2015-11-14, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sartek
Det har de ju fullständigt rätt i.

Hade de inne på teatern haft rätten till vapen så hade de kunnat stoppa terroristerna tidigare och färre hade dött. Så långt håller jag med iallafall. Inte bara teatern, över hela jävla stan där det skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Rörande slut på kriget i Syrien, var o klippte mig i Sverige hos en som flytt från dessa områden.

På en rak fråga när tar kriget slut i Syrien, svaret gjorde mig fundersam

Så länge USA köper billig olja från IS kommer det att fortsätta.

Tänkte lite på det o kom fram till att det kan ta mig fan vara så.

Frankrike, NATO, USA, Saudi, Turkiet och Israhell samarbetar med jihadism. Har gjort det länge. Nu återstår det att se ifall Frankrike tar avstånd från terror. Alldeles för många franska liv har gått i spillo, men med Hollande vet man aldrig.
Citera
Medlem
Vilket förvånansvärd nykter rapportering av Aftonbladet-TV. Wolfgang Hansson sitter och säger att detta snart kan hända i Sverige och att Sverige bör vara oroliga, särskilt för våra egna medborgare som strider för IS och som kommer tillbaka hit. Att vi även bör kunna dra slutsatsen att vissa IS-krigare kan komma med flyktingströmmen. Detta är ju helt otroligt för att vara Aftonbladet. Han har vuxit ett antal steg i mina ögon denna morgon.
Citera
Medlem
Såg att jag var pucktvåa på videon som laddades upp från IS där de bränner sina pass b.la. De pratar till frankrike så ganska uppenbart att videon är kopplad till dessa attacker. Tror ni några kommer haka på vad de säger i denna video som efterattacker mot mål i Paris? "det enda ni behöver är att köra över de med din bild, förgifta maten och förödmjuka de"

Frågan är om de i videon är fega kräk som bara planerat dessa eller genomfört dessa attacker? Tänkte att de visar ansiktena men inte de andra, vad tror ni ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Det är så typiskt av dom som förespråkar vapen att yttra sig i ett sånt här tillfälle. Hade dom haft rätten att bara vapen, och hade några inne på konserthuset gjort det så hade antagligen flera liv räddats. Så länge är jag redo att hålla med.

Men, hur många onödiga skjutningar är det inte i te.x USA? Nu menar jag inte skolskjutningar eller liknande. Utan "misstag" där någon tror att det är inbrott men istället råkar gubben skjuta frugan sin, eller när Mike blir galen på frun för hon varit otrogen och i stundens hetta tar han pistolen och avslutar det.

I tillfällen som detta hade det säkerligen räddat liv, men i längden tror jag det kostar fler liv.

Och du har inte tänkt på det uppenbara ser jag...

Om alla drar vapen och skjuter på varandra. Vart tror du det slutar då?
Väldigt få som faktiskt vet vem som är terrorist och vem som inte är det när en jävla massa har vapen helt plötsligt.

Slutar ju bara med att alla skjuter på alla.
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Inte nödvändigtvis. Efter bomberna i Londons tunnelbanor var ju poliserna så skakiga att de sköt en helt oskyldig snubbe som försökte hinna med ett tåg. Han sprang mot perrongen med en ryggsäck, och det blev hans död.

Ja, det kan hända men väljer du att 135 mördas eller en skjuts oavsiktligt?
Citera
2015-11-14, 11:33
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Helvete det känns inte bra. ISIS fortsätter hota frankrike, fotbollsmatch SWE-DAN...öppna gränser.a

Vad fan håller löfven på med, vart är våran militär?

Varför skulle ISIS gå på SWE-DAN?
Citera
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Hallå missa inte den här. ISIS har lagt upp någon ny video... https://onedrive.live.com/?authkey=!...d=root&o=OneUp

IS känns lite desperata. Ett 10-tal beklädda män som vädjar om att "vägen är öppen" dit dem är. Tror att dem passade på att få upp dammet i samband med detta dåd, men det verkar inte vara samorganiserat på något vis.
Citera
Medlem
Kadodis avatar
Men vilket trams att detta skulle vara en terroristattack. Varför? Bara för att det var hårt radikaliserade muslimer som utförde dåden? Jag skulle säga att det är en attack utförd av ett antal människor med isolerade psykiska sjukdomar, inkl psykostillstånd som gjorde detta.

Lägg ner Islamofobin!
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Terroristen som blev tillfångatagen är nog under riktigt djävla hårda förhör nu!

Finns verkligen en tillfångatagen? Verkligen?
Har jag mycket svårt att tänka mig, de hade självmordsbälten förutom sina automatvapen.
Att de uppträdde omaskerade visar klart att deras plan var att dö efter avklarat uppdrag.
De här galningarnas högsta dröm är att få dö "i strid mot de otrogna"- De har nämligen blivit lovade inte bara evigt liv med eviga oskulder utan 70 andra personer ur självmördarterroristens familj och släkt kommer (senare) direkt in i Paradiset, utan att behöva genomgå den "guds rättegång" som alla är fullständigt livrