Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-05, 20:38
  #3613
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Skriv vad du valde så blir jag glad..
Det handlar ju egentligen om vad du själv vill ha för spelstil. Jag valde det som gav mig rätt perks i varje skillträd (som jag fann intressanta).

1 Str
6 Per
2 End
6 Char
8 Int
5 Agi
1 Luck

Det där borde vara rätt. Oklart om jag plockat upp något som ger mig extra i nån av statsen, men tror det där är så jag hade från början.
1 i Strength för att jag inte planerade att använda melee-vapen. Men det är ju något som du kanske vill spela med, menar jag.
Citera
2015-12-05, 20:42
  #3614
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Har läst att man kan typ länka alla worksbench? Hur då? Försökt läst mig på men... Nej... jag fattar inte

Du menar så allt skrot du hordar går att lägga på vilket settlement som helst och användas på vilket settlement som helst? Supply Line är det som gäller.

Du går in i byggläget i exempelvis ett settlement med mkt invånare. Sen går du fram till folk och beordrar dem att bli kurirer mellan olika settlements. Connected settlements delar sedan på skrotet.
Citera
2015-12-05, 20:48
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Du menar så allt skrot du hordar går att lägga på vilket settlement som helst och användas på vilket settlement som helst? Supply Line är det som gäller.

Du går in i byggläget i exempelvis ett settlement med mkt invånare. Sen går du fram till folk och beordrar dem att bli kurirer mellan olika settlements. Connected settlements delar sedan på skrotet.

Jaha okej. Så det är bara "junk" som delas?
Citera
2015-12-05, 20:52
  #3616
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Jaha okej. Så det är bara "junk" som delas?

Hm, där blev jag faktiskt osäker just för att det bara är junk jag kastar i workbenches, allt annat sorterar jag upp i andra containers.
Citera
2015-12-05, 21:34
  #3617
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Japp Max 20 verkar det vara. Det kommer moddas sönder framöver.
Och ändå har jag settlements med 28-29 människor i, inte lagt in några mods eller fnulat med charisma
Citera
2015-12-05, 22:01
  #3618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Jaha okej. Så det är bara "junk" som delas?

Jag tror det är junk och även resources som typ vatten och mat.
Men för att skapa supply lines behöver du höja på Local Leader perken och ha en carisma på 6 typ.
Citera
2015-12-05, 22:57
  #3619
Medlem
NVM. Det löste sig.
__________________
Senast redigerad av fLrt 2015-12-05 kl. 22:59.
Citera
2015-12-06, 11:05
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Du menar så allt skrot du hordar går att lägga på vilket settlement som helst och användas på vilket settlement som helst? Supply Line är det som gäller.

Du går in i byggläget i exempelvis ett settlement med mkt invånare. Sen går du fram till folk och beordrar dem att bli kurirer mellan olika settlements. Connected settlements delar sedan på skrotet.

Man behöver väl local leader perk för det va?
Citera
2015-12-06, 11:57
  #3621
Medlem
Kaejkos avatar
Har 6 i Charisma men kan ändå inte göra supply lines? tips?
Citera
2015-12-06, 12:56
  #3622
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Har 6 i Charisma men kan ändå inte göra supply lines? tips?

Har du tagit perken local leder? Den måste du ha nämligen...
Citera
2015-12-06, 13:09
  #3623
Medlem
Tja fick detta spel igår har aldrig spelat fallout tidigare, har sprungit runt och samlat på mig en jävla massa prylar som jag inte riktigt förstår vad jag ska ha till. Skulle vilja ha lite tips på vad man bör tänka på och få gjort i början.
Citera
2015-12-06, 13:22
  #3624
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibal Hippie
Har du tagit perken local leder? Den måste du ha nämligen...
Missade det! Så nu är det fixat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback