2015-11-14, 20:52
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Några timmars träning hos en skytteklubb och sedan en vapenlicens, brukar vara ett bra recept. Vapnet förvarar du hemma.

Det är "något" svårare än så.
Citera
2015-11-14, 21:13
Medlem
AmazonenRosas avatar
http://bestbuysweden.com/
Här är en ännu bättre affär hemma i svedala.
Kan räcka långt med en tiv-spray som också är fullkomligt laglig till skillnad från pepparsprayen. Har köpt en till min tonåriga dotter nyss. Fungerar!
Citera
2015-11-16, 23:49
Medlem
Tror en del ska läsa på om nödvärn ...

Nej det är ALDRIG lagligt att använda ett vapen eller döda nån i självförsvar , att man undgår straff i vissa fall är inte samma sak som att gärningen var laglig
Citera
2015-11-19, 18:35
Medlem
Beställde en teleskopbatong från Tyskland, men kom aldrig fram av okänd anledning.
Hittat några svenska sajter som säljer, men till överpriser
Citera
2015-11-19, 18:46
Bannlyst
Egentligen är en vän stämma det bästa vapnet. Det är normal polistaktik. Tror mig, en vänlig röst funkar ofta jävligt bra.

I bland när jag ser a-lagarna och alkolisterna. Dom människor man inte vill ha något att göra med. En gång i tiden var dom små och låt i sin moders barm.

I bland brukar jag tänka det med min och er ganska jämförbara uppväxt.
Citera
2015-11-19, 21:06
Medlem
Ambelains avatar
Både svärd och pilbåge är licensfria.

Och de kan båda både avskräcka och hota, liksom användas för att försvara hus och hem, nära och kära.

Tänk tex hur man reagerar om någon spänner en både framför en - det är en fysisk omöjlighet att stå kvar upprätt framför något sådant.
Kroppen reagerar omedelbart, instinktivt på att krypa ihop, göra sig liten.

Det är alltså Otroligt hotande och skräckinjagande att bli hotad med en spänd pilbåge.

Det finns dessutom väldigt effektiva pilbågar idag. Jakt-bågar tex med jakt-pilar som är gjorda för att skjuta björnar med.
En sån pilbåge är inte svår alls att hålla spänd. Det behövs ingen muskelkraft alls för att behålla pilen i skjutklart läge, jämfört med en vanlig båge.

Och Svärd.

Med ett svärd kan du utan problem skydda dig från en attackerande galning, fast han kanske har kniv.
Svärdet är ju längre och du kan försvara dig mer effektivt.
Inget kommer förbi en person med ett skarpslipat svärd tex.

Så visst kan du ha vapen för självförsvar hemma.
Precis lika effektiva som pistoler.
En pilbåge kan du dessutom använda även mot en pistolbeväpnad angripare - han kommer att reagera lika instinktivt fast han har sin pistol. Och då är det bara att skjuta honom i bröstet.
Citera
2015-11-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Både svärd och pilbåge är licensfria.

Och de kan båda både avskräcka och hota, liksom användas för att försvara hus och hem, nära och kära.

Tänk tex hur man reagerar om någon spänner en både framför en - det är en fysisk omöjlighet att stå kvar upprätt framför något sådant.
Kroppen reagerar omedelbart, instinktivt på att krypa ihop, göra sig liten.

Det är alltså Otroligt hotande och skräckinjagande att bli hotad med en spänd pilbåge.

Det finns dessutom väldigt effektiva pilbågar idag. Jakt-bågar tex med jakt-pilar som är gjorda för att skjuta björnar med.
En sån pilbåge är inte svår alls att hålla spänd. Det behövs ingen muskelkraft alls för att behålla pilen i skjutklart läge, jämfört med en vanlig båge.

Och Svärd.

Med ett svärd kan du utan problem skydda dig från en attackerande galning, fast han kanske har kniv.
Svärdet är ju längre och du kan försvara dig mer effektivt.
Inget kommer förbi en person med ett skarpslipat svärd tex.

Så visst kan du ha vapen för självförsvar hemma.
Precis lika effektiva som pistoler.
En pilbåge kan du dessutom använda även mot en pistolbeväpnad angripare - han kommer att reagera lika instinktivt fast han har sin pistol. Och då är det bara att skjuta honom i bröstet.

Absolut.
Men otympligt att bära med sig...
Citera
2015-11-19, 22:31
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.pepper
Absolut.
Men otympligt att bära med sig...
Självförsvar för ditt hem.

Du får ju ändå inte lov att gå omkring med kniv eller svärd eller pilbåge på gatan.
Du får ju inte ns lov att gå omkring med ett basebollträ offentligt på gatorna.

Så för hemmets trygghet är det svärd och pilbåge som är grejen.

De ser dessutom snygga ut att ha hängande, på strategiska ställen i hemmet såklart.
Så kommer mördarna och går till attack mitt i natten, så är det bara att plocka ner din pilbåge, stoppa svärdet i livremmen - och ställa dig i korridoren.
Ropa myndigt och tänd ljuset så de kan se dig.
Jag lovar att de kommer att lägga benen på ryggen vid första bästa anblick av dig.

Du kan ju också köpa dig en rustning, för säkerhets skull.

En rustning till alla familjemedlemmar.
En stor till dig, en mindre till frugan. Och två små till dina knattar.
En sköld hade också varit bra, du såg väl polisens sköldar när de skulle ta terroristen i den judiska affären i Frankrike?

Ett basebollsträ kanske någon säger.
Men jämför reaktionerna på ett sånt och ett svärd.

En mördare hade knappast blivit avskräckt om du stått med ett basebollsträ precis.
Du hade kunnat missa.
Men med ett svärd kan du helt enkelt inte missa. Det Skär ju, rakt genom armarna han håller upp för att skydda sig med.
Och sen kan din fru sätta en pil eller två i hans ända när han springer därifrån.
Citera
2015-11-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Självförsvar för ditt hem.

Du får ju ändå inte lov att gå omkring med kniv eller svärd eller pilbåge på gatan.
Du får ju inte ns lov att gå omkring med ett basebollträ offentligt på gatorna.

Så för hemmets trygghet är det svärd och pilbåge som är grejen.

De ser dessutom snygga ut att ha hängande, på strategiska ställen i hemmet såklart.
Så kommer mördarna och går till attack mitt i natten, så är det bara att plocka ner din pilbåge, stoppa svärdet i livremmen - och ställa dig i korridoren.
Ropa myndigt och tänd ljuset så de kan se dig.
Jag lovar att de kommer att lägga benen på ryggen vid första bästa anblick av dig.

Du kan ju också köpa dig en rustning, för säkerhets skull.

En rustning till alla familjemedlemmar.
En stor till dig, en mindre till frugan. Och två små till dina knattar.
En sköld hade också varit bra, du såg väl polisens sköldar när de skulle ta terroristen i den judiska affären i Frankrike?

Ett basebollsträ kanske någon säger.
Men jämför reaktionerna på ett sånt och ett svärd.

En mördare hade knappast blivit avskräckt om du stått med ett basebollsträ precis.
Du hade kunnat missa.
Men med ett svärd kan du helt enkelt inte missa. Det Skär ju, rakt genom armarna han håller upp för att skydda sig med.
Och sen kan din fru sätta en pil eller två i hans ända när han springer därifrån.

Ja, jag får leta rätt på något av kvalitet.
Svärdet jag har duger till prydnad endast
Citera
2015-11-19, 23:22
Medlem
Hur är det med spjut, t.ex. ett med nedanstående spets? Är de bra till självförsvar och lagliga att ha hemma?

http://www2.knifecenter.com/item/UC3...ior-spear-head
Citera
2015-11-20, 00:20
Medlem
Ett bastant skohorn av metall är underskattat. Ullared-style.

Om du är i en situation där du är ganska säker på att bli anfallen inom en snar tidsram så går ju alltid koka upp lite vatten+matolja i en kastrull och råka spilla i ansiktet på förövaren.
Citera
2015-11-20, 01:12
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Ett bastant skohorn av metall är underskattat. Ullared-style.

Om du är i en situation där du är ganska säker på att bli anfallen inom en snar tidsram så går ju alltid koka upp lite vatten+matolja i en kastrull och råka spilla i ansiktet på förövaren.
Ja, eller en vallgrav fylld med pirayor.
Krokodiler kan man också ha i den.
Och en elektrisk ål.

Det hade varit det bästa skyddet för ens hem.

Så ut och gräv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in