• 1
  • 2
2011-09-24, 01:51
Medlem
För en massa år sedan läste jag om ett gift par, amerikanskt eller brittiskt, som hade begått riktigt vidriga och morbida brott mot sina barn. Maken var slaktare, och tyckte om att hålla på med knivar och blod och sånt. Hans fru hjälpte honom med brotten. De hade en sjujäkla massa barn, säkert mellan 10-16 stycken, varav de flesta blev mördade som barn.

En dotter som överlevde berättade som vuxen i rättegången att hennes mamma hade hållt fast henne och sagt nånting om att de skulle lära henne att tillfredsställa en man, sedan hade fadern våldtagit henne. Alla barn blev misshandlade och våldtagna. De som mördades styckades i bitar av pappan eftersom han älskade sitt yrke som slaktare, för att sedan begravas i trädgården. Jag vet att åtminstone en barnflicka (eller vad hon nu var) som lämnade familjen blev lurad in i parets bil och sedan våldtagen av både kvinnan och mannen i flera timmar.

Paret hade även för vana att plocka upp unga kvinnliga liftare, som trodde det var riskfritt eftersom det fanns en kvinna i bilen, och våldta dem.

Paret befanns skyldiga i domstolen. Vad som hände pappan vet jag inte, men har för mig att mamman hängde sig i fängelset innan de hann avrätta henne.

Någon som känner igen den här historien? Har letat som en galning efter deras namn.
Citera
2011-09-24, 03:10
Medlem
Kan vara Fred & Rose West.
Citera
2011-09-24, 11:39
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyMew
Kan vara Fred & Rose West.
Det är mycket troligt att det är paret West TS söker.

Tillägg i rubrik: "Fred och Rose West".

B o B -► Krimhistoria

/Mod
Citera
2011-09-25, 02:28
Medlem
LadyMysticas avatar
Japp, det är Fred & Rosemary West. Fred West valde den fega utvägen och hängde sig i cellen innan han fått sin dom, tror det var julhelg alt. nyårshelgen han gjorde på.
Rosemary West sitter inne på livstid och lär aldrig se dagens ljus utanför murarna.

Huset där de bodde revs och är idag en park. Rosemary West lyckades för övrigt bli vän med en annan känd mördare, Myra Hindley ("Moors murder") fram tills hon blev förflyttad.

Riktigt sjukt par detta.

EDIT:

Kan också tillägga att engelska kanalen ITV1 i dagarna sänt en film om Fred West och hans vänskap med en kvinna som blev utsedd att bli hans "kontaktperson" när han var häktad. Dessa 2 utvecklade en sjuk bekantskap, som i slutändan resulterade i att hennes son och make tog avstånd ifrån henne.
Hon skrev en bok om hennes vänskap med Fred West, och denna har nu filmatiserats.

Den överlevande dottern och en stor andel av Engelsmännen är grymt förbannade över denna film och ITV1 har fått ta emot mycket klagomål pga denna.

Polisen är inte nådiga i sin kritik mot denna kvinna då hon äventyrade rättegången mot Rosemary West.
Senast redigerad av LadyMystica 2011-09-25 kl. 02:39.
Citera
2011-12-12, 20:49
Medlem
allegragellers avatar
http://www.trutv.com/library/crime/s...t/index_1.html
Citera
2015-02-11, 12:21
Medlem
Sändes det inte en dokumentär om detta mördarpar i julas? Ska se om jag kan hitta titeln på den.
Citera
2015-02-11, 12:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
25 Cromwell St.

Deras adress 25 Cromwell St kom att bli världsberömd 1994.
Citera
2015-04-19, 19:41
Medlem
Mikeyjamess avatar
Såg Crimes that shook the world på Investigation Discovery. Hur sjukt det än var så blev jag ändå hypnotiserad av Rosemarys mugshot. Hon ser så rar ut och faktiskt vacker. Det är bara Arbogatyskan som har gett mig samma effekt innan. Vet inte vad jag ska tycka om det.
Citera
2015-04-19, 21:30
Medlem
Grandiosos avatar
Fred and Rose West : https://www.youtube.com/watch?v=aRrgKU2g_rQ

Bara en i högen av alla dokumentärer som är gjorda om paret och deras mordiska framfart.
Citera
2019-02-06, 17:59
Medlem
hrwdtjs avatar
Dokumentär om fallet.

https://www.youtube.com/watch?v=8GVPWwjd7Ro
Citera
2019-02-06, 18:30
Medlem
Satt och lyssnade på ett långt förhör med Fred West en gång, blev till slut illamående

Här är en kort snutt https://www.youtube.com/watch?v=GI9YSVXUc5c
Citera
2021-12-16, 03:30
Medlem
-GGs avatar
Jag kollade på en dokumentär som främst avhandlar Rose West: https://www.youtube.com/watch?v=DSsx...WarzoneLegends

Dessa två släkter måste vara något av det sjukaste som UK har producerat. Hur fan är de funtade? Alla ligger med alla och alla är lika sjuka i huvudet. Man börjar ju undra vad somliga delar av arbetarklassen är för depraverat släkte, egentligen.

Myra och Ian var lika sjuka, men jag vet inte om incest var lika normaliserat hos dem som par och som övriga familj.
Rose och Fred känns för sjuka för att man ska orka tro att det faktiskt har hänt.

Jag gissar att klasskänslan är så stark i England för att det skiljer sig verkligen i beteende och intelligens, så klyftan blir oundviklig. Dock har ju de övre klasserna sina bisarra påhitt och ritualer vilka också kräver analys.
Senast redigerad av -GG 2021-12-16 kl. 03:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in