2015-11-16, 13:23
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Varför skulle jag tycka att hans fru borde få sparken?

Eftersom du verkar vara en rättrådig skadeglad liten fitta som njuter av oproportionerliga mediedrev?

Du verkar ju inte fatta varför det är orimligt att fortsätta straffa amk för detta, trots att den skyldige straffats och fått sparken och trots att de klippt om och bett om ursäkt och trots att de karaktärsmördats i olika tidningar.
Citera
2015-11-16, 13:25
Medlem
camejos avatar
Den otroligt töntiga nyvänstern fortsätter importera strategier och idéer från USA. Den här strategin att utöva påtryckningar mot företag som sponsrar artister som är pyttelite politiskt inkorreka har använts ganska många år där.
Citera
2015-11-16, 13:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Du får ju skilja på konsekvenserna för AMK och konsekvenserna för Kringlan.

Ok. Och sen efter att "amk" som grupp är straffade - är det då dags för de olika medlemmarna som individer straffas också?

Blir det då fritte och martins personliga karriärer och arbetsgivare som ska stå till svars?
Ska david få göra tv även om man inte slutar i amk? Ska Simon svensson straffas också, pga medlöperi?
Citera
2015-11-16, 13:27
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Eftersom du verkar vara en rättrådig skadeglad liten fitta som njuter av oproportionerliga mediedrev?

Du verkar ju inte fatta varför det är orimligt att fortsätta straffa amk för detta, trots att den skyldige straffats och fått sparken och trots att de klippt om och bett om ursäkt och trots att de karaktärsmördats i olika tidningar.

Hahahaha.

Men vadå FORTSÄTTA straffa AMK? Som sagt, vilka "kännbara" straff har de fått innan det uppsagda samarbetet? Bortsett från kritik i sociala medier och i krönikor, som de sedan kunnat svara på i artiklar hos bland annat Dagens Media?

Citat:
Blir det då fritte och martins personliga karriärer och arbetsgivare som ska stå till svars?
Ska david få göra tv även om man inte slutar i amk? Ska Simon svensson straffas också, pga medlöperi?

Det får väl deras arbetsgivare avgöra. Vill deras arbetsgivare inte förknippas med folk som offentligt asgarvar åt våldtäktshot så kan jag på ett plan förstå det.

Du verkar nästan ta det här personligt.
Citera
2015-11-16, 13:31
Medlem
robomans avatar
Citat:
Nu säger Åhléns upp samarbetet.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3946582.ece
Grattis Åhléns till att ta över positionen som den mest korkade medieaktören i den här soppan!

Tidigare höll Rabén & Sjögren positionen, eftersom de inte kommer låta Kringlan vara med och skriva nästa del i sin och Nannas romantrilogi. Något som är så urbota dumt. Som författarwannabe blir jag skrämd över tanken på att förlaget skulle låta mig publicera en del av min litterära idé och sedan avsluta samarbetet för att någon annan istället ska skriva uppföljare, utan hänsyn till vart jag vill ta historien. Förlaget visar tydligt att det konstnärliga är helt oviktigt för dem, det viktiga är att de får en högre profit om de byter författare till uppföljarna.
(ja jag vet att de inte "byter" utan tar bort en av två, men det är ingen jätteskillnad. Kommer garanterat skilja sig mycket från första delen stilmässigt.)

Men nu kommer alltså Åhléns och bryter samarbetet med de som höll i podden, för att de inte agerade på det sätt som man med facit i hand kunde önskat. Det är helt absurt. Om de dessutom baserar sitt agerande på Dagens Media-artikeln, då är det ännu mer absurt. Detta eftersom Dagens Medias artikel ("Åhléns reklamprofiler skrattar åt hoten mot Åsa Linderborg") är den absolut sämsta som har skrivits av en professionell medieredaktion om ämnet. Sämst eftersom rubriken är clickbait-aktig och inte alls återspeglar artikelns innehåll, och ännu mindre händelseförloppet i podden.
Jag funderar på om man skulle klippa till den där podden och lägga upp någonstans, med snabbspolning förbi allt Kringlan säger. Så kan den som är villig att vara källkritisk ändå höra hur AMK-gänget reagerar egentligen, utan att behöva höra hela podden eller Kringlans utbrott.

Alltså jag lyssnar inte ens på AMK Morgon (förutom Kringlan-avsnittet och det dagen efter), men det här har fått så absurda följder att jag tror att jag ska bli patreon till dem ändå. Bara för att kompensera för andras irrationella tankebanor.

Vi kan väl göra en anteckning här förresten, och se händelseutvecklingen:
AMK Morgon: Just nu 958 patreons. 5648 dollar per månad.
Magister podcast: Just nu 100 patreons. 200 dollar per avsnitt. (det gick från knappt 50 till 100 efter att Kringlan skrev ett tweet om saken igår)
Citera
2015-11-16, 13:33
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Hahahaha.

Men vadå FORTSÄTTA straffa AMK? Som sagt, vilka "kännbara" straff har de fått innan det uppsagda samarbetet? Bortsett från kritik i sociala medier och i krönikor, som de sedan kunnat svara på i artiklar hos bland annat Dagens Media?.

Du pratar om detta som det vore nån sorts domstol? "Kännbara straff"? Ja att ett flertal stora tidningar skriver artiklar där man häcklas för det man sysslar med är väl ett kännbart straff? Skampåle i offentligheten. Kännbart, eller? Att ens namn drevas om och smutskastas i stor skala av etablerade mediemänniskor på twitter och i dagspressen?

