Citat:
Ursprungligen postat av
Fizzlor
I takt med att Sverige förvandlas till Mellanöstern samtidigt som det tar timmar för genuspolisen att rycka ut så undrar jag vilket vapen som är det bästa alternativet för en vanlig Svensson som vill skydda sig och sin egendom.
Enda kravet egentligen är väl att det ska vara lagligt att införskaffa samt lätt att använda. Stor avskräckningsfaktor är även ett plus.
Kräver licens:
Jägarlicens lättast alternativt börja träna i skytteklubb så får du vapenlicens efter 6-12 månader på en 22 kaliber.
Ifall du inte vill behöva skaffa licenser och annat.
Så kniv kan du ju köpa var som helst lagligt att ha i hemmet.
Batong är också lagligt att inneha i hemmet finns flertalet säkerhetsbutiker på internet som säljer.
Olagliga alternativ:
El teaser[pistolen som skjuter iväg pilar och sedan skickat el genom kroppen] eller tårgas
Båda dessa vapen är effektiva och går att beställa på internet är lagliga även i Tyskland har jag för mig. Chansen att det blir stoppat i tullen är inte så stor.
Tillåtet efter ansökan hos polis:
Anledning mäste finnas kan t.ex vara att du vill träna din hund med mera annars går de att beställa från bland annat Norge där det inte behövs licens.
Blanc Gun är väldigt effektivt det är en pistol som skjuter lösa skott den använder alltså krut och smäller lika högt som en vanlig pistol m, ser likadan ut med mera men skjuter inte iväg någon "kula".