2015-11-14, 14:20
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Det vore faktiskt en väldigt intressant om än tillfällig lösning. Det är väl egentligen lönen som det skulle vara frågan om då. Jag menar, jag kan inte se varför Zlatan inte skulle vilja köra en säsong eller två i Real om han är efterfrågad. Som sagt skulle han isåfall gå gratis och i Real skulle väl dessutom en absolut sista chans på CL-bucklan vara möjlig... Känns väl inte riktigt som att Real skulle plocka in honom, men låt säga att Zlatan fortsätter att trycka dit bollar som nu senast och dessutom nätar några fina baljor i CL, kanske en liten chans skulle finnas där då?
Tveksamt till att Zlatan skulle gå till Real. Hans hjärta är trots allt i Barcelona..
Citera
2015-11-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja, och Barcelona fick tyvärr nöja sig med en Alves som har gått ner sig och en omskolad mittfältare i form av Sergi Roberto

Varför är du besviken över att Roberto används som högerback, en roll som katalanen har skött riktigt bra (enligt mig åtminsonde)?
Citera
2015-11-14, 15:50
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Varför är du besviken över att Roberto används som högerback, en roll som katalanen har skött riktigt bra (enligt mig åtminsonde)?
Ironi, han använder sig av ironi.
Citera
2015-11-14, 16:49
Medlem
C0ws avatar
Ironi, yes.

Roberto har varit väldigt bra. Kan inte ha varit så många som förväntade sig att han skulle göra så bra ifrån sig. Imponerande. Frågan är hur han kommer påverkas när Vidal och Arda blir tillgängliga för spel. Han måste få fortsatt regelbunden speltid, nåt annat finns inte. Om inte på mittfältet, så borde han gå före Alves på högerbacken. Han har lätt varit bättre än Alves hittills om man frågar mig.
Citera
2015-11-14, 17:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ironi, yes.

Roberto har varit väldigt bra. Kan inte ha varit så många som förväntade sig att han skulle göra så bra ifrån sig. Imponerande. Frågan är hur han kommer påverkas när Vidal och Arda blir tillgängliga för spel. Han måste få fortsatt regelbunden speltid, nåt annat finns inte. Om inte på mittfältet, så borde han gå före Alves på högerbacken. Han har lätt varit bättre än Alves hittills om man frågar mig.
Men har SergiRoberto gjort det bra mot riktigt kvalificerat motstånd? Hur gick det mot Roma och Atletico te.x?
Citera
2015-11-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Det sägs förresten att Messi bestämt sig för att ta risken och spela matchen. Den killen är inte klok.

Rökridåer, genom att släppa kontrasterande uppgifter är det uppenbart att klubben gör allt för att krångla till det för Benitez, det är stor skillnade på att möta Barcelona med Messi på planen från start eller på bänken från start.
Citera
2015-11-14, 17:27
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men har SergiRoberto gjort det bra mot riktigt kvalificerat motstånd? Hur gick det mot Roma och Atletico te.x?
Du är tveksam till Roberto har jag märkt.
Jag har alltid tyckt om honom, han har aldrig gjort mig besviken. En ambitiös, hårt arbetande, smidig och klok spelare, som gör sitt jobb och tar rätt beslut både mot sämre lag och kvalificerat motstånd. Det kännetecknar de flesta från egna leden - de som har Barca-DNA presterar snarast bättre mot bättre motstånd, eftersom sättet de utbildats att spela på håller oavsett vad motståndarna får för sig att göra, det bygger inte på chans.

Precis som alla andra som kommit från egna leden fick han orealistiska förväntningar på sig när han slog sig in i truppen, jämfördes med storstjärnorna som värvats in. Han är en perfekt truppspelare, precis som Montoya, Bojan, Pedro, Dos Santos osv var (och aldrig var, eller kunde bli, mer än). Att han kanske lyckats bättre än tidigare nu under hösten överraskar inte mig, det är naturligt. Han är ingen Iniesta, Xavi eller Thiago, men han duger för att spela och det har han gjort sen han kom fram.
Citera
2015-11-14, 18:19
Medlem
Citat:

Det är det. Marcelo/Ronaldo kommer få honom att se ut som en ungdomsspelare igen är jag rädd för.
Citera
2015-11-15, 01:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Du är tveksam till Roberto har jag märkt.
Jag har alltid tyckt om honom, han har aldrig gjort mig besviken. En ambitiös, hårt arbetande, smidig och klok spelare, som gör sitt jobb och tar rätt beslut både mot sämre lag och kvalificerat motstånd. Det kännetecknar de flesta från egna leden - de som har Barca-DNA presterar snarast bättre mot bättre motstånd, eftersom sättet de utbildats att spela på håller oavsett vad motståndarna får för sig att göra, det bygger inte på chans.

