Citat:
Ursprungligen postat av
JockeJon
Tack för din visdom, hur många revolverreplikor har du byggt om?
Ingen hittills men det är inte direkt raketforskning att lista ut hur man gör.
Finns t.o.m guider på youtube helt gratis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Nej 140 Joule är ju ingenting, det motsvarar bara kraften från en slägga som svingas med full kraft. Det kan jag stoppa med lillfingret. Och du har rätt i att 9 mm är tre ggr kraftigare. Men det gäller förstås i en vapenpipa som är exakt anpassad efter ammunitionen. (Testade du aldrig att linda kinapuffar när du var barn?) Lycka till med dina ombyggnadsprojekt. Det behöver du.
140 J är vad kulan levererar, säger ingenting om hur stort trycket och eventuella skador blir vid en pipsprängning.
Något som inte tagits upp nog mycket i denna tråd är val av ammo.
Fan, jag tror nästan att en fullt laglig 5.5mm co2 revolver med dessa exploderande kulor skulle vara nog för att ta död på någon på korta avstånd:
https://www.youtube.com/watch?v=ImfHIZfLCUY
5.5mm co2 är dessutom mycket lätt att trimma, brukar bara vara att borra upp en ventil så mer luft trycks in, även detta finns det mycket av på youtube.
Tydligen kan man trimma upp en hdr-50 jävligt bra också så den nästan blir dödlig.
Fan, en hdr-50 med exploderande kulor, där har du det ultimata alternativet, då tror jag inte ens du behöver trimma den eftersom explosionen lär göra ett flera cm stort hål i kroppen