2015-11-18, 08:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vem duger? Rikard Norling? Guus Hiddink?

Ja, säg det. Är det dags för Thern nu? Vill han? Finns det någon i Allsvenskan? Peter Gerhardsson? Stuart Baxter är ledig.

Skitsvårt så klart.
2015-11-18, 08:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, säg det. Är det dags för Thern nu? Vill han? Finns det någon i Allsvenskan? Peter Gerhardsson? Stuart Baxter är ledig.

Skitsvårt så klart.
Thern vore ju väldigt spännande. Vissa vill ju dock att han tar över landslaget efter Hamrén. Gerhardsson har jag alltid sett som en framtida Bajentränare, så småningom kommer han väl hem till Stockholm men det är ju möjligt att han hellre skulle vilja ha utmaningen som tränare för MFF.

Baxter bor väl i Skåne men har inte han lite besvärande band till Helsingborg? Det hade å andra sidan Hareide också...men han står väl inte för någon spännande, nydanande, fotboll direkt.

Är inte Olof Persson redo att ta över...?
Senast redigerad av gato12 2015-11-18 kl. 09:07.
2015-11-18, 09:33
Medlem
svulles avatar
Citat:
Enligt Politiken är Hareide mer eller mindre klar för danskarna.

http://politiken.dk/sport/fodbold/EM-kvalifikation/ECE2935821/danmark-faar-norsk-landstraener/

Då blir det tränarjakt igen.

Tycker det känns tveksamt.

Åge är väl ändå den typen av tränare som vill vara inne och gnugga på daglig basis, smörja spelartruppen så att säga. Nu höll han ju i Norge i en handfull år, men vill han dit igen? Visserligen får han säkert bättre betalt, men det känns väl som att det knappast är primärt för honom.

Kan det vara ömsesidigt? Känner man från ledningen att det är dags att prova något nytt (lex det kan bara bli sämre från och med nu med tanke på era CL-framgångar)? På samma sätt har han ju allt att vinna med att ta Danmark, för där kan det tvärtom knappast bli sämre.
2015-11-18, 09:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tycker det känns tveksamt.

Åge är väl ändå den typen av tränare som vill vara inne och gnugga på daglig basis, smörja spelartruppen så att säga. Nu höll han ju i Norge i en handfull år, men vill han dit igen? Visserligen får han säkert bättre betalt, men det känns väl som att det knappast är primärt för honom.

Kan det vara ömsesidigt? Känner man från ledningen att det är dags att prova något nytt (lex det kan bara bli sämre från och med nu med tanke på era CL-framgångar)? På samma sätt har han ju allt att vinna med att ta Danmark, för där kan det tvärtom knappast bli sämre.

Han brukar ju inte stanna särskilt länge i någon klubb så det blir inte överraskande om han kommer att röra på sig. Jag tror nog han skulle känna sig lockad av utmaningen att träna danska landslaget så han lyssnar nog på ett erbjudande.
2015-11-18, 10:39
Medlem
svulles avatar
Citat:
Han brukar ju inte stanna särskilt länge i någon klubb så det blir inte överraskande om han kommer att röra på sig. Jag tror nog han skulle känna sig lockad av utmaningen att träna danska landslaget så han lyssnar nog på ett erbjudande.

Sant. Men han har ju ändå varit i Malmö väldigt kort tid. Hur långt kontrakt har han?

--

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9764

Alessandro Pereira lämnar, som sig bör. Blir överflödig när Kpozo ska spelas in. Däremot gjorde han det över förväntan under sin tid i AIK.
2015-11-18, 10:45
Medlem
Cadenzas avatar
Åge har löpande kontrakt med 6 mån uppsägningstid. I praktiken betyder det väl att han är fri att gå så fort MFF gjort klart med ersättare. Man vill inte hamna i samma situation som med råttan Norling igen.

Var helt säker på att Laudrup skulle ta över danska landslaget. Om det nu stämmer att Åge gör det, blir plötsligt ryktet om att Laudrup träffat MFF:s styrelse i Ystad mycket mer hett.

Tydligen har MFF varit i kontakt med Bob Bradley, hade varit kul med nån meriterad utländsk tränare. Baxter och liknande ser jag som helt uteslutna.
2015-11-18, 10:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Thern vore ju väldigt spännande.

Visst fan bor Thern i Portugal?
2015-11-18, 10:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Visst fan bor Thern i Portugal?
Är inte det Schwarz?

Edit: inte för att det kommer hända men det hade varit lite coolt om Andreas Alm hade tagit över MFF. Hade varit kul att se vad han kunde uträtta där.
Senast redigerad av gato12 2015-11-18 kl. 11:10.
2015-11-18, 11:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Sant. Men han har ju ändå varit i Malmö väldigt kort tid. Hur långt kontrakt har han?

Han är tillsvidareanställd med sex månaders uppsägningstid. Jag tror det är tre månader om klubben säger upp honom. MFF är väl enda klubben i Allsvenskan som kör den modellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Åge har löpande kontrakt med 6 mån uppsägningstid. I praktiken betyder det väl att han är fri att gå så fort MFF gjort klart med ersättare. Man vill inte hamna i samma situation som med råttan Norling igen.

Det var faktiskt efter att Roland Nilsson gick till FCK som man införde den modellen.
Senast redigerad av mishima 2015-11-18 kl. 11:12.
2015-11-18, 11:24
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Det var faktiskt efter att Roland Nilsson gick till FCK som man införde den modellen.
Där ser man! Mer än jag visste.
2015-11-18, 11:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Där ser man! Mer än jag visste.

Då blev man ju rätt överrumplade precis innan serien skulle börja. Man införde modellen för att man skulle få mer tid på sig att skaffa ersättare. När Norling sade upp sig fick man god på sig innan säsongen började.
Senast redigerad av mishima 2015-11-18 kl. 11:31.
2015-11-18, 11:38
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Då blev man ju rätt överrumplade precis innan serien skulle börja. Man införde modellen för att man skulle få mer tid på sig att skaffa ersättare. När Norling sade upp sig fick man god på sig innan säsongen började.
Jo, jag minns allt hur Rolle drog till FuCK, synd att det kastar lite skugga över hans tid i klubben.

Fick bara för mig att Norlings situation var ungefär likadan, dvs ledningen blev totalt överrumplad och att processsen blev väldigt stressad eftersom man inte hade scoutat ny tränare i god tid. Dock hade man visserligen längre tid på sig än efter Rolle, men inte direkt några sex månader om det nu var detta som gällde även då...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in