2015-11-15, 19:48
Medlem
swimp78s avatar
Nej det var bara 2 veckor denna månad och de är avklarade
Citera
2015-11-16, 07:27
Medlem
diedarlings avatar
från vilket avsnitt kommer "om ni bara fick välja en pizza..."-uttrycket från början?
Citera
2015-11-16, 09:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Nu säger Åhléns upp samarbetet.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3946582.ece
Citera
2015-11-16, 10:03
Medlem
CO2s avatar
Hoppla. Det har hade nog inte Martin räknat med när han satt och gottade sig i Kristoffer "Yxan" Svensson fyllerant.
Nu har det här lilla äventyret kostat bra jävla mycket mer än vad dom räknat med kan jag gissa.
Åhlens-dealen var nog nån krona och nu har dom tappat cirka 50 patreons.
Men det här är nog inte Martins fel nånstans enligt honom själv för han ursäktar alltid att det är nån annans fel. Fritte och Nisse gjorde iaf nånting, speciellt Fritte försökte få Kristoffer att lugna sig medans Martin kastade mer bensin på elden.
Men synd iaf att det kommer gå som det går, att AMK inte kommer vara så mycket längre till, gissar jag iaf. David Sundin har nog alldeles för mycket att förlora på det här om han inte tar avstånd totalt från AMK.
Citera
2015-11-16, 10:49
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nu säger Åhléns upp samarbetet.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3946582.ece

Det börjar blir löjligt nu. Straffet som aldrig tar slut?

Normal rättsuppfattning är väl att ett brott av digniteten x ger straff av digniteten x
Nu känns ration mellan brott och straff som om straffet är typ 100 och brottet 7.

Kringlan har fått sparken från 3 jobb och från bokförlaget
Han har karaktärsmördats i olika större dagstidningar och poddar och har ingen försörjning.
Hans tjej skriver på twitter att folk sätter upp hotfulla lappar i trappuppgången
och skriver sms om vilken fitta hon är som är ihop med kringlan

Borde det inte räcka nu? Vad är det för muppar som tydligen jobbar 24/7 med att hålla detta igång och ser detta som nåt som alla inblandade - och deras anhöriga - ska lida av livstid?
Citera
2015-11-16, 11:28
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det börjar blir löjligt nu. Straffet som aldrig tar slut?

Normal rättsuppfattning är väl att ett brott av digniteten x ger straff av digniteten x
Nu känns ration mellan brott och straff som om straffet är typ 100 och brottet 7.

Kringlan har fått sparken från 3 jobb och från bokförlaget
Han har karaktärsmördats i olika större dagstidningar och poddar och har ingen försörjning.
Hans tjej skriver på twitter att folk sätter upp hotfulla lappar i trappuppgången
och skriver sms om vilken fitta hon är som är ihop med kringlan

Borde det inte räcka nu? Vad är det för muppar som tydligen jobbar 24/7 med att hålla detta igång och ser detta som nåt som alla inblandade - och deras anhöriga - ska lida av livstid?

Samtidigt förstår man ju att Åhléns kanske inte är superpeppade på att samarbeta med en podd där det rågarvas åt rätt grova våldtäktshot (även om det är på skämt) och snack om grov misshandel.

Fattar inte varför AMK inte bara bröt inspelningen. De borde ju förstått att detta kunde hända.

Och innan detta har väl AMK inte fått något "straff" alls, bortsett från kritik i sociala medier?
Senast redigerad av ArturoBandini 2015-11-16 kl. 11:34.
Citera
2015-11-16, 12:08
Medlem
appendixxivs avatar
Även kungsholmens hunddagis har gått ut med att porta bodil dom dagar hon ska vara där. dom vill tydligen inte heller ha ngt med det inträffade att göra
Citera
2015-11-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CO2
Hoppla. Det har hade nog inte Martin räknat med när han satt och gottade sig i Kristoffer "Yxan" Svensson fyllerant.
Nu har det här lilla äventyret kostat bra jävla mycket mer än vad dom räknat med kan jag gissa.
Åhlens-dealen var nog nån krona och nu har dom tappat cirka 50 patreons.
Men det här är nog inte Martins fel nånstans enligt honom själv för han ursäktar alltid att det är nån annans fel. Fritte och Nisse gjorde iaf nånting, speciellt Fritte försökte få Kristoffer att lugna sig medans Martin kastade mer bensin på elden.
Men synd iaf att det kommer gå som det går, att AMK inte kommer vara så mycket längre till, gissar jag iaf. David Sundin har nog alldeles för mycket att förlora på det här om han inte tar avstånd totalt från AMK.

