2015-11-16, 19:15
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell

Frågan är varför du dedikerar så mycket tid att snacka ner en aktie? Alla vet att det är en hypad aktie, och förhoppningsvis känner till risken.

Om det bara var en aktie han snackar ner... allting som inte finns på OMX30 eller New Yorks finrum är bara skräp och ska ner i källaren. Ett exempel är Starbreeze som likt Fingerprint i kurt-sunes värld var totalt värdelös och vi råddes köpa Google (alltid detta Google), så här 2500+% senare är han av samma åsikt, Starbreeze var inget bra köp vid ~70 öre utan vi skulle köpt Google.

Han skulle kunna tillföra trådarna om förhoppningsbolag en nyanserad bild om han kunde komma med fakta och beräkningar varför värderingen är fel, det skulle jag ärligt uppskatta! Men att ständigt vräka ur sig saker helt tagna från luften som man dessutom sett tidigare i alla hans inlägg om förhoppningsbolag tillför inte trådarna någonting.

Tyvärr gör ju inte moderatorerna något åt att han får trådar att spåra ur. Vi har några stycken som försökte tidigt i höstas men fick inget gehör.

Jag misstänker numera att kurt-sune är ett troll som hör bäst hemma på ignorelistan.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-11-16 kl. 19:18.
2015-11-16, 20:26
Medlem
JoeL431s avatar
2091 efter atomkriget och återskapandet av den tekniskt världen, när vi bor i högtekniska gruvområden och inte kan gå ut för det regnar syra och grå massa från himmel. Total dystopi. Allt man ser är bara ett grått moll, en blandning av jordens undergång och den mest teknologiska tiden i vår historia.
Tiden när all övervakning är systematisk och folk loggar in i gruvjobb med ögonavläsning och hudavläsning. Ja då kommer android kurt-sune återkomma. Han har halvt mekanisk kropp och skriver i klon-Flashback tråden här:

-Vad var det jag sa...
2015-11-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Haha!

Vilken fjant!

Du har varit med från början av FPCs resa och påpekat ett flertal gånger risken för förlust. Nu finns till och fundamental som belägg som pekar att dagens kurs är inte helt felt.

Du kunde ha tjänat ett par miljoner på denna aktie med tanke på att flera an användare bombarderad denna tråd med värdefull info som varit korrekt långsiktigt.

Kan du förse mig med dina siffror som motiverar FPC kurs?

Låt oss se vad du grundar dina tankar på för så här långt du har bara tramsat rejält istället för att bidra med värdefull information för övriga aktieägare alternativt intresserade utav aktieköpet.

Håller med. Vissa vet ju bättre än Carnegie i sina analyser, eller hur! Tragisk person den där... Vilket liv, sitter på en sunkig datorstol med rövsvett hela dagarna och baissar FPC... Haha
2015-11-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att konkurrensen kommer att öka och för att priserna kommer att pressas.

Så har det varit med i stort sett all teknik rent historiskt och jag har svårt att se att FPC ska vara ett undantag där.

När det gäller teknikbolag föredrar jag Google och Apple i min portfölj

Positive Triggers # 1 som kan lyfta kursen denna vecka:
Week 47 http://goo.gl/fVFSHU
2015-11-16, 22:25
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll.

Psykologin bakom är exakt densamma. Folk är generellt mer intresserade av aktien och dess rörelse än bolaget bakom.

Modeaktier ska man passa sig noga för om det är den första aktien man köper.

Sune Likes Sex!

There was a story about Google and sex at the workplace, recently. So we are seeing both positive and negative articles about Google. While Google would like to portray itself as something akin to what Toyota was, naysayers would try to do the opposite.

This is the article on that topic:
http://www.slate.com/blogs/business_insider/2013/09/20/sex_a...
2015-11-16, 22:35
Medlem
Citat:
"Botten ligger runt 350" hehehe skojar du?

Känner lite Africa Oil-vibbar här.....

"Nu har man hittat si och så mycket olja så aktien kan inte sjunka...." Jo tjena.

Jo tjena Sune...Google sucks

Jag och de andra här som orkar forskar lite är inte alls intresserad av att köpa en sånt kass aktie heller. Get a life..

Men du antagligen kan inte läsa engelska eller vet hur man ska använda Google Translate, eller orkar inte, eller hur?

Alphabet Inc - GOOG - EQUITY

Reviewed By: TheStreet Ratings on November 12, 2015.

Report Summary: TheStreet Ratings team rates Alphabet Inc as a Hold with a ratings score of C.

Report Snippet: We rate ALPHABET INC (GOOG) a HOLD. The primary factors that have impacted our rating are mixed – some indicating strength, some showing weaknesses,

with little evidence to justify the expectation of either a positive or negative performance for this stock relative to most other stocks.

The company's strengths can be seen in multiple areas, such as its compelling growth in net income, revenue growth and largely solid financial position with reasonable debt levels by most measures.

However, as a counter to these strengths, we find that the company's return on equity has been disappointing.

Rating: 2.67 out of 5, 'C' Hold.

You can view the full analysis from the report here:

GOOG Rating Report

http://www.thestreet.com/quote/GOOG.html
Senast redigerad av VeriteHeaton 2015-11-16 kl. 22:37. Anledning: glömde källen
2015-11-16, 23:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Jo tjena Sune...Google sucks

Jag och de andra här som orkar forskar lite är inte alls intresserad av att köpa en sånt kass aktie heller. Get a life..

