
2015-11-19, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
20" tjock tv är det största man får ha med sig in på antalten? sen undrar jag hur det är med konsoller, tänkta ta med mig ett gamecube men kan man inte ha minneskort i så kan jag ju fan knappt spela några spel... andra tips på bra saker som man kan ha med sig in så tiden går snabbare?

Böcker och tidningar är bra att ha där inne.

Du kan i vissa fall låta tv-spelet stå igång under natten, så du slipper minneskort.

Men där riskerar du både att dom börjar klaga på brandsäkerhet. Och visitationer inne i cellen.

Men spela lite kort/schack så går tiden fort.

Efter inlåsning på kvällen så kan du se på lite tv och sova så tidigt du kan. Jag brukade läsa böcker, man brukar bli lite trött till slut av det.
Citera
2015-11-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
De limmar minneskort och plomberar hela skiten. Varför tjock-TV? Har sett folk folk ta in platta, men mkt riktigt max 20''

Prova med Sub, så går tiden riktigt fort...

Får man ingen tv av kriminalvården?
Lär man köpa med en egen?
Citera
2015-11-20, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Nu har jag inte läst tråden och ber om ursäkt om denna fråga förolämpar någon som läser här men, hur vanligt är det med våldtäkter i svenska fängelser? Är det en outtalad sanning att om man suttit i fängelse så blir man våldtagen, förutsatt att man inte har kontakter eller ett rykte om att vara en hårding?

Jaaa, självklart är det så, det knullas utav bara helvette
Har du runkat till OZ nu in på småtimmarna?
Lär dig skilja på fiktion och verklighet, givetvis får en intagen som försöker böga sig med en annan skallen inslagen.

Det som däremot kan hända inom murarna är att man kan få en jävla tortyr(både fysiskt och psykiskt) om man inte kan visa respekt.
Och där tror jag att du skulle hamna högt på listan om du någonsin skulle göra tid.

Gulligt hur du försöker linda in ditt gidder så att det ska försöka se ut som en uppenbar fråga.
hahahahaa....outalad sanning...I din verklighet då kanske?
Dåre!

edit: om du ska provocera så får du allt träna på att inte vara totalt genomskinlig.
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-11-20 kl. 02:52.
Citera
2015-11-20, 04:37
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetarhart
Får man ingen tv av kriminalvården?
Lär man köpa med en egen?

Frågan gällde öppen anstalt, där man brukar ta in en egen eller "hyra" av intagnas förtroenderåd.

Du "får" ingen på sluten heller, men får låna en på obegränsad tid medan du sitter inne
Citera
2015-11-20, 08:38
Medlem
Hej,
Jag har en bekant som snart kommer få åka in (för misshandel) som tidigare är ostraffad som bara vill sitta av tiden så lugnt som möjligt. Han har en del tatueringar, men det är två av dem som han undrar över. Ett är ett klubbmärke för ett av de tre stockholmslagen, och en är den rödsvarta stjärnan. Tror ni att det finns chans att någon kommer mucka gräl med honom på grund av någon av dessa?

Han har också väldigt starka vänsterideal och även om han ska försöka hålla en låg profil så tänkte han passa på att läsa på lite när han ändå sitter inne (dvs på anarkistiska/syndikalistiska texter eller vad han nu vill ha). Tror ni att sånt är lungt eller kan det leda till problem för honom?
Citera
2015-11-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Frågan gällde öppen anstalt, där man brukar ta in en egen eller "hyra" av intagnas förtroenderåd.

Du "får" ingen på sluten heller, men får låna en på obegränsad tid medan du sitter inne

Okej, en 20" platt-tv finns knappt att köpa längre.
Aja, får väll köpa med en 24" isf och hoppas på det bästa.

Dom är inte dyra iaf.
Citera
2015-11-20, 10:11
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Hej,
Jag har en bekant som snart kommer få åka in (för misshandel) som tidigare är ostraffad som bara vill sitta av tiden så lugnt som möjligt. Han har en del tatueringar, men det är två av dem som han undrar över. Ett är ett klubbmärke för ett av de tre stockholmslagen, och en är den rödsvarta stjärnan. Tror ni att det finns chans att någon kommer mucka gräl med honom på grund av någon av dessa?

