2015-11-15, 21:56
Medlem
Hur tänker ni egentligen? Att de säljer av 20% är en ickenyhet. Tänk på att dessa människor är vanliga personer med huslån, barn och fru klart att de vill sätta "lite" guldkant på vardagen efter denna fantastiska uppgång. Dessutom köpte de aktier i oktober så de har faktiskt fler aktier nu än de hade i september
Johan Carlstrröm köper själv på dessa nivåer så var inte oroliga. Vi kommer se 700-1200kr/aktie nästa år beroende på hur det går med biometriska kort. Ligg lång och var lugn
2015-11-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
Kanske dom 3 som säljer nu gör det för att försöka sänka kursen temporärt för att köpa för en betydligt större summa senare?
Det tror jag inte dom vågar, det är ju den typen av saker som JC åtalas för.
2015-11-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genjoan
Hur tänker ni egentligen? Att de säljer av 20% är en ickenyhet. Tänk på att dessa människor är vanliga personer med huslån, barn och fru klart att de vill sätta "lite" guldkant på vardagen efter denna fantastiska uppgång. Dessutom köpte de aktier i oktober så de har faktiskt fler aktier nu än de hade i september
Johan Carlstrröm köper själv på dessa nivåer så var inte oroliga. Vi kommer se 700-1200kr/aktie nästa år beroende på hur det går med biometriska kort. Ligg lång och var lugn

Självfallet. Jag är hoppfull om man ser till kursen på ett års sikt. Men frågan är om man, som jag med ett gav ovanför de flesta stödlinjerna, ska sälja vid öppning i morgon och köpa in sig efter en eventuell dipp... Jag har bränt mig som fan förut när jag har försökt att göra detta. Är som sagt inte ett dugg orolig över insiderförsäljningen.
2015-11-15, 23:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
lugnt botten ligger runt 350:-
så under den kommer vi nog aldrig

tänk på att om det finns säljare finns det köpare

"Botten ligger runt 350" hehehe skojar du?

Känner lite Africa Oil-vibbar här.....

"Nu har man hittat si och så mycket olja så aktien kan inte sjunka...." Jo tjena.
2015-11-16, 02:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Självfallet. Jag är hoppfull om man ser till kursen på ett års sikt. Men frågan är om man, som jag med ett gav ovanför de flesta stödlinjerna, ska sälja vid öppning i morgon och köpa in sig efter en eventuell dipp... Jag har bränt mig som fan förut när jag har försökt att göra detta. Är som sagt inte ett dugg orolig över insiderförsäljningen.
Då ska du definitivt inte sälja om du kör långsiktigt. Speciellt med tanke på om du bränt dig innan.
2015-11-16, 09:11
Medlem
Herre jävlar vilken dipp det blev idag ! Haha sicka gubbar som sitter här inne och gissar 😅😨
2015-11-16, 09:17
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Går det inte att ta reda på vilka datum som ledningen är "blockade" för sälj och vice versa?

Man får inte handla i aktien 30 dagar innan rapport.

Som det spekulerades i tidigare i tråden så var det rätt väntat att det skulle bli en hel del insiderförsäljningar efter rapporten pga det stora optionsprogrammet som löstes för några veckor sedan.
2015-11-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hk2hk2
Herre jävlar vilken dipp det blev idag ! Haha sicka gubbar som sitter här inne och gissar 😅😨

Positive Triggers # 1 som kan lyfta kursen denna vecka:
Week 47 http://goo.gl/fVFSHU

Positiva Triggers:
1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

2.) Smartcards with FPC sensors under 2016

3.) MÅNGA MÖJLIGA OMRÅDEN EFTER SMARTA KORT för FPC sensors

4.) JL/ Urban Fagerstedt presentations/Interviews- positive och självsäker

5.) Ny Carnegie Köp Rek- Kurspotential överstigande 600 kr.

6.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

7.) Index fonder börjar köper FPC

8.) Positive TA/Market analysis Market indicators from other companies FPC works with (Crucial Tec, SMIC etc.

9.) Blankare kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen

10.) Insiders Köper

11.) Det går bra på FPC Smartphones!

12.) Prognos for 2016

DETALJER: http://goo.gl/fVFSHU
2015-11-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Frågan är varför man dumpar aktier om man "tror" på bolaget ifråga. Som sagt fortsatt bearläge enligt min skolbok.
Din jävla skolbok verkar inge vidare ?
2015-11-16, 11:14
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hk2hk2
Din jävla skolbok verkar inge vidare ?

kurt-sune ska du ha på ignorelistan, spridit dynga i tråden sedan 2013. Vi har försökt vara trevliga men han upprepar bara sin dynga utan fundamenta.

Lenovo event kl 12 svensk tid. Kan vara FPC inside.
Inte säkert PM kommer då FPC numera bara ska kommunicera telefonlanseringar av särskild betydelse.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-11-16 kl. 11:30.
2015-11-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
kurt-sune ska du ha på ignorelistan, spridit dynga i tråden sedan 2013. Vi har försökt vara trevliga men han upprepar bara sin dynga utan fundamenta.

Lenovo event kl 12 svensk tid. Kan vara FPC inside.
Inte säkert PM kommer då FPC numera bara ska kommunicera telefonlanseringar av särskild betydelse.

Jag är positiv till FPC. Tycker dock att dagens uppgång känns inte överdriven pga dagens Lenovo lanseringen.

Jag tycker som Crowhater att vi borde se lite mera långsamma uppgångar för ju snabbt vi går upp, desto lika snabbt kan vi gå ner.

Mate 8 bilder ser trevliga ut.
2015-11-16, 12:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Jag är positiv till FPC. Tycker dock att dagens uppgång känns inte överdriven pga dagens Lenovo lanseringen.

Jag tycker som Crowhater att vi borde se lite mera långsamma uppgångar för ju snabbt vi går upp, desto lika snabbt kan vi gå ner.

Mate 8 bilder ser trevliga ut.
Håller med! Dessutom har det varit ett mycket jämnare flöde i svängningarna (i alla fall sen rapporten) vilket jag ser som positivt och en stabiliseringsfaktor för FPC.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in