2015-11-14, 19:50
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den ena handsken hittades en bit innanför den stora öppningen i ladan.
Det stämmer ju rätt bra med att hon har tappat den i ett handgemäng när sen örhängen hittas på väg in till röret där hon enligt FUP har hängts upp.
Bortsett från pappan och kommissarien som inte hittade vad andra hittade, även om de borde ha gjort det.

Innanför ladugårdsdörren är en stor grop. Den som balanserar till vänster om gropen kommer omedelbart till dörren mot stalldelen genom vilken Lisa måste ha förts. Bakom gropen, om man istället fortsätter rakt fram, finns den plats där handsken hittades. Den som studerat bilderna på ladans inre i FUP, inser att handsken faktiskt är ett mysterium.
2015-11-14, 19:52
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Joggerskans vittnesmål:
Jag är fortfarande osäker på vem jag såg vid ladan men vem jag såg när jag var ute och sprang är jag inte längre osäker på
15:39, 29 October 2015
Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Hon kan inte se skillnad på bröderna och hon angav en annan bil dagen efter till Arne. Hon är inte trovärdig utan stärker faktiskt den kinnekullska syndabocksteorin.
Jaha, nu förstår jag. Det är alltså AJ som står bakom denna djävulska konspiration med syndabocken NB. Min fråga är då... är det Arne som styr militären eller är det LH´s pappa SH som styr dem? Kan det vara så att målsägarbiträdet TB styr åklagaren eller är det förundersökningsledaren som gör det. Jag blir alldeles yr i huvudet av alla dessa teorier... kan vi inte bara hålla oss till den som faktiskt är troligast... den att NB mördade LH, visst inte så spännande men det här är inte tråden för konspirationsteorier... det finns en sådan för det här fallet också.. använd sökfunktionen och lämna sedan tråden tack.
2015-11-14, 19:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den vidriga ladan på Blomberg.

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ja låter mycket rimligt. Jag tror han använt sig av samma tillvägagångssätt som med Adriana. Kart tricket. Lisa har snällt gått med och på väg till bilen förberett sig med att plocka av sig ena handsken för att lättare kunna peka på den karta hon förväntade sig få se. Sen gick allt mycket fort. N märker inte att L tappar den ena handsken i tumulten. Svinet utnyttjade en 17-årings godtrogna förhållningssätt . Adriana var äldre och anade snabbt oråd.

Exakt!

Adriana var äldre med mer livserfarenhet och anade snabbt oråd som tur var. Hon kom undan med blotta förskräckelsen.

Naturligtvis utnyttjade NB Lisas godtrogna förhållningssätt. Hon var ju bara 17 år. Dessutom lär hon även ha känt igen honom "som en av snickarna på taket" och kunde inte i sin vildaste fantasi misstänka att hon hade att göra med en livsfarlig sexualsadistisk mördare.

Han lär ha förstått ganska omgående att han skulle lyckas i sitt uppsåt. Hon å sin sida trodde att hon kanske skulle "hjälpa" honom med något som han bad henne om. Kanske var det den omtalade katten?

Väl inne i den hemska ladan var hennes öde tyvärr beseglat.

Det bästa som AJ kunde göra med den här vidriga ladan + mjölkrum är att riva hela alltet. Här har det bajsats på golvet, onanerats friskt samt begåtts ett hemskt och ruggigt mord.
2015-11-14, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Rättsläkaren kan (sagt för vilken gång i ordningen?) inte uttala sig om dödsorsak. Han fick dessutom inte se snöret.
Rapportering från NLT
Som jag har skrivit i mitt protokoll på begäran av kriminaltekniker har jag inte själv gjort någon närmare besiktning på snaran.

Berkowitz säger "snara" trots att han inte vet att det är detta som Lisa hade runt halsen. Något som inte polisen rett ut. De verkar inte ens veta skillnaden på snara och anbringat snöre.
Riktigt ruggigt dåligt.
Du är så bedrövlig okunnig då du inte har koll på förlopp - det märks att både du och Xenia har nada kunskap medicinskt sett...

Rättsläkare Ström har gjort brottsplatsundersökning och likbesiktning. Det är samma person som skriver under protokoll(vidimering) ihop med Berkowitz - det är således två överläkare som har kontrollerat Lisa.

Det är fastställt MORD oavsett om det är kvävning innan hängning eller om hon kvävts via hängning.
2015-11-14, 19:59
Bannlyst
Citat:
1. Kan en kropp hanteras i det utrymmet på det sättet utan att det ger omfattande besudlingar menar du?
2. Och stark lukt som ingen hund hade missat?