Tycker att Soneby bär minst lika stor skuld i det här som Kringlan, när han sitter och säger att han "älskar det" och efteråt myser över möjligheterna till massmedial uppmärksamhet. En uppenbarligen ryggradslös, skamlös och mediekåt nutidsmänniska. Fattar inte hur män över 30 kan vara så omogna. Det övergår mitt förstånd.
Citera
2015-11-16, 12:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Och innan detta har väl AMK inte fått något "straff" alls, bortsett från kritik i sociala medier?

Det är väl ett "straff" att hela sveriges twitterkändisar kräks ut sitt hat mot en och att etablerade skribenter på flera tidningar skriver artiklar och krönikor om den vidriga "grabbiga" podcasten och hur de höhö-ar och är fega kräk och är "fjuniga" osv?

Var tycker du att det är rimligt att säga att "straffet" är utdelat?
Nu när åhlenssamarbetet är nedskjutet. Räcker det?

Eller ska podcastens deltagare - en och en - som individer - också straffas?

Är det rimligt att kräva att Fritte inte ska få uppträda på en standupscen? Är det rimligt att kräva att Simom Svensso inte ska få jobba på radio? När är straffet "slut"? Ska deltagarnas flickvänner göra slut? Ska de aldrig visa sig mer offentligt? Måste AMK läggas ner? Det är oklart var drevets vilja att straffa slutar.
Citera
2015-11-16, 13:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Det är väl ett "straff" att hela sveriges twitterkändisar kräks ut sitt hat mot en och att etablerade skribenter på flera tidningar skriver artiklar och krönikor om den vidriga "grabbiga" podcasten och hur de höhö-ar och är fega kräk och är "fjuniga" osv?

Nja. Vet inte om "skitsnack" och kritik kan ses som ett "straff". För att jämföra: beter jag mig som en idiot på jobbet är det ju inte ett straff att alla andra kollegor snackar skit om mig. Straffet är ju när jag får sparken.

Citat:
Var tycker du att det är rimligt att säga att "straffet" är utdelat?
Nu när åhlenssamarbetet är nedskjutet. Räcker det?

Eller ska podcastens deltagare - en och en - som individer - också straffas?

Är det rimligt att kräva att Fritte inte ska få uppträda på en standupscen? Är det rimligt att kräva att Simom Svensso inte ska få jobba på radio? När är straffet "slut"? Ska deltagarnas flickvänner göra slut? Ska de aldrig visa sig mer offentligt? Måste AMK läggas ner? Det är oklart var drevets vilja att straffa slutar.

Det är väl varken upp till mig eller dig att avgöra när "straffet" är tillräckligt utdelat. Men att företag och mediekanaler avslutar samarbeten är väl något personerna i fråga borde kunnat förutse och inte alls en orimlig konsekvens (till skillnad från "ska de aldrig mer visa sig offentligt?").

Klart Fritte skulle kunna fortsätta uppträda. Men tror skulle du tycka det var helt orimligt om Kvinnojouren avstod att boka honom till julfesten? Dåligt exempel kanske eftersom han var den som faktiskt sa ifrån, men du fattar.

Hur menar du att Åhléns skulle resonerat?

"De här killarna har redan fått kritik på Twitter, så vi fortsätter med samarbetet trots att det uppenbarligen skadar vårt varumärke"?
Senast redigerad av ArturoBandini 2015-11-16 kl. 13:20.
Citera
2015-11-16, 13:20
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nja. Vet inte om "skitsnack" och kritik kan ses som ett "straff". För att jämföra: beter jag mig som en idiot på jobbet är det ju inte ett straff att alla andra kollegor snackar skit om mig. Straffet är ju när jag får sparken.

Och det fick ju kringlan svensson också. Från 3 jobb.
Nu har åhlens dragit sig bort. Förståeligt. Men borde det inte räcka nu?
Tycker du hans fru ska få sparken också?

Jag tycker det här borde ses som utagerat för det är oproportionerligt att fortsätta rasa mot någon som redan straffats flera gånger om.

Finns dock stor vilja bland vissa twitter-tyckonomer och halvjournalister att fortsätta tjafsa om detta och ljuga i krönikor om att "sköna män" "kommer undan" med det eller det.
Citera
2015-11-16, 13:22
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Och det fick ju kringlan svensson också. Från 3 jobb.
Nu har åhlens dragit sig bort. Förståeligt. Men borde det inte räcka nu?
Tycker du hans fru ska få sparken också?

Jag tycker det här borde ses som utagerat för det är oproportionerligt att fortsätta rasa mot någon som redan straffats flera gånger om.

Finns dock stor vilja bland vissa tyckonomer att fortsätta tjafsa om detta och ljuga i krönikor om att "sköna män" "kommer undan" med "Våldtäktshot".

Varför skulle jag tycka att hans fru borde få sparken?

Och jag är medveten om att Kringlan fått sparken. Det var därför jag skrev:

Citat:

Du får ju skilja på konsekvenserna för AMK och konsekvenserna för Kringlan.
Senast redigerad av ArturoBandini 2015-11-16 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in