Men du antagligen kan inte läsa engelska eller vet hur man ska använda Google Translate, eller orkar inte, eller hur?

Alphabet Inc - GOOG - EQUITY

Reviewed By: TheStreet Ratings on November 12, 2015.

Report Summary: TheStreet Ratings team rates Alphabet Inc as a Hold with a ratings score of C.

Report Snippet: We rate ALPHABET INC (GOOG) a HOLD. The primary factors that have impacted our rating are mixed – some indicating strength, some showing weaknesses,

with little evidence to justify the expectation of either a positive or negative performance for this stock relative to most other stocks.

The company's strengths can be seen in multiple areas, such as its compelling growth in net income, revenue growth and largely solid financial position with reasonable debt levels by most measures.

However, as a counter to these strengths, we find that the company's return on equity has been disappointing.

Rating: 2.67 out of 5, 'C' Hold.

You can view the full analysis from the report here:

GOOG Rating Report

http://www.thestreet.com/quote/GOOG.html

Är snart uppe i en fyrdubbling där och tänker inte sälja, men tack ska du ha för din random analys.
2015-11-17, 06:30
Avslutad
Citat:
För att konkurrensen kommer att öka och för att priserna kommer att pressas.

Så har det varit med i stort sett all teknik rent historiskt och jag har svårt att se att FPC ska vara ett undantag där.

När det gäller teknikbolag föredrar jag Google och Apple i min portfölj
Tror du att Googles lansering utav sin telefon som har FPCs produkt i sig kommer att påverka FPC-aktien negativt?
2015-11-17, 15:25
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarnTure
Hoppas det är du på din avatar din jävla sopa, varför pratar du om saker du inte har en aning om. Jävla WT....

SYNAPTICS
PRESENTERAR NY FINGERSENSOR SOM FUNGERAR GENOM GLAS (Direkt)
2015-11-17 14:34
STOCKHOLM (Direkt) Amerikanska Synaptics, som bland annat konkurrerar med Fingerprint Cards, har tagit fram en sensor som kan registrera fingeravtryck genom ett lager av glas med en tjocklek på över 200 mikromete

Ser ut som att du glömde att ta med lite text.

"I början av september lanserade Fingerprint Cards en touchsensor som kan monteras under en glas- eller keramikskiva.

I en intervju med Nyhetsbyrån Direkt underströk FPC:s vd Jörgen Lantto emellertid att tekniken inte är spektakulär:

Vi vill avdramatisera det här utvecklingssteget. Det är inget magiskt med att placera sensorn under glas."
2015-11-17, 16:59
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ok, men nu var det inte det saken gällde utan hur muppen sa att det är högst otroligt att Syna utvecklar en sensor som funkar under glas. Det är nivån på forumet och användarna.

Jaha sorry, det syntes inte i texten du citerade!
2015-11-17, 18:22
Medlem
Citat:
Hoppas det är du på din avatar din jävla sopa, varför pratar du om saker du inte har en aning om. Jävla WT....

SYNAPTICS
PRESENTERAR NY FINGERSENSOR SOM FUNGERAR GENOM GLAS (Direkt)
2015-11-17 14:34
STOCKHOLM (Direkt) Amerikanska Synaptics, som bland annat konkurrerar med Fingerprint Cards, har tagit fram en sensor som kan registrera fingeravtryck genom ett lager av glas med en tjocklek på över 200 mikromete
Ja, det är jag. Det är mitt namn också, vad har det med saken att göra?
2015-11-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ok, men nu var det inte det saken gällde utan hur muppen sa att det är högst otroligt att Syna utvecklar en sensor som funkar under glas. Det är nivån på forumet och användarna.
Om vi verkligen ska hålla oss till sanningen är det här vad som sas:

Fast är det omöjligt att Synaptics lyckats utveckla en sensor som kan avläsas genom glas?

Nej, absolut inte. Däremot är det ganska otroligt.

Den sensor som enligt Syna nu ska finnas kan läsa genom glas upp till 100 mikrometer tjockt, och nån gång i vår räknar man med att kunna massproducera en sensor som klarar dubbla glastjockleken. Det här är alltså samma typ av coating som FPC också kan läsa genom, även om vi hos FPC inte vet exakt hur tjock coatingen av glas eller keramik kan vara.

Det är svårt att säga vem som kommer vara först och vem som kommer vara bäst. Jag har aldrig räknat Samsung som en kund till FPC, men eftersom FPC tog en kund från Syna när de knep Lenovo ser jag det inte som omöjligt. Klart är att det inte går att uttala sig om vilken typ av avtal Synaptics har med Samsung, eller om Samsung anser att Synaptics har en bättre lösning än FPC.

"Under glas" är ingen inkomstmaskin för FPC, och egentligen är det inte så konstigt. Den sensor Synaptics nu är klar med kan läsa genom glas så tjockt som en fjärdedel av Gorilla Glass tjocklek, och är alltså inte en sensor som kan placeras under displayen hur som helst. Detsamma gäller förmodligen FPCs sensor.

Varför du är så upprörd förstår jag inte. Om du har lite lågt blodsocker kan jag rekommendera drickkvarg, Lindahls som smakar hallon/vanilj är god och inte så dyr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in