Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-16, 19:54
  #577
Medlem
Swedensmokers avatar
Sitter just nu och doppar 3X lök chipsen i Fresh Island dippen. Otroligt gott!
Citera
2015-11-16, 23:32
  #578
Medlem
carminaburanas avatar
Vad säger ni, gräddfil eller turkisk yoghurt?
Citera
2015-11-17, 16:20
  #579
Medlem
Swedensmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad säger ni, gräddfil eller turkisk yoghurt?

Gräddfil har alltid varit det naturliga alternativet för min del. Finns många mejeriprodukter som används för blandning, har till och med hör att folk pippar i kvarg. Nej, det klassiska är i mesta fall bäst!
Citera
2015-11-17, 17:09
  #580
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Grillchips + tacodipp är en gammal klassiker.

Hur sant som helst, även om du luktar fan i munnen dagen efter oavsett antal timmars tandborstning!


Estrellas grillchips är nummer ett, även om de egentligen kan dra åt helvete för att de ändrade sin sourcream & onion till en ren kopia av olws, och än värre drog in de gamla Sourcream & cheese (påminde om den Lidl säljer idag) för att sedan återinföra en parodi på samma sort med samma namn!
Citera
2015-11-17, 17:25
  #581
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad säger ni, gräddfil eller turkisk yoghurt?

Ingedera

Cremefraishe och ev liten skvätt bollnäsfil om dippen blir för tjock.
Citera
2015-11-17, 20:01
  #582
Medlem
DenimDudes avatar
Ostkrokar och vitlöksdipp slår de flesta andra kombinationer! Helt fantastiskt! Kan inte längre äta dom utan den, det blir som att äta blodpudding utan vaniljsås.
Citera
2015-11-17, 21:33
  #583
Medlem
Ihavenonames avatar
Chips: Estrellas roasted garlic & salt
Dip: Professor Phardtpounder's colon cleaner
Citera
2015-11-18, 15:08
  #584
Medlem
OLW grillchips
Citera
2015-12-06, 15:49
  #585
Medlem
chips och dipp.

det här är en korkad fråga. jag äter varje helg chips och dipp eftersom det är typ det godaste som finns.. och då brukar jag ta 2 st 3 dl gräddfil det har hänt nån gång att man tagit 2st 5dl. då brukar min polare alltid klaga att det inte är normalt för en person att äta så mycket dipp. jag vet att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker. men jag undrar hur mycket brukar ni ta i gräddfil.
Citera
2015-12-06, 15:57
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
det här är en korkad fråga. jag äter varje helg chips och dipp eftersom det är typ det godaste som finns.. och då brukar jag ta 2 st 3 dl gräddfil det har hänt nån gång att man tagit 2st 5dl. då brukar min polare alltid klaga att det inte är normalt för en person att äta så mycket dipp. jag vet att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker. men jag undrar hur mycket brukar ni ta i gräddfil.


5dl är väl inget problem din polare är förmodligen avundsjuk på att du kan äta så mycket utan att eventuellt gå upp i vikt, har jag rätt? och enligt företagsläkarn så är chips inget man dör av direkt även om salt i för höga mängder heller inte är bra liksom allt annat.

Lagom är alltid bäst givetvis men att för mycket chips & dipp skulle vara dödligt finns inte på kartan för min del. Det folk sväller upp och blir feta som hus utav är Coca Cola och skräpmat helt enkelt ihop med plockgodis och choklad
Citera
2015-12-06, 16:02
  #587
Medlem
jag super aldrig, röker inte. har film som intresse och då är ju chips och dipp det stora i helgen. 1st 3dl dipp täcker ju inte hela chipspåsen.
Citera
2015-12-06, 16:03
  #588
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy-seagal
jag vet att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker.
Varför vill du i sådana fall ha andras åsikter överhuvudtaget?

Själv äter jag chips några gånger om året på sin höjd, så vi spelar i helt olika ligor. Förmodligen är chipsen mindre nyttiga än gräddfilen du suger i dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback