Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Men har SergiRoberto gjort det bra mot riktigt kvalificerat motstånd? Hur gick det mot Roma och Atletico te.x?
Du är tveksam till Roberto har jag märkt.
Jag har alltid tyckt om honom, han har aldrig gjort mig besviken. En ambitiös, hårt arbetande, smidig och klok spelare, som gör sitt jobb och tar rätt beslut både mot sämre lag och kvalificerat motstånd. Det kännetecknar de flesta från egna leden - de som har Barca-DNA presterar snarast bättre mot bättre motstånd, eftersom sättet de utbildats att spela på håller oavsett vad motståndarna får för sig att göra, det bygger inte på chans.
Precis som alla andra som kommit från egna leden fick han orealistiska förväntningar på sig när han slog sig in i truppen, jämfördes med storstjärnorna som värvats in. Han är en perfekt truppspelare, precis som Montoya, Bojan, Pedro, Dos Santos osv var (och aldrig var, eller kunde bli, mer än). Att han kanske lyckats bättre än tidigare nu under hösten överraskar inte mig, det är naturligt. Han är ingen Iniesta, Xavi eller Thiago, men han duger för att spela och det har han gjort sen han kom fram.