Precis som alla andra som kommit från egna leden fick han orealistiska förväntningar på sig när han slog sig in i truppen, jämfördes med storstjärnorna som värvats in. Han är en perfekt truppspelare, precis som Montoya, Bojan, Pedro, Dos Santos osv var (och aldrig var, eller kunde bli, mer än). Att han kanske lyckats bättre än tidigare nu under hösten överraskar inte mig, det är naturligt. Han är ingen Iniesta, Xavi eller Thiago, men han duger för att spela och det har han gjort sen han kom fram.
Det enda jag ogillar är när "truppspelare" spelar som startspelare när de är just truppspelare (a.k.a lira mot sämre motstånd och vid skador/rotationer).. så jag hoppas verkligen det blir mer bänk för Roberto när Arda och Vidal, och kanske nåt nytt köp i januari gör entré.

Spelare som Roberto är viktiga att ha att byta in när man leder med 3-0 i minut 70 så Iniesta/Rakitic/Alves mf.l får den nödvändiga och långsiktigt hållbara vilan, men sådana spelare än inte lika viktiga för lagets framgång i liga/CL/cup
Citera
2015-11-15, 16:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Han gjorde bra ifrån sig mot både Atletico och Roma. Han var dock lite bättre mot Atletico vill jag minnas, stod bla för en viktig brytning som lätt hade kunnat resultera i mål för Atletico. Gjorde även kvitteringsmålet mot Leverkusen.

Han har väl varit lite smått on/off i anfallet, men man har alltid kunnat räkna med honom defensivt. Stabil som fan. Dessutom så är hans inlägg miljontals gånger bättre än Alves. Så han ska verkligen fortsätta spela, oavsett motstånd. Arda och främst Vidal har mer att bevisa än Roberto nu när de blir tillgängliga för spel. Presterar de bättre, så fine. Men hittills så ska man inte räkna bort Roberto.

Citat:
Ursprungligen postat av xul
Det vore faktiskt en väldigt intressant om än tillfällig lösning. Det är väl egentligen lönen som det skulle vara frågan om då. Jag menar, jag kan inte se varför Zlatan inte skulle vilja köra en säsong eller två i Real om han är efterfrågad. Som sagt skulle han isåfall gå gratis och i Real skulle väl dessutom en absolut sista chans på CL-bucklan vara möjlig... Känns väl inte riktigt som att Real skulle plocka in honom, men låt säga att Zlatan fortsätter att trycka dit bollar som nu senast och dessutom nätar några fina baljor i CL, kanske en liten chans skulle finnas där då?

Precis, är win/win för båda tycker jag. Zlatan är fortfarande hur bra som helst. Real får in en av världens bästa spelare, helt gratis och Zlatan får ännu en chans att lyfta CL bucklan.
Senast redigerad av C0w 2015-11-15 kl. 16:06.
Citera
2015-11-18, 20:14
Medlem
Prio4s avatar
Verkar som att många tror på Real inför El Clasico. Personligen tror jag att Barca kommer vinna. Rakitic spelklar, en Busquets som sett riktigt bra ut i inledningen av den här säsongen, ett makalöst anfallspar i Neymar och Suarez som antagligen kommer kryddas med världens bästa fotbollsspelare, om än bara för en halvtimme, känns som en framgångssaga.

Samtidigt har Real sett svajiga ut senaste tiden, först en oerhörd orättvis vinst emot PSG där de bjöd på chanser som de verkligen inte kan bjuda Barca på och sen en förlust emot Sevilla lovar inte allt för gott. Ronaldo är iskall och lagets bästa utespelare den här säsongen kommer antagligen inte spela.

Nä, på lördag blir det en stabil 0-2 seger
Citera
2015-11-18, 20:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Verkar som att många tror på Real inför El Clasico. Personligen tror jag att Barca kommer vinna. Rakitic spelklar, en Busquets som sett riktigt bra ut i inledningen av den här säsongen, ett makalöst anfallspar i Neymar och Suarez som antagligen kommer kryddas med världens bästa fotbollsspelare, om än bara för en halvtimme, känns som en framgångssaga.

Samtidigt har Real sett svajiga ut senaste tiden, först en oerhörd orättvis vinst emot PSG där de bjöd på chanser som de verkligen inte kan bjuda Barca på och sen en förlust emot Sevilla lovar inte allt för gott. Ronaldo är iskall och lagets bästa utespelare den här säsongen kommer antagligen inte spela.

Nä, på lördag blir det en stabil 0-2 seger
Madrid är alltid Madrid, och domarna har lätt att blåsa straffar där.

Källa att Rakitic är klar? Han har ju inte tränat nåt, medan messi har kört hårdträning 4-5 dagar i rad och verkar mer spelklar än Rakitic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in