2015-11-14, 21:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du har helt rätt i att AJ har ett mycket stort moraliskt ansvar gällande mordet på LH. Det var han som släpade dit NB därför att han var billigare i drift.

Alla som åker förbi denna hemska lada med tillhörande mjölkrum ser dessa byggnader och kommer då bara tänka på en enda sak. Detta är inget som folk skall behöva se hela tiden!

Även jag anser att AJ har inget annat val. Vi får väl se om han kommer att göra det?

Jag tror farbror Arne är för girig för att riva ladan. Men man kan undra om han anställer nya gästarbetare för att fortsätta arbetet på den.
2015-11-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Håller med om att de måste rivas, har tagit upp det förut. De kan inte stå kvar som något monument över den fasansfulla ondskan som kom till byn. Den girige godsägaren kan väl åtminstone göra det - se till att riva dessa - så har han gjort något rätt i alla fall.
Ja, jag håller med. Vi startar en kampanj härifrån och väsnas i media för att påverka honom.
2015-11-14, 22:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror farbror Arne är för girig för att riva ladan. Men man kan undra om han anställer nya gästarbetare för att fortsätta arbetet på den.

Herr Arnes penningar borde klara svenska arbetarlöner tycker man. Ytterst är han ansvarig i den här tragiska historien.
2015-11-14, 22:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monument över när ondskan kom till Blomberg.

Citat:
Håller med om att de måste rivas, har tagit upp det förut. De kan inte stå kvar som något monument över den fasansfulla ondskan som kom till byn. Den girige godsägaren kan väl åtminstone göra det - se till att riva dessa - så har han gjort något rätt i alla fall.

Nej de kan inte det tycker säkert de flesta. En fruktansvärd påminnelse om när ondskan kom till den f. d. idyllen Blomberg.

Vi får hoppas att girigbuken AJ gör detta?
2015-11-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Dessvärre lutar jag också åt det, men att han skulle ha mage att anställa fler gästarbetare det tror jag till och med att han inser skulle vara högst olämpligt.
2015-11-14, 22:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi vet att du är dum i huvudet. Det märks. Det märks via dina korkade reflektioner.
SJÄLVKLART har rättsläkare sett snaran - likaväl som krim.tekniker beskriver den under rättegången.

Jamen vad är det för fel på dig?
Det är ju för fasen rättsläkaren själv som säger att han aldrig själv sett snaran:

Berkowitz:
Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessvärre lutar jag också åt det, men att han skulle ha mage att anställa fler gästarbetare det tror jag till och med att han inser skulle vara högst olämpligt.
Den här gången lär han nog ta in arbetarna via Gintras, för säkerhets skull.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur vet du det? De ombads att inte kommentera snaran/snöret.
Vet du att det var en snara eller använder du begreppet slarvigt?
Du har mycket åsikter, tror dig veta bäst - men du är ruggigt dåligt insatt.

FRÅN RÄTTEGÅNGEN
Citat:
Åklagaren undrar vad polisen tagit del av. Han har sett tekniska protokollet enbart. Åklagaren påpekar då att snaran som den pensionerade polisen uttalat sig om finns bild på i den sekretessbelagda delen av förundersökningen och att man där tydligt ser att det är en snara.
live svt
2015-11-14, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Rummet där hunden visade intresse var INTE rummet där Lisa skulle ha hängts, for golvet i rummet
där hunden visade intresse vat TOMT, och golvet i rummet där Lisa skulle ha hängts var full med vattenslangar.
Så vem är det som är okunnig egentligen ?
Du? Nopomil? Så du inbillar dig att polisen, under ed, står och ljuger i rättegången?
2015-11-14, 22:11
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har han gjort något fel? Ödehuset som Vatchareeya hittades i delvis revs, men det var oanvänt. Ladan används och höll på att byggas om till sädestork. Varför ska AJ slänga en massa pengar i sjön?

Står du plötsligt på "den rike knösens" sida nu hahaha

Hur tror du folk på bygden kommer känna för godsägaren - när de indirekt ger honom skulden, för att han har - av girighet, anlitat billiga gästarbetare, där han har så pass dålig koll att han inte ens kan namnet på NB:s lillebror. Om inte han tagit dit dessa gästarbetare hade aldrig det hemska mordet skett. Så tänker nog de flesta, inget konstigt alls. Tror inte man vill ha turister där på mördar-sightseeing, hur otrevligt skulle inte det vara?

Det han kan göra, för att komma i bättre dager hos folk, det är att riva dessa byggnader.
Allt kommer ju annars bara kretsa kring det hemska som hände där och folk blir påminda dagligen.
Det här förstår nog även du. Om han inte själv river det så skulle inte jag i alla fall bli förvånad om någon bränner ner det.
2015-11-14, 22:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Herr Arne och hans "monument".

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Herr Arnes penningar borde klara svenska arbetarlöner tycker man. Ytterst är han ansvarig i den här tragiska historien.

Visst är herr Arne ytterst ansvarig för att ladan + mjölkrummet står där numera som ett vidrigt "monument" över ondska och ond bråd död.

Herr Arne klarar säkert svenska arbetarlönar men är man en girigbuk så är man.
2015-11-14, 22:12
Medlem
ieshos avatar
Antag att NB är gm men att han vet att hela scenariot i ladan är ett falsarium. Vad händer om han börjar berätta sanningen? Måste rättegången tas om då? Får litauerna skadestånd? Blir det polisundersökning om övergrepp i rättssak?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in