Citat:
Ursprungligen postat av
bighustler
Har suttit där för många år sen, va där 2 månader sen drog jag därifrån, va en schysst öppen anstalt, mycket att göra och mycket utbildningar, va dock väldigt ung då så jag tog inget på allvar direkt. Nu har dom fotboja har jag hört från folk som har suttit där efter mej, plus att det fanns en promenad slinga på 3 km som man kunde gå när jag va där men det har dom tydligen tagit bort nu.
Du kan ta truck kort där också så har dom kakelläggarutbildning också, och snickare utbildning, kanske nåt att fundera på om du har tid, beroende på hur länge du ska sitta.
Ändå bra o få nåt vettigt gjort under tiden så den inte är helt bortkastad, träna är ju en bra grej o göra under tiden också, vet inte hur gymmet ser ut nu men då va det ganska ok,
Lycka till med voltan o hoppas den leder dej till nåt bättre. Piz
Ja precis det jag med hört ang boja. Där av att jag är lite oroad om hur det ser ut, tex om dom har boja där direkt eller måste ta hem från KV innan eftersom jag ska hoppa in där är tanken självmant.
Men det märker jag när det är dags.
Dock truck kort utbildningarna osv tror jag väl jag inte hinner med eller? ska sitta 2 mån (6 veckor)
Och truck kort kan väl kanske gå på den tiden i och för sig? Försökt ta det tidigare och då har dom pratat om max 2 veckor. Så det kanske kan gå.
Det jag har planerat att göra där jag ska inställa mig om det är en klass 3 anstalt är att göra rutinen enkel varje dag : Vakna,äta,jobba,träna,sova. Simpelt helt enkelt och bara följa det. Under kvällarna blir det antagligen en massa tidningar precis som vanligt när jag sitter på tråkiga ställen, legat på sjukhus senaste 2 åren sammanlagt 1mån och har alltid om kvällarna suttit och läst eller kollat på tv. Och nu anstalt får även spela PS2 som jag ska ta med mig så det underlättar med.
Har ju 6 veckor totalt och att hålla en rutin på den tiden är inga problem för mig som har motivationen till det. Det jag egentligen prioriterar högst är att bara sköta mitt och träna så mycket det bara går. All fritid jag har kommer jag ägna till gymmet/löpa osv. OM det är möjligt så kör jag 4-5 pass om dagen, om man dock bara får träna vissa dagar i veckan så kommer jag ta alla dom dagarna.
Så det jag bara hoppas på är att få stanna där, eller minst vara där första veckorna så jag slipper sitta på en klass 2 anstalt. Har ett barn på 1,5år som jag måste träffa så ofta jag kan vilket jag kan på kolmården. Men dom vill ha mig i Nyköpings anstalten, vilket skulle betyda att från att kunna träffa familjen 3-4ggr/vecka till att få träffa dom max en gång i veckan. Och ni som har små barn i den åldern vet att man gärna inte vill vara i från dom och bara få träffa en gång i veckan. Tycker KV kan ha lite det i tanken att man ska kunna träffa sitt barn när den är så pass liten, men tydligen inte. Är första gångare med så förstår inte alls hur dom tänker med att sätta mig så långt bort det bara går på en klass 2 anstalt. Kan tillägga att jag bara hamnade på en klass 2 anstalt pga "fortsatt missbruk" enligt KV. Och där kan jag säga att det har ALDRIG funnits något missbruk utan bara läkemedel utskrivet i flera år. Så den saken har jag skickat in till dom i en överklagan och skällt ut som som fan med tunga ord. Att kalla mig missbrukare ÄR kränkande. Skillnad på oss som måste ta medicin för att kunna jobba etc, än dom som brukare substansen bara för skoj skull eller för att dom är beroende.
Men ska hålla er uppdaterade här så fort jag kommer hem om hur denna resa gick. Kommer väl bli en jobbig resa om jag har otur, dvs inte insläppt på kolmården och vidare skickad till nyköping ändå.
Med lite tur så har Nyköping inga platser förräns det datum jag redan fått vilket är om en månad lite mer.
Så får vi se om jag är en vanlig människa när jag kommer ut igen haha
Dom oroar ju sig över missbruk och fortsatt brottslighet, sätter mig där för att jag ska bli en fridfull person hehe, det är inte dom som avgör utan personen själv som väljer när denne vill börja sköta sig det kan inget fängelse styra över oavsett om det är klass 1 eller 3 man får sitta på.
/L