2015-11-14, 20:18
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Är det inte ISIL då vilket är det korrekta namnet för gruppen?
Islamic State of Iraq and the Levant står förkortningen för.
När Franska presidenten talade så använde han det vedertagna benämningen , Daesh.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Finns det några uppgifter på fler skadade eller döda svenskar än 1 dödad och 1 skadad som rapporterats tidigare?

Nepp, inget som någon rapporterat om, känns som det skulle dykt upp rätt stort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Maktmässigt är Sverige ickeexisterande, vi har inget inflytande över resten av Europa, vi är inte nere i Syrien och bombar, vi är inte med i Nato, och vi gör inte muslimer särskilt illa. Alltså finns det i princip inga skäl att faktiskt planera någon attack här, folk är alltså rädda i onödan.

Sverige är bäst i klassen. Vi gör precis som jihadisterna vill. Vi släpper in alla muslimer som kommer, vi konverterar kyrkor till moskéer och vi har väldigt mesiga lagar.
Genom den nuvarande massinvandringen av muslimer så kommer Sverige inom några få år att bli ett muslimskt land och det är precis vad de vill naturligtvis. Ett attentat i nuläget skulle kunna förändra Sveriges inställning och det vill islamisterna inte riskera.
Citera
Medlem
trueforgoods avatar
Visa ert support för våra bröder och systrar i Frankrike på Facebook:
https://www.facebook.com/facebook/?b...79106818789009

Så jävla sick.
Citera
2015-11-14, 20:20
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Har själv befunnit mig flertalet gånger i Frankrike, har aldrig varken blivit stoppad eller haft pass på mig ute. Stöldrisken är ju skyhög som den är utan att man bär på sitt enda utresedokument. Gissar att det knappast händer särskilt ofta eftersom det bor galet mycket utlänningar i Frankrike, så risken rent procentuellt kan inte vara jättehög. Sen åker de här snubbarna nog inte runt en massa eller går och shoppar innan, det är nog ganska direkt resa från whatever plats de bor på till platsen där attentatet sker.

Du menar alltså inte att du tycker det är LITE konstigt att terrorister i princip alltid verkar bära pass?

Nej inte alls, jag blir leggad ca 2 ggr om året. Jag ser checkpoints oftare en så, jag har blivit visiterad efter som jag saknat legg när jag varit ute med hunden och snuten har följt med hem till lgh för att kolla på min dokumentation.

Skulle jag gjort något liknande speciellt på matchdag skulle jag absolut haft legg på mig
Citera
2015-11-14, 20:21
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Enligt wiki: "all persons must possess some form of valid government-issued identity documentation"

Men som jag minns det har det varit mer eller mindre "krav" på sådant de senaste decennierna.

Possess är inte samma sak som "bära på sig". Possess = inneha. Den kan alltså ligga hemma.
Citera
2015-11-14, 20:21
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Nepp, inget som någon rapporterat om, känns som det skulle dykt upp rätt stort.

Okej, men släppts något namn på den döda och den skadade?
Citera
2015-11-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Okej, men släppts något namn på den döda och den skadade?

Inte det heller, dock är de båda runt 20 och kommer från Västerås dock.
Citera
2015-11-14, 20:25
Medlem
sigurts avatar
Finns det nån länksamling till videos från de olika dåden?
Citera
2015-11-14, 20:25
Medlem
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...9d&oe=56ACB912
Sorgligt som fan.

Den memen är ju fullständigt meningslös? En utav terroristerna var ju en utav de syriska flyktingarna som flytt till europa. Och som tack för att han togs emot bestämde han att storma ett konserthus och hjälpa till att avrätta 80 personer.

De syriska flyktingarna är en utav huvudanledningarna varför IS har slagit sig in i Europa.

Om du förnekar det så lever du i förnekelse.
Citera
2015-11-14, 20:26
Medlem
Så det är alltså nästan så många som 500 personer som skjutits, varav 129 dött.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...tims-live.html
Citera
2015-11-14, 20:29
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Possess är inte samma sak som "bära på sig". Possess = inneha. Den kan alltså ligga hemma.
http://europa.eu/youreurope/citizens...n/index_sv.htm

Citat:
Exempel från verkligheten

Lars från Jönköping ska åka på semester till Spanien. Han tar med sig sitt id-kort från banken, som är en giltig id-handling i Sverige.

Lars kan dock råka illa ut om de spanska myndigheterna vill kontrollera hans identitet, eftersom bara det nationella id-kortet och passet, som den svenska polisen utfärdar, räknas som giltiga id-handlingar där.

Se vilka id-kort och pass som är giltiga i olika länder English
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in