"Personligt" tar jag det eftersom jag följt podden sen start, och även uppskattar kringlan svensson, och uppskattar de medverkande och irriteras över det oproportionerliga i drevet. Löjligt när folk sitter och ljuger i artiklar om att "sköna killar" "Kommer undan" med att hota folk. Det är väl ingen som hotat någon och "kommit undan" om man fått sin karriär krossad eller sin person spottad på offentligt.
Senast redigerad av swimp78 2015-11-16 kl. 13:36.
Citera
2015-11-16, 13:39
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Grattis Åhléns till att ta över positionen som den mest korkade medieaktören i den här soppan!

Tidigare höll Rabén & Sjögren positionen, eftersom de inte kommer låta Kringlan vara med och skriva nästa del i sin och Nannas romantrilogi. Något som är så urbota dumt. Som författarwannabe blir jag skrämd över tanken på att förlaget skulle låta mig publicera en del av min litterära idé och sedan avsluta samarbetet för att någon annan istället ska skriva uppföljare, utan hänsyn till vart jag vill ta historien. Förlaget visar tydligt att det konstnärliga är helt oviktigt för dem, det viktiga är att de får en högre profit om de byter författare till uppföljarna.
(ja jag vet att de inte "byter" utan tar bort en av två, men det är ingen jätteskillnad. Kommer garanterat skilja sig mycket från första delen stilmässigt.)

Det var aldrig Kringlans litterära idé.

http://www.skd.se/2015/11/06/komikerduon-har-en-fantasytrilogi-ihop/

Citat:
Att just Omänniskor fick ett annat öde kan hon tacka Kristoffer för. Under en festkväll träffade han två kvinnor från ett förlag.
– Vi bestämde att jag skulle komma till förlaget och presentera idéer för en ungdomsroman, berättar han. Mina var inte så bra men jag hade Nannas idé och drog den på vinst och förlust. Förlaget gillade den och, Nanna, du hade ju egentligen lagt ner den?

http://popmani.se/blog/2015/11/01/37560/

Citat:
Det var Nanna som hade idén sen länge som hon berättat om för mig. Sen var jag på möte med ett förlag och hade inga egna idéer, så jag snodde Nannas gamla och ringde henne när jag gick därifrån. Så bestämdes det att vi skulle skriva Omänniskor ihop.

F ö är det väl Nanna själv som bestämt sig för att skriva klart böckerna själv? Det säger ju också en del om vems idé historien har varit sedan första början.
Senast redigerad av ArturoBandini 2015-11-16 kl. 13:46.
Citera
2015-11-16, 13:40
Medlem
anartris avatar
Citat:
Nu säger Åhléns upp samarbetet.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3946582.ece

Utan Sonebys insatser under händelsen så hade amk kommit lindrigare undan. Helt säkert.
Citera
2015-11-16, 13:43
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Du pratar om detta som det vore nån sorts domstol? "Kännbara straff"? Ja att ett flertal stora tidningar skriver artiklar där man häcklas för det man sysslar med är väl ett kännbart straff? Skampåle i offentligheten. Kännbart, eller? Att ens namn drevas om och smutskastas i stor skala av etablerade mediemänniskor på twitter och i dagspressen?

"Personligt" tar jag det eftersom jag följt podden sen start, och även uppskattar kringlan svensson, och uppskattar de medverkande och irriteras över det oproportionerliga i drevet. Löjligt när folk sitter och ljuger i artiklar om att "sköna killar" "Kommer undan" med att hota folk. Det är väl ingen som hotat någon och "kommit undan" om man fått sin karriär krossad eller sin person spottad på offentligt.

Så om jag är kändis och börjar trakassera dig och säga att jag ska misshandla dig när jag träffar dig så tycker du att det räcker om det skrivs några tidningsartiklar?

Jag uppskattar Kringlan som komiker. Tyvärr verkar han ju dum i huvudet rent privat. David Sundin, Nisse Hallberg etc uppskattar jag också. Martin Soneby har jag aldrig haft en åsikt om innan han började ljuga om att han minsann försökt stoppa Kringlan flera gånger. Sedan dess tycker jag han mest är pinsam.
Citera
2015-11-16, 13:44
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
Utan Sonebys insatser under händelsen så hade amk kommit lindrigare undan. Helt säkert.

Det tror jag med. Eller om han hade varit ärlig i intervjuerna efteråt och inte suttit och påstått att han gjort flera upprepade försök att stoppa Kringlan. Alla som har hört podcasten vet ju att det är en lögn.
Citera
2015-11-16, 13:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Så om jag är kändis och börjar trakassera dig och säga att jag ska misshandla dig när jag träffar dig så tycker du att det räcker om det skrivs några tidningsartiklar?
.

Om du är kändis och sitter i en podcast och säger att du ska döda mig så nöjer jag mig med att du blir polisanmäld, får sparken från alla dina jobb och massivt hatad i offentligheten.

(Däremot skulle jag jag nog inte kräva att alla dina kompisar blev av med jobbet)
Senast redigerad av swimp78 2015-11-16 kl. 13:50.
Citera
2015-11-16, 13:49
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Om du är kändis och sitter i en podcast och säger att du ska döda mig så nöjer jag mig med att du blir polisanmäld, får sparken från alla dina jobb och massivt hatad i offentligheten.

(Däremot skulle jag jag nog inte kräva att alla dina kompisar blev av med jobbet eller att dina släktingar skulle ta avstånd från dig.)

Ja du ser.

Det har väl inte jag påstått heller? Ändå är jag en "rättrådig liten fitta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in