Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Läs om, läs rätt.
Och vet du inte de typiska dragen för ett baltiskt utseende är det ditt problem.
Och vem står för ett typiskt svenskt utseende menar du?
Leif? Haha.
Skrämmande att läsa alla trådens inlägg om hur den dömdes personlighet duschvanor eller sexuella läggning gestaltas vitt och brett för det kan ju ingen veta ett jota om utan han själv..
Att man förhåller sig kritisk till utredning och dom, den dömdes skyldighet etc kanske har att göra med vilka egna erfarenheter man har och hur ens tankebanor går.
För mig känns det fullständigt orimligt att någon väljer att mörda någon på sin egen arbetsplats i dagsljus. Det är ologiskt. Jag vet inte men det känns lite som att orimlighet förklaras med; jo men han är ju balt... = allmänt korkad och född ond, typ... Tröttsamt att läsa.
Fruns dna på trosorna...
Helt ointressant visst. Hon får åka hem utan att förklara sig. Varför? Varför binder inte detta dna henne till brottet till någon del? Hur kan det avskrivas?
Men det har det hade kanske bara till uppgift att skapa sprickor / osäkerhetsmoment mellan makar och skrämma henne till tystnad.
Ja då har man väl lyckats då...
Och vem undsöker en bod bara genom att titta on genom dörren? Vad förväntade man sig att se?
Antingen letar man väl igenom en byggnad eller så inte.
Polisen tyckte uppenbarligen inte att en bod var angeläget att genomsöka. Hur kan man efter den slutsatsen överhuvudtaget påstå att denna utredning är bra? Hur dåliga är då andra utredningar?
Finns ingenting i denna utredni ng som övertygar mig om att rätt gärningsman dömts. Tvärtom faktiskt.
Tror starkt på en ändring av dom i hovrätten och att IR klara det mycket bra.
Som vanligt får hon utstå personangrepp och förrinngande för att hon är kvinna. Kvinnor får uppenbarligen än idag förringas - särskilt när det det gäller deras arbetsprestation.