Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Det är väl ett "straff" att hela sveriges twitterkändisar kräks ut sitt hat mot en och att etablerade skribenter på flera tidningar skriver artiklar och krönikor om den vidriga "grabbiga" podcasten och hur de höhö-ar och är fega kräk och är "fjuniga" osv?
Nja. Vet inte om "skitsnack" och kritik kan ses som ett "straff". För att jämföra: beter jag mig som en idiot på jobbet är det ju inte ett straff att alla andra kollegor snackar skit om mig. Straffet är ju när jag får sparken.
Citat:
Var tycker du att det är rimligt att säga att "straffet" är utdelat?
Nu när åhlenssamarbetet är nedskjutet. Räcker det?
Eller ska podcastens deltagare - en och en - som individer - också straffas?
Är det rimligt att kräva att Fritte inte ska få uppträda på en standupscen? Är det rimligt att kräva att Simom Svensso inte ska få jobba på radio? När är straffet "slut"? Ska deltagarnas flickvänner göra slut? Ska de aldrig visa sig mer offentligt? Måste AMK läggas ner? Det är oklart var drevets vilja att straffa slutar.
Det är väl varken upp till mig eller dig att avgöra när "straffet" är tillräckligt utdelat. Men att företag och mediekanaler avslutar samarbeten är väl något personerna i fråga borde kunnat förutse och inte alls en orimlig konsekvens (till skillnad från "ska de aldrig mer visa sig offentligt?").
Klart Fritte skulle kunna fortsätta uppträda. Men tror skulle du tycka det var helt orimligt om Kvinnojouren avstod att boka honom till julfesten? Dåligt exempel kanske eftersom han var den som faktiskt sa ifrån, men du fattar.
Hur menar du att Åhléns skulle resonerat?
"De här killarna har redan fått kritik på Twitter, så vi fortsätter med samarbetet trots att det uppenbarligen skadar vårt varumärke"?