Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-15, 22:06
Medlem
Fy satan vad obehagligt det är nu. Jag tycker inte någon säsong har slutat tillfredsställande så då gör inte denna det heller, och det känns trist.... Önskar den gjorde det för alla inblandade.
Citera
2015-11-15, 22:07
Medlem
Tredje jourhems barnet som dök upp idag.. måste nästan vara mördaren! Varför annars introducera honom? Kan ha jobbat ihop med Annika och sedan nu dödat henne för att hon spårade ut.
Men när han satt där i förhörsstolen så var det i Brons stil.. väldigt sannolikt att det måste vara han. 2 avsnitt kvar.. och han hade för 'liten' roll för att han ska verka icke betydelsefull.. för att vara det.

Lite som säsong 1. Dök upp på Martins frus jobb från ingenstans.. i ungefär samma avsnitt och visade sig vara mördaren.

Fortfarande är frågan dock vad 'kill brothers' och Mortens 'bror' har och göra med det hela. Kunde denna kille vara någon son till Mortens pappa som de inte riktigt hade koll på?
Citera
2015-11-15, 22:12
Medlem
kauwts avatar
Exakt min tanke..
I övrigt lider jag med Saga. Psykopatmamma deluxe.
Gillar Henrik skarpt. Bättre än Martin.

Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Tredje jourhems barnet som dök upp idag.. måste nästan vara mördaren! Varför annars introducera honom? Kan ha jobbat ihop med Annika och sedan nu dödat henne för att hon spårade ut.
Men när han satt där i förhörsstolen så var det i Brons stil.. väldigt sannolikt att det måste vara han. 2 avsnitt kvar.. och han hade för 'liten' roll för att han ska verka icke betydelsefull.. för att vara det.

Lite som säsong 1. Dök upp på Martins frus jobb från ingenstans.. i ungefär samma avsnitt och visade sig vara mördaren.

Fortfarande är frågan dock vad 'kill brothers' och Mortens 'bror' har och göra med det hela. Kunde denna kille vara någon son till Mortens pappa som de inte riktigt hade koll på?
Citera
2015-11-15, 22:14
Tråkigt som fan om det är det skäggiga fosterbarnet som är mördaren. Publiken känner inte honom, vet inget, har bara sett hans ansikte i en kort scen. Hatar när manusförfattarna gör så, tar in någon som inte varit med innan och hipphapp, den är mördaren. Jag vill ha någon som publiken fått följa i flera avsnitt utan att veta att det är h*n.

Och fan vad jag stör mig på Holsts hus! Fyrkantig box typ med tusen fönster och alla jättestora. Jag skulle bli knäpp med så mycket insyn. Inredningen är stel och skittråkig också. Jaja, bara en obetydlig notering från min sida.

Och om Claes är helt oskyldig så är hela hans medverkan betydelselös. Han har i så fall enbart varit med som utfyllnad och för att till slut vara den som avslöjade fejkgraviditeten för pressen. Trist!
Citera
2015-11-15, 22:16
Är säkert så att han är barn till Mortens pappa, för de snackade om pappan hade fler barn när MA blev skjuten. Men män kan ju ha barn lite varstans i världen utan att någon vet om det.
Citera
2015-11-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jaja, man kan inte få allt...

Nej, men han dog åtminstone.

Jaha, Claes är inte mördaren men särskilt sympatisk var han inte i det här avsnittet. Visst att han vill skada Freddie, men det här skadar ju ex-frun lika mycket eller mer, dessutom bröt han ett förtroende. Nästan så man hoppas han vore Annikas nästa offer, istället för Jeanette.

Alltså, kan dom inte sluta plåga Saga nu?

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag måste säga att jag gillar Henrik mer än Martin. I en säsong fungerar Martin jättebra, men Henrik tror jag kommer hålla längre över tid (jag hoppas på fler säsonger!). Martin var så jobbig med sitt kukhoppande mellan alla. Henrik är mer känslig, men samtidigt snabbtänkt. Henrik passar också Saga bättre.

Anser jag, iaf!

Jag både håller med och inte. Sagas dialoger med Martin var roligare, mer fulla av friktion och komedi. Men Henrik passar hennes sinnelag bättre. Dock är det kanske att jämföra äpplen och päron. Martin var Sagas vän, Henrik är en potentiell pojkvän.
Senast redigerad av griffen 2015-11-15 kl. 22:21.
Citera
2015-11-15, 22:20
Vad söta Henrik och Saga är ihop förresten. Som två tonåringar på en dans där ingen vill ta första steget.
Citera
2015-11-15, 22:21
Medlem
Tyckte det var sjukt löjligt hur Jeanette plötsligt kunde rymma. Hon har ju bevakats hela tiden, och nu när hon borde ha blivit bevakad mer än någonsin så packar hon ihop sina saker och sticker?

Tycker att Brons manusförfattare borde titta lite mer på Forbrydelsen och deras stil av berättande (om det visar sig att skäggiga gubben är mördaren).

Claes visade sig i dag vara mer känslokall än vad man trodde.. (ok han kväde sin far)
Men han har alibi för brotten.

Emil var en del av 'konstverket'.. om han inte gjorde det själv.

Bloggarens man (glömt vad han heter) Tycker han är lite creepy.. men kan han verkligen vara mördaren?

Finns inte så många möjliga kvar direkt.

Annika måste ju vara kopplad på något sätt med mördaren..
Citera
2015-11-15, 22:26
Om de två f.d. fosterbarnen har gjort det tillsammans så har de säkert delat upp offren, valt ut de människor de hatar mest. Och de hade ju också flera gemensamma människor de hatade.
Citera
2015-11-15, 22:27
Medlem
activateds avatar
Vad var grejen med gubben som började skjuta inne på stationen? Varför plockade dom in honom? (minns inte namnet)
Senast redigerad av activated 2015-11-15 kl. 22:30.
Citera
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Ja, i sista avsnittet kommer mördaren sitta bredvid en fastspänd Jeanette som har värkar. Och Saga och Henrik kommer att skynda för att hitta dem i tid. Min gissning!

Ligger väldigt nära du!

Nej, fy fan så vidrigt nu>

Claes tror jag har dödat Annika nu efter hon kom hem till honom

Vad hade Claes gjort med spaden precis innan - man associerade att det var Claes som hade misshandlat Emil, men så visade det sig att Emil varit i Annikas tortyrkammare!

Men vi vet inte om det är Annika som bor där.

Vore superantiklimax att Annikas brorsa visade sig vara mördaren, nej tror inte det.

Men Claes har fortfarande kopplingar till Holst och motiv, fast hur kan han i så fall veta om huset där modellen med konstverken satt uppfixat, mördarens riktiga hemvist?
Riktigt klurigt och fruktansvärt vidriga bilder.

Om någon kommer på lösningen who done it , snälla spoila!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Ja, i sista avsnittet kommer mördaren sitta bredvid en fastspänd Jeanette som har värkar. Och Saga och Henrik kommer att skynda för att hitta dem i tid. Min gissning!
Ganska rätt gissade jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in