2015-11-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Hur kan man vända och vrida orden som du gör så att man får ut något helt annat än vad innebörden var från början?

Det är du som inte är trovärdig.

Faktum kvarstår - hon kunde inte skilja på bröderna. Inte heller såg hon en silverbil. Hon såg en vit bil.

Kan hon inte se skillnad på färger, i efterhand, och på baltiska män, i efterhand, så faller hennes vittnesmål.
2015-11-14, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är två rättsläkare - javisst. Ingen har sett tejp/snara/snöre.
Jag motsäger inte att det är mord. Jag motsäger din och andras tes om dödsorsak.
Ingen rättsläkare var med i Martorp kvällen den 12 juni. Polisen baxade ut kroppen själva. Klantigt.
Från och med håller du käften för du är helt fucked up i dina åsikter och sprider lögner.

Polis/krimtekniker lyfter ut kroppen, vilket inte har ett skit att göra med det jag skriver om.
Rättsläkare är sen på plats och undersöker kroppen ihop med tekniker.
2015-11-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt!

Adriana var äldre med mer livserfarenhet och anade snabbt oråd som tur var. Hon kom undan med blotta förskräckelsen.

Naturligtvis utnyttjade NB Lisas godtrogna förhållningssätt. Hon var ju bara 17 år. Dessutom lär hon även ha känt igen honom "som en av snickarna på taket" och kunde inte i sin vildaste fantasi misstänka att hon hade att göra med en livsfarlig sexualsadistisk mördare.

Han lär ha förstått ganska omgående att han skulle lyckas i sitt uppsåt. Hon å sin sida trodde att hon kanske skulle "hjälpa" honom med något som han bad henne om. Kanske var det den omtalade katten?

Väl inne i den hemska ladan var hennes öde tyvärr beseglat.

Det bästa som AJ kunde göra med den här vidriga ladan + mjölkrum är att riva hela alltet. Här har det bajsats på golvet, onanerats friskt samt begåtts ett hemskt och ruggigt mord.
Det skulle räcka att riva den lilla utbyggnaden söder om den egentliga ladan, den med duschrum, slaktrum mm. Det vore ett litet, symboliskt offer. Kafégäster och närboende skulle slippa hemska associationer. Sådana rivningar har förekommit utomlands.
2015-11-14, 20:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Från och med håller du käften för du är helt fucked up i dina åsikter och sprider lögner.

Polis/krimtekniker lyfter ut kroppen, vilket inte har ett skit att göra med det jag skriver om.
Hon ser en hängd kropp på en plats där Lisa inte kunde ha hängt sig och drog slutsatsen att någon annan ligger bakom, inte alls konstigt. Men det finns ingen medicinsk slutsats att någon annan ligger bakom.
2015-11-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det kan det.

Vilken stark lukt skulle det handla om?

Du menar att du anser att en kropp kan hanteras på det sättet åklagaren påstår, 30 cm från en vägg, utan att det lämnar omfattande besudlingar? Är det var du tror?

Det finns endast ett enda hårstrå av Lisas långa hår. Som gjort för att peta in i röret.
2015-11-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Varför ska han det? Vittnesmålet faller. Hennes vittnesmål. As
Senast redigerad av LA-B 2015-11-14 kl. 20:27.
2015-11-14, 20:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Faktum kvarstår - hon kunde inte skilja på bröderna. Inte heller såg hon en silverbil. Hon såg en vit bil.

Kan hon inte se skillnad på färger, i efterhand, och på baltiska män, i efterhand, så faller hennes vittnesmål.

Nej, hon såg en vit alternativt ljus eller silvrig bil. Hon pekade ut NB i vittnesmål två gånger.
2015-11-14, 20:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Du menar att du anser att en kropp kan hanteras på det sättet åklagaren påstår, 30 cm från en vägg, utan att det lämnar omfattande besudlingar? Är det var du tror?

Det finns endast ett enda hårstrå av Lisas långa hår. Som gjort för att peta in i röret.

Du "glömde" håret på diskbänken.
2015-11-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Finns det en kinnekullsk syndabocksteori? Bor du på Kinnekulle?

Kinnekulle har en lång historia som anknyter till makt, åstadkommer rädsla för att avvika och som exkluderar främlingar.