Han har också väldigt starka vänsterideal och även om han ska försöka hålla en låg profil så tänkte han passa på att läsa på lite när han ändå sitter inne (dvs på anarkistiska/syndikalistiska texter eller vad han nu vill ha). Tror ni att sånt är lungt eller kan det leda till problem för honom?

Kan gaddningarna leda till problem? Ja, om "din kompis" hamnar på fel anstalt med fel folk. Antar att det handlar om sluten anstalt, och där förekommer en del grupperingar med ganska uttalade nationalistiska sympatier som inte tål vänstertomtar. Så visst, hamnar han på en sådan avd så kan det lätt hetta till. Speciellt om han är i numerärt underläge.
Citera
2015-11-20, 14:40
Medlem
rex144s avatar
juggarna sitter i ett hörn? araberna i ett annat? jag hade inte pallat sitta på kåken och lyssna när de pratar arabiska,
Citera
2015-11-20, 15:58
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
juggarna sitter i ett hörn? araberna i ett annat? jag hade inte pallat sitta på kåken och lyssna när de pratar arabiska,

Folk som har street smarts känner igen andra som har street smarts och det är mycket hur du beter dig, uppför dig, pratar och bär dig rent generellt.

Har du varit i svängen så känner du folk som känner folk som känner folk.

Är du van vid att resa över rasgränser så skiter dom helt i var du är ifrån och du blir accepterad för att du kan tugget och du kan walk the walk som dom säger.

Sen kan det alltid finnas osynliga gränser på hur långt dom låter dig komma in i den inre kärnan men frågan är om du ens hade velat vara där.

Jag kan bara tala för mig själv. Jag hade inte problem med någon ras varken i Sverige, eller i USA, men då har jag också varit i svängen väldigt många år.

Kör man det snacket att man inte pallar lyssna på arabiska, eller andra raser eller språk, då får man en jävligt dryg tid att sitta och det kan sluta riktigt illa i slutänden.

Det är lätt att snacka på det sättet på rätt sidan grindarna.

När vekligheten slår dig i ansiktet på fel sidan grindarna så blir nog det snacket ett helt annat.
Citera
2015-11-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Folk som har street smarts känner igen andra som har street smarts och det är mycket hur du beter dig, uppför dig, pratar och bär dig rent generellt.

Har du varit i svängen så känner du folk som känner folk som känner folk.

Är du van vid att resa över rasgränser så skiter dom helt i var du är ifrån och du blir accepterad för att du kan tugget och du kan walk the walk som dom säger.

Sen kan det alltid finnas osynliga gränser på hur långt dom låter dig komma in i den inre kärnan men frågan är om du ens hade velat vara där.

Jag kan bara tala för mig själv. Jag hade inte problem med någon ras varken i Sverige, eller i USA, men då har jag också varit i svängen väldigt många år.

Kör man det snacket att man inte pallar lyssna på arabiska, eller andra raser eller språk, då får man en jävligt dryg tid att sitta och det kan sluta riktigt illa i slutänden.

Det är lätt att snacka på det sättet på rätt sidan grindarna.

När vekligheten slår dig i ansiktet på fel sidan grindarna så blir nog det snacket ett helt annat.

Då lär jag inte ha några problem iaf, umgås med lite blandat utanför murarna.

Ses som en "sjysst kille" som sköter sitt och kan hålla käft.

Och är sant, bryr mig inte vad andra göt eller är nyfiken på andra.

Av någon anledning så verkar jag komma bäst överens med bosnier, ryssar m.m.

Aja, vill bara sitta av min tid utan problem.

Ända folk jah stör mig på är förortsungar som tror att dom är något och blåser upp sig.
Senast redigerad av Livetarhart 2015-11-20 kl. 16:52.
Citera
2015-11-20, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livetarhart
Då lär jag inte ha några problem iaf, umgås med lite blandat utanför murarna.

Aja, vill bara sitta av min tid utan problem.

Ända folk jah stör mig på är förortsungar som tror att dom är något och blåser upp sig.

Vad exakt menar du med ordet förortsungar?

Jag tror jag vet ungefär vad du tänker på med ordet.

Men jag kan lova dig en sak. Du ska nog inte använda något liknande som jävla förortsbarn/ungar.

Då majoriteten är från just förorten.

Att försöka leka kung som uppfödd på Östermalm eller Djursholm skulle jag avråda ifrån.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in