2016-06-02, 18:33
Medlem
Nästa VD lär passa sig för att ha åsikter om JCs twittrade.
2016-06-02, 18:35
Medlem
Ständig kurs-misshandel.. jag börjar bli riktigt less på detta.

På sätt och vis hoppas jag på uppköp. Det verkar vara den enda rätta vägen om vi ska lyckas få en stabil och rättvis kurs!
2016-06-02, 18:44
Medlem
Tror nog att Fingsagan börjar närma sig början på slutet.

Vi ser nu en styrelse som sparkar en framgångsrik VD för att satsa på expansion inom andra vertikala segment. Nya mobiler dyker upp som har konkurrenters fingerprintsensorer. Börjar de tappa där? Måste de forcera kortmarknaden?

Efter besvikelsen att inte få fortsätta som VD...kommer Jörgen Lantto att sälja av sina aktier..troligtvis, varför skulle han sitta kvar på dem? Lämnar han FPC så vill han nog göra sig av med allt.

Kommer en vinstvarning? Mycket är ovisst just nu. Själv sålt av allt, avvaktar Q2 rapporten och tar beslut om återinvestering efter denna om FPC kan leverera någon slags prognos för 2017.

Tills dess! Keep smiling!
2016-06-02, 18:59
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Ständig kurs-misshandel.. jag börjar bli riktigt less på detta.

På sätt och vis hoppas jag på uppköp. Det verkar vara den enda rätta vägen om vi ska lyckas få en stabil och rättvis kurs!
Ständig kurs-misshandel?
aktien har gått upp hur mycket på ett år och så går den ner 2 dagar i rad
hur (ursäkta uttrycket) jävla funtad är man om man spyr ut en sådan kommentar
snacka om noll koll..........
2016-06-02, 19:51
Medlem
Varsågod att sälja av allt ert innehav alla ni SvD-näringsliv trogna. Det ger mig bara ännu mer rea att köpa mer inför framtida uppgångar. Är man ej tekniskt kunnig så förstår jag att FPC kan vara ett frustrerande företag att förstå.
2016-06-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Varsågod att sälja av allt ert innehav alla ni SvD-näringsliv trogna. Det ger mig bara ännu mer rea att köpa mer inför framtida uppgångar. Är man ej tekniskt kunnig så förstår jag att FPC kan vara ett frustrerande företag att förstå.

Stay out! Sell if you have something left!
2016-06-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123

Kan tänka mig att den går ner ytterligare när sanningen kommer fram om att Carlström manipulerat styrelsen till att kicka Jörgen Lantto. Sedan skapar hans aktietransaktioner frågetecken och detta i ett stort kommande börsbolag!! JC är en räv och spelar sitt spel, han skiter fullständigt i småsparare utan kör sitt race. Var på vakt, sälj av. Avvakta rapporter Q2, Q3, överväg då om hur Ni skall investera eller inte. Just nu....NEJ!
2016-06-02, 21:22
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Var det inte superrea vid 106kr?
2016-06-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Var det inte superrea vid 106kr?

Var ett köptillfälle vid 105-106 men det föll samtidigt som styrelsen (läs J.Carlström) beslöt att kicka sin antagonist Jörgen Lantto. JC har inget förtroende hos mig och marionettmannen från Finland har mycket att bevisa. Tror att han är JC lilla korgosse och kommer inte att föra nåt gott åt FPC.

Är övertygad att detta är början på slutet för FPC...vi får se, jag avvaktar Q2 men sålt av allt, då jag har stora dubier hur FPC kommer att klara av mötande konkurrens.

Kanske kommer en vinstvarning...Vad händer med kursen då?
2016-06-02, 21:58
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Var ett köptillfälle vid 105-106 men det föll samtidigt som styrelsen (läs J.Carlström) beslöt att kicka sin antagonist Jörgen Lantto. JC har inget förtroende hos mig och marionettmannen från Finland har mycket att bevisa. Tror att han är JC lilla korgosse och kommer inte att föra nåt gott åt FPC.

Är övertygad att detta är början på slutet för FPC...vi får se, jag avvaktar Q2 men sålt av allt, då jag har stora dubier hur FPC kommer att klara av mötande konkurrens.

Kanske kommer en vinstvarning...Vad händer med kursen då?
Nu hittar du väl ändå på,om jag inte minns rätt fanns nyheten om VD byte betydligt tidigare än kurs 106:-
Har jag fel ?
2016-06-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Nu hittar du väl ändå på,om jag inte minns rätt fanns nyheten om VD byte betydligt tidigare än kurs 106:-
Har jag fel ?

Nej, du har inte fel. Fattar inte vad du menar? Med informationen om VD bytet som inte var något positivt för FPC så jag höll mig från att köpa in mig. Har alltid högaktad Jörgen Lantto för att vare en lämplig VD för FPC men det tyckte inte styrelsen (JC). Marknaden tycker annorlunda, liksom jag själv.

Lär inte köpa FPC före Q2, då det är upp till bevis. Och kanske en liten prognos över 2017 men skall JC härja så vetefan!
2016-06-02, 22:11
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Nej, du har inte fel. Fattar inte vad du menar? Med informationen om VD bytet som inte var något positivt för FPC så jag höll mig från att köpa in mig. Har alltid högaktad Jörgen Lantto för att vare en lämplig VD för FPC men det tyckte inte styrelsen (JC). Marknaden tycker annorlunda, liksom jag själv.

Lär inte köpa FPC före Q2, då det är upp till bevis. Och kanske en liten prognos över 2017 men skall JC härja så vetefan!
Där håller jag med dig, just nu pågår nått som vi "normala" inte förstår oss på ,,,,
Köpte en post på 103:- ,men såg vart det tog vägen och sålde av med en liten förlust på 101:- ångrar inte det för 1 öre,,,,, tog den smällen ;-)
men kan komma tyvärr, men men

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in