2015-11-14, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, absolut. Helst både lada och mjölkrum - ner till grunden och plantera träd där i stället. Blir förvånad ifall man fortsätter använda lokalerna som tidigare.

I Boden rev man för något år sedan ett ödehus där kroppsdelar anträffades våren -13. En sådan rivning är att visa respekt gentemot offret.

Någon som vet VAD det var för kroppsdelar som hittades????
Jag...den fula ladan borde verkligen försvinna för all framtid.
En liten fin park med blommor och träd skulle passa bättre:
Men snål-pelle AJ fattar troligen inte själv, att han har orsakat mord genom sin girighet:
På rättegången när Ajs hustru skulle gå ut var det folk som ropade Jävla Patrask.
2015-11-14, 22:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hur vet du att hon hade skilts från kollegorna. Hennes pappa uppfattade att det ver dom han pratade med. Det metalliska ljudet kan ha kommit från regeln som lades på innan Lisa gick mot mopeden.
Det vet jag inte, jag svarade på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min gissning är att NB efter det misslyckade karttricket på lördagen hade tid på sig att "förfina" sin plan. Han gjorde snabbt bort arbetet (fönsterblecket) han skulle göra redan på söndag fm, direkt efter IB gått över till Jönsson.

Han hade gott om tid att tänka igenom och förbereda allt. Jag tror att han hade tänkt att använda lastaren för transport till Martorp och att han provkörde sträckan för att veta vilken tid det skulle ta.

Jag tror han helt enkelt fick tidsbrist.

Lisa stod inte vid moppen kl 18.00 när fiket stängde utan först 18.22!

Så han fick överge lastaren.
Enligt vittnesmålen från kollegorna hade hon skilts från dem innan hon kom till moppen. Fickringningen där hon pratade svenska var 18:26.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-11-14 kl. 22:56.
2015-11-14, 22:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Herr Arnes penningar.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror farbror Arne är för girig för att riva ladan. Men man kan undra om han anställer nya gästarbetare för att fortsätta arbetet på den.

Det tror tyvärr jag också.

Skulle inte förvåna mig det minsta ifall han anställer nya gästarbetare på säteriet. Det blir billigast.

Här har vi något som handlar om just Herr Arnes penningar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Herr_Arnes_penningar
2015-11-14, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej de kan inte det tycker säkert de flesta. En fruktansvärd påminnelse om när ondskan kom till den f. d. idyllen Blomberg.

Vi får hoppas att girigbuken AJ gör detta?

När jag läste förhören med AJ i FUP så reagerade jag över att när de visade bilder på NB:s bil och bagageutrymmet - när de beslagtagit den - så säger AJ att han ser "att det är hans verktyg som ligger i bilen och han undrar när han ska få tillbaka dem?" Det frågar han vid två tillfällen om jag inte minns fel, orkar ej kolla nu. Kändes inte riktigt ok att han ens tog upp det om sina verktyg, när han visste bilen var beslagtagen för att Lisa förmodligen fraktats i den, hur kan man då börja undra och oroa sig över några sketna verktyg, rädd att de ska "försvinna"...

Girig är han ju men jag hoppas han är klok och diplomatisk nog att ta bort ladan.
2015-11-14, 22:58
Medlem
Citat:
Vad då för tidsbrist?

Ja, tidsbrist hade han uppenbarligen annar skulle han inte kört i hög fart till Martorp. Vilket drog till sig intresse.

Han skulle vara hemma senast 19.30 för att Skypa med sin mamma (alibi1), köra till Källby och handla (alibi2).
2015-11-14, 22:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Dessutom står den där när NB med fru bevisligen är i Källtorp hos Handlar'n. Så vem ställer tillbaka den i maskinhallen?

Ja, och NÄR ställdes den tillbaka.?
2015-11-14, 23:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, tidsbrist hade han uppenbarligen annar skulle han inte kört i hög fart till Martorp. Vilket drog till sig intresse.

Han skulle vara hemma senast 19.30 för att Skypa med sin mamma (alibi1), köra till Källby och handla (alibi2).
Du hör väl hur det låter?
2015-11-14, 23:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag hittar ingenting om vad han såg, men SH gick runt hela ladan vid något skede denna natt. Men han skulle knappast reagera på lastaren, så som hästägaren gjorde.
2015-11-14, 23:03
Medlem
Citat:

Ställdes den tillbaka alls? Osäker. Men den stod vid ladan på tidig måndag morgon vid arbetsmötet.
2015-11-14, 23:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ställdes den tillbaka alls? Osäker. Men den stod vid ladan på tidig måndag morgon vid arbetsmötet.
Är du säker på det? Menar du inte grävmaskinen?
2015-11-14, 23:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Det är ju inte nödvändigt att han är tillbaka 19.30. Han kan ha bett Irina att påbörja samtalet på Skype, det är hennes inloggning som används. Han kan ha kommit hem senare.
2015-11-14, 23:07
Medlem
Citat:
Du hör väl hur det låter?

Nja, han hade ju en hel del att ombesörja på Martorp liksom ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in