Jag påstår också att jämställdheten är eftersatt och att ålderdomliga strukturer härskar. Det har också betydelse i det här fallet. Jag väljer här att vara avsiktligt lite försiktig i mina ordalag - i alla fall tillsvidare.
2015-11-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Men det hela är förundransvärt att NB haft en timme på sig att mörda och sen åker och handlar pizza utan att uttrycka några känslor på filmen och flera timmars förhör dag efter dag och ändå inte brutit ihop gör att jag tror att det inte är NB som är mördaren! Han är så dum att han sprider sitt DNA runt om men ändå så smart att han inte visar några känslor. Han har bra med otur men det är inte han som är mördaren!

Jag vill då tro att det är han med all bevisning men visst finns det tvivelaktiga omständigheter.
En jag fundera över är mr w*erje*el*t. Vad jag läst så har han inte topsats, inget direkt förhör, inget angående vad han har för bil, inget angående hans alibi det enda man vet om han är att han tyckte illa om litauerna samt uppfattades som obehaglig på orten. Men är absolut inte expert på något sätt och jag tror NB är skyldig. Skulle vilja för Lisas familj att allt kunde komma fram. Och 110% säkert att han är mördaren. Hemsk historia alltihop. Borde ju logiskt sett finnas fler vittnen med tanke på tiden allt är gjort enligt åklagaren.
Tror inte hon är överfallen utanför ladan iallafall för det borde någon sett isåfall. Sen när lämnade personen som hördes i telefonen som pratade svenska i fickringningen? Den personen skulle jag bedöma som intressant då den talar svenska. Då är det bara 39 minuter kvar tills NB ses i hög fart på väg från Martorp. Mycket funderingar men han är skyldig i mina ögon men gnager mig lite att hon pratar svenska i fickringning 18,26. Hon måste vara överfallen väldigt snart efter denna tid för att det ens ska finnas ett uns möjlighet att hinna med allt. Skulle nog velat ha denna mr lite mer noggrant undersökt. Sen får vi hoppas på livstid åtminstone till något annat dyker upp för han får absolut inte släppas på fri fot. Svinigt oavsett vem/vilka som gjort det. Jag är ganska säker på att minst en till måste vara inblandad för att hinna.
2015-11-14, 20:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Riv både ladan och mjölkrummet!

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det skulle räcka att riva den lilla utbyggnaden söder om den egentliga ladan, den med duschrum, slaktrum mm. Det vore ett litet, symboliskt offer. Kafégäster och närboende skulle slippa hemska associationer. Sådana rivningar har förekommit utomlands.

I o f s kan du har rätt i det du skriver men jag tycker ändå att båda dessa byggnader skulle rivas. Det har blivit, och kommer i ännu högre grad i framtiden att bli, ett "monument" över ondskan. Mycket otrevliga associationer för både de boende och de som besöker caféet.

Ja jag vet att sådana rivningar har förekommit utomlands som t. ex. i detta fall:

(FB) Notoriskt mördarpar, våldtog och dödade sina egna barn? (Fred och Rose West)
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-14 kl. 20:33.
2015-11-14, 20:31
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt!

Adriana var äldre med mer livserfarenhet och anade snabbt oråd som tur var. Hon kom undan med blotta förskräckelsen.

Naturligtvis utnyttjade NB Lisas godtrogna förhållningssätt. Hon var ju bara 17 år. Dessutom lär hon även ha känt igen honom "som en av snickarna på taket" och kunde inte i sin vildaste fantasi misstänka att hon hade att göra med en livsfarlig sexualsadistisk mördare.

Han lär ha förstått ganska omgående att han skulle lyckas i sitt uppsåt. Hon å sin sida trodde att hon kanske skulle "hjälpa" honom med något som han bad henne om. Kanske var det den omtalade katten?

Väl inne i den hemska ladan var hennes öde tyvärr beseglat.

Det bästa som AJ kunde göra med den här vidriga ladan + mjölkrum är att riva hela alltet. Här har det bajsats på golvet, onanerats friskt samt begåtts ett hemskt och ruggigt mord.

Har samma åsikt , AJ har ett mycket stort moraliskt ansvar pga han släpat fanskapet till Blomberg i ren snålhet .
Han måste i alla fall riva det satans mjölkrummet så att folk som bor/passerar/besöker Blomberg slipper se det .
Han har inget val anser jag .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in