Citat:

Ursprungligen postat av 
Proclaimer

Säga vad man vill om Åsa Romson, men hon har inte gjort nåt värre eller sagt nåt dummare än gemene SD'are hasplar ur sig dagligen. Jag tycker som sagt bara det är oerhört fånigt att folk fokuserar mer på en tweet än attackerna i Paris.

Miljöpartiet lever i en utopisk fantasivärld som inte har med verkligheten att göra och därför reagerar folk över Romsons kommentar, då hennes åsikter lätt kan få fotfäste. Då måste man fråga sig vad det är som gör det möjligt för ett så utopiskt och verklighetsfrånvänt parti att locka så många väljare? Finns det ingen granskningsprocess som synar partiets ståndpunkter och i tid slår larm om att 
partiet totalt spårat ur?
Om våra medier inte hade gullat med Miljöpartiet och låtit dem slippa undan med politiska uttalanden som är uppenbart stolliga och oförenliga med verkligheten, då hade aldrig Miljöpartiet kunna locka så många väljare med sina orealistiska utopier och Åsa Romson hade aldrig kunnat bli partiledare och vice statsminister. Då hade de olämpliga rensats ut i tid, precis som nu sker inom Sverigedemokraterna som står under en skoningslös granskning från en journalistkår som saknar all sympati för dem.
Hon är farlig för Sverige, vanligt folk reagerar. Inte bara en speciell falang. Ska vi nöja oss där? Eller menar du att någon mer än du och Romson skulle bry sig om detta faktum mitt under stridigheterna?
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Arvid-Kriklund

Jaha så det var inte själva uttalandet i sig som ni reagerade på?

Jag bedömer dig. Här och nu. Vad jag kom fram till? Att du är ett sänke.