2015-11-16, 13:55
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det tror jag med. Eller om han hade varit ärlig i intervjuerna efteråt och inte suttit och påstått att han gjort flera upprepade försök att stoppa Kringlan. Alla som har hört podcasten vet ju att det är en lögn.

Ja, och att morgonen efter suga åt sig cred och samtidigt peka ut Nisse Hallberg som tyst under händelsen och därför lite medskyldig. Ingen skugga över Nisse. Han gav också ett fint statement nån dag senare. Den enda i amk som bär skuld i detta är Soneby.
Citera
2015-11-16, 14:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ja du ser.
Jag tror du missade något. Pröva igen.
Citera
2015-11-16, 14:22
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror du missade något. Pröva igen.

Ironi som flög mig över huvudet? Nåja, man kan inte snappa upp allt.
Citera
2015-11-16, 16:14
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Grattis Åhléns till att ta över positionen som den mest korkade medieaktören i den här soppan!

Tidigare höll Rabén & Sjögren positionen, eftersom de inte kommer låta Kringlan vara med och skriva nästa del i sin och Nannas romantrilogi. Något som är så urbota dumt. Som författarwannabe blir jag skrämd över tanken på att förlaget skulle låta mig publicera en del av min litterära idé och sedan avsluta samarbetet för att någon annan istället ska skriva uppföljare, utan hänsyn till vart jag vill ta historien. Förlaget visar tydligt att det konstnärliga är helt oviktigt för dem, det viktiga är att de får en högre profit om de byter författare till uppföljarna.
(ja jag vet att de inte "byter" utan tar bort en av två, men det är ingen jätteskillnad. Kommer garanterat skilja sig mycket från första delen stilmässigt.)

Men nu kommer alltså Åhléns och bryter samarbetet med de som höll i podden, för att de inte agerade på det sätt som man med facit i hand kunde önskat. Det är helt absurt. Om de dessutom baserar sitt agerande på Dagens Media-artikeln, då är det ännu mer absurt. Detta eftersom Dagens Medias artikel ("Åhléns reklamprofiler skrattar åt hoten mot Åsa Linderborg") är den absolut sämsta som har skrivits av en professionell medieredaktion om ämnet. Sämst eftersom rubriken är clickbait-aktig och inte alls återspeglar artikelns innehåll, och ännu mindre händelseförloppet i podden.
Jag funderar på om man skulle klippa till den där podden och lägga upp någonstans, med snabbspolning förbi allt Kringlan säger. Så kan den som är villig att vara källkritisk ändå höra hur AMK-gänget reagerar egentligen, utan att behöva höra hela podden eller Kringlans utbrott.

Alltså jag lyssnar inte ens på AMK Morgon (förutom Kringlan-avsnittet och det dagen efter), men det här har fått så absurda följder att jag tror att jag ska bli patreon till dem ändå. Bara för att kompensera för andras irrationella tankebanor.

Vi kan väl göra en anteckning här förresten, och se händelseutvecklingen:
AMK Morgon: Just nu 958 patreons. 5648 dollar per månad.
Magister podcast: Just nu 100 patreons. 200 dollar per avsnitt. (det gick från knappt 50 till 100 efter att Kringlan skrev ett tweet om saken igår)

Nere på 918 och 4 806 dollar, nu har de tappat sin andra vecka.
Citera
2015-11-16, 17:44
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Nere på 918 och 4 806 dollar, nu har de tappat sin andra vecka.

Vad snackar du om, dom är väl fortfarande uppe på 956 patrons och 5,677 dollar?

www.patreon.com/amkmorgon
Citera
2015-11-16, 18:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Vad snackar du om, dom är väl fortfarande uppe på 956 patrons och 5,677 dollar?

www.patreon.com/amkmorgon
Samma siffra för mig!
Citera
2015-11-16, 19:01
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Nu säger Åhléns upp samarbetet.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3946582.ece

Nu är det ju så att kampanjen med AMK och Åhlens avslutades i Lördags, vilket var planerat sedan tidigare, alltså innan Kringlan-avsnittet. Åhlens hade ju tidigare sagt att affischerna skulle plockas ner i vilket fall. Fult av Åhlens att utnyttja situationen och låtsas "ta ansvar"...

Däremot tror jag som jag även nämnt innan, blir det finansiellt tufft för varumärket AMK. David & Fritte kommer klara sig, eftersom de har andra verksamheter. Däremot Soneby kommer nog få det tufft, ingen vågar anlita honom. Har även svårt att se att Hallberg kommer kunna klara sig på egna ben.
Citera
2015-11-16, 19:07
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Nu är det ju så att kampanjen med AMK och Åhlens avslutades i Lördags, vilket var planerat sedan tidigare, alltså innan Kringlan-avsnittet. Åhlens hade ju tidigare sagt att affischerna skulle plockas ner i vilket fall. Fult av Åhlens att utnyttja situationen och låtsas "ta ansvar"...

Däremot tror jag som jag även nämnt innan, blir det finansiellt tufft för varumärket AMK. David & Fritte kommer klara sig, eftersom de har andra verksamheter. Däremot Soneby kommer nog få det tufft, ingen vågar anlita honom. Har även svårt att se att Hallberg kommer kunna klara sig på egna ben.

Nisse är ju polare med F&F, han klarar sig
Citera
2015-11-16, 19:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad

Haha! Åfan. Sjukt och jävligt fult av Åhléns i så fall.
Citera
2015-11-16, 19:09
Medlem
Allibabas avatar
Är det bara jag som får en känsla av att Nisse kommer hoppa av AMK morgon och även den vanliga podden?
Citera
2015-11-16, 19:11
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allibaba
Är det bara jag som får en känsla av att Nisse kommer hoppa av AMK morgon och även den vanliga podden?

Tror snarare David kommer baila ganska snart. I våras lät han inte så taggad på en ny säsong av AMK morgon och efter veckans händelser tror jag han har en vettig anledning för att dra.
Citera
2015-11-16, 19:15
Medlem
Allibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Tror snarare David kommer baila ganska snart. I våras lät han inte så taggad på en ny säsong av AMK morgon och efter veckans händelser tror jag han har en vettig anledning för att dra.
Tänkte på honom med men Nisse är ju väldigt noga med att alla som följer honom i sociala medier ska veta vad han tänkte och tycker. Men det återstår väl att se, trist om någon lämnar.

För mig så står det som någon annan skrev att det är nere på 918 patrons och 4,811 $ på patreon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in