Citat:
Ursprungligen postat av
ArturoBandini
Grattis Åhléns till att ta över positionen som den mest korkade medieaktören i den här soppan!
Tidigare höll Rabén & Sjögren positionen, eftersom de inte kommer låta Kringlan vara med och skriva nästa del i sin och Nannas romantrilogi. Något som är så urbota dumt. Som författarwannabe blir jag skrämd över tanken på att förlaget skulle låta mig publicera en del av min litterära idé och sedan avsluta samarbetet för att någon annan istället ska skriva uppföljare, utan hänsyn till vart jag vill ta historien. Förlaget visar tydligt att det konstnärliga är helt oviktigt för dem, det viktiga är att de får en högre profit om de byter författare till uppföljarna.
(ja jag vet att de inte "byter" utan tar bort en av två, men det är ingen jätteskillnad. Kommer garanterat skilja sig mycket från första delen stilmässigt.)
Men nu kommer alltså Åhléns och bryter samarbetet med de som höll i podden, för att de inte agerade på det sätt som man med facit i hand kunde önskat. Det är helt absurt. Om de dessutom baserar sitt agerande på Dagens Media-artikeln, då är det ännu mer absurt. Detta eftersom Dagens Medias artikel ("Åhléns reklamprofiler skrattar åt hoten mot Åsa Linderborg") är den absolut sämsta som har skrivits av en professionell medieredaktion om ämnet. Sämst eftersom rubriken är clickbait-aktig och inte alls återspeglar artikelns innehåll, och ännu mindre händelseförloppet i podden.
Jag funderar på om man skulle klippa till den där podden och lägga upp någonstans, med snabbspolning förbi allt Kringlan säger. Så kan den som är villig att vara källkritisk ändå höra hur AMK-gänget reagerar egentligen, utan att behöva höra hela podden eller Kringlans utbrott.
Alltså jag lyssnar inte ens på AMK Morgon (förutom Kringlan-avsnittet och det dagen efter), men det här har fått så absurda följder att jag tror att jag ska bli patreon till dem ändå. Bara för att kompensera för andras irrationella tankebanor.
Vi kan väl göra en anteckning här förresten, och se händelseutvecklingen:
AMK Morgon: Just nu 958 patreons. 5648 dollar per månad.
Magister podcast: Just nu 100 patreons. 200 dollar per avsnitt. (det gick från knappt 50 till 100 efter att Kringlan skrev ett tweet om saken igår)