2015-11-15, 18:51
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
3-tum säljs på Fyrverkerigården.
4-tum får du inte tag på lagligt iallafall.
Mösare är det väl ingen licens på ?
Citera
2015-11-15, 18:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Vad har ni/ska ni köp(t/a) för fyrverkeri i år då?

Inga alls.
Jag anser att fyrverkerier ska förbjudas.
Citera
2015-11-15, 19:19
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Mösare är det väl ingen licens på ?

Nej absolut inte, Tigerraket missuppfattade nog frågan.

Ställen som säljer eller arrangerar professionella fyrverkerier har i regel.
Citera
2015-11-15, 22:46
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
3-tum säljs på Fyrverkerigården.
4-tum får du inte tag på lagligt iallafall.

Så jag kan alltså inte få tag i en 4" på tex Fyrverkerigården eller någon annan som har professionella grejor. Trodde inte att de va licens på mörsare då det bara är ett rör.
Citera
2015-11-15, 22:51
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Så jag kan alltså inte få tag i en 4" på tex Fyrverkerigården eller någon annan som har professionella grejor. Trodde inte att de va licens på mörsare då det bara är ett rör.

Nej där är ingen licens på mörsare och på fyrverkerigården kan du iaf köpa upp till 10".

Har själv köpt 3" och 4" mörsare på fyrverkerigården, tror jag inte betala mer än 90kr för 3" glasfiber och 120kr för 4" glasfiber. Dom har även pinnar till Zink raketer om ni letar efter det.
Citera
2015-11-15, 22:55
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nej där är ingen licens på mörsare och på fyrverkerigården kan du iaf köpa upp till 10".

Har själv köpt 3" och 4" mörsare på fyrverkerigården, tror jag inte betala mer än 90kr för 3" glasfiber och 120kr för 4" glasfiber.

Då blir det att köpa mörsare på fyrverkerigården senare in i dec när man ska handla allt annat.

Ja perfekt! Behöver 2 pinnar till 2 903 or
Citera
2015-11-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Då blir det att köpa mörsare på fyrverkerigården senare in i dec när man ska handla allt annat.

Ja perfekt! Behöver 2 pinnar till 2 903 or
Just saker som inte hör till standard, skulle jag alltid försöka skaffa så tidigt som möjligt. Åtminstone här i dk...
Nu had vi ju oxå några killar med otur förra året, så i år blir nog tokigt. Blir man stannat av polisen med en mörser, lär dom väl komma hem o söka genom huset typ...

Han som jag låner lite rör og racks av, ber mig alltid komma föra han starter den rigtige försäljning av fyrværkerier...
Citera
2015-11-15, 23:38
Medlem
pyro860s avatar
På tal om pinnar till raketer. Rekommenderas runda blompinnar 70cm? Eller har ni andra tips?
Citera
2015-11-16, 00:08
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanskan
Just saker som inte hör till standard, skulle jag alltid försöka skaffa så tidigt som möjligt. Åtminstone här i dk...
Nu had vi ju oxå några killar med otur förra året, så i år blir nog tokigt. Blir man stannat av polisen med en mörser, lär dom väl komma hem o söka genom huset typ...

Han som jag låner lite rör og racks av, ber mig alltid komma föra han starter den rigtige försäljning av fyrværkerier...

Har tänkt och ringa dem och be dem lägga undan det jag ska ha.

Vad sa polisen till dem? Blev det böter? Tror inte polisen i Sverige hade fattat vad det var för något.
Citera
2015-11-16, 13:06
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
På tal om pinnar till raketer. Rekommenderas runda blompinnar 70cm? Eller har ni andra tips?
Jag har kört det på lite lättare raketer jr101, men på lite tyngre typ som 915 så har jag kört med 8x8 lister perfekt
Citera
2015-11-16, 13:21
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag har kört det på lite lättare raketer jr101, men på lite tyngre typ som 915 så har jag kört med 8x8 lister perfekt

Lister var ju en bra idé. Är det något alla byggvaruhus har inne eller något man måste beställa in eller fråga om dom kan hyvla till? Är inte så jätteinsatt i byggmateriel.
Citera
2015-11-16, 13:30
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Lister var ju en bra idé. Är det något alla byggvaruhus har inne eller något man måste beställa in eller fråga om dom kan hyvla till? Är inte så jätteinsatt i byggmateriel.
Bauhaus har 8x8 lister inne vet jag bara åka köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in