Men din käre gullePLUTT Litauern hade ju skitit i ladan.
Han luktade väl så jävla illa så att hunden inget annat kände.
Duschar man en gång i månaden så luktar man väl så illa att alla
andra dofter försvinner. Han hade ju dessutom jobbat i ladan så
den var väl ingrodd med skitlukt sen tidigare.
Lägger man sen till allt skvättande på väggarna så var väl hundens
chanser att lyckas känna nåt annat lika med noll.
Stackars hund, han behövde nog gå till
en veterinär efter denna hemska upplevelse.
2015-11-14, 19:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.
Så har då Inger Rönnbäck presenterat notan för sitt ”eminenta” försvar av NB. Det rabatterade paketpriset landade 903 000 sek. Har hon gjort sig förtjänt av den ”dagspenningen”?
... Tacka fan att de vill ha dessa brottsmål - komplicerade och drar ut på tiden - då det är en fin timpenning. Värt det är hon inte.

Över 138k fick damen innan. För två dagar innan det framkom jäv.
2015-11-14, 20:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Joggerskans vittnesmål:
Jag är fortfarande osäker på vem jag såg vid ladan men vem jag såg när jag var ute och sprang är jag inte längre osäker på
Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av de. Jag har inte sett de bredvid varandra.

Hon kan inte se skillnad på bröderna och hon angav en annan bil dagen efter till Arne. Hon är inte trovärdig utan stärker faktiskt den kinnekullska syndabocksteorin.
Finns det en kinnekullsk syndabocksteori? Bor du på Kinnekulle?
2015-11-14, 20:04
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Joggerskans vittnesmål:

Hur kan man vända och vrida orden som du gör så att man får ut något helt annat än vad innebörden var från början?

Det är du som inte är trovärdig.
2015-11-14, 20:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
1. Kan en kropp hanteras i det utrymmet på det sättet utan att det ger omfattande besudlingar menar du?
2. Och stark lukt som ingen hund hade missat?

Ja det kan det.

Vilken stark lukt skulle det handla om?
2015-11-14, 20:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Men din käre gullePLUTT Litauern hade ju skitit i ladan.
Han luktade väl så jävla illa så att hunden inget annat kände.
Duschar man en gång i månaden så luktar man väl så illa att alla
andra dofter försvinner. Han hade ju dessutom jobbat i ladan så
den var väl ingrodd med skitlukt sen tidigare.
Lägger man sen till allt skvättande på väggarna så var väl hundens
chanser att lyckas känna nåt annat lika med noll.
Stackars hund, han behövde nog gå till
en veterinär efter denna hemska upplevelse.
Hundar markerade - till och med den som var in först och det var riktigt bra gjort i ett så tidigt skede med så minimalt med doft den korta tid hon befunnit sig på platsen.

Dock letade man efter Lisa så det var fokus på att finna henne och inte en brottsplats:

Citat:
Han började söka i ladan med en kollega. Hunden är lös och han har pannlampa och jobbar rum för rum.
Vid det angränsande rummet till ladan får han ett ökat intresse från hunden.
Polisen kunde inte hitta Lisa i ladan vid den här tidpunkten avslutar han.
Nu tar målsägarbiträdet över utfrågningen.
Polismannen noterade inte små detaljer utan fokuserade på att hitta Lisa.
Nu frågar försvarsadvokaten ut polisen.
Polismannen säger att hunden visade förhöjt intresse på golvet i det rum där man tror Lisa mördades.
http://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-mordet-pa-lisa-holm
Senast redigerad av develi 2015-11-14 kl. 20:11.
2015-11-14, 20:08
Medlem
everythingiss avatar
Jag har via säkra källor fått veta att det är Nerijus som är skyldig till mordet på Lisa. Nu väntar vi på domen och ett överklagande från hans advokat, sedan så får han livstid i hovrätten och då kan hennes anhöriga börja sitt sorgearbeta på riktigt. Mina tankar är hos hennes familj...
2015-11-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är så bedrövlig okunnig då du inte har koll på förlopp - det märks att både du och Xenia har nada kunskap medicinskt sett...

Rättsläkare Ström har gjort brottsplatsundersökning och likbesiktning. Det är samma person som skriver under protokoll(vidimering) ihop med Berkowitz - det är således två överläkare som har kontrollerat Lisa.

Det är fastställt MORD oavsett om det är kvävning innan hängning eller om hon kvävts via hängning.

Det är två rättsläkare - javisst. Ingen har sett tejp/snara/snöre.
Jag motsäger inte att det är mord. Jag motsäger din och andras tes om dödsorsak.

Ingen rättsläkare var med i Martorp kvällen den 12 juni. Polisen baxade ut kroppen själva. Klantigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in