Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du säger att GW är trovärdig. Alltså borde han hålla käften, precis som han sa att han skulle ha gjort. Hans trovärdighet kan få även hovrättsledamöter att tro på honom: "Det är kört".
Jag delar din kritik av advokaten, hon var kass. NB hade uruselt försvar i TR, både från försvarsadvokaten och inte minst från honom själv. Han är helt klart bunden till brottet på något sätt, och måste förklara sig i HR om han ska någon chans, och helst ha en duglig advokat vid sin sida.
Det vore en olycka om Leif G W gjorde som du tyckte och höll käften. Det är viktigt i en demokrati att diskutera rättsväsendet
innan dom och att diskutera förutsättningslöst det man behagar diskutera. Jag saknar en tråd om rättsvidriga domar, där kollegiala intressen borde ha solkat ner rättsväsendet, istället för att mörkas i välskrivna domar.
Jag påstår att Leif G W är trovärdig, mycket trovärdig. Det är en lycka att vi har honom i Sverige, för annars hade det inte varit någon debatt alls i Sverige, om det inom rättsväsendet som tystas ner.
Leif G W är en mycket försiktig man efter att ha varit totalt utblottad efter första gången han stack ut hakan och kritiserade hanteringen i bordellhärvan. Han fick Calle P och polisen i sin helhet emot sig och inte minst Geier och Palme, som behandlade honom mycket illa.
Sedan tog han konsekvensen och skaffade sig trovärdighet, genom att återvända till Universitet för att få den formella kunskapen, med examen, titlar och allt som ingen kan ta ifrån honom.
Nu vet han var gränsen går och den töjer han på mer och mer. För han kan sitt Sverige, och vad han kommer undan med.
Mitt råd till dig, är att inte se på honom som en pappafigur du känner dig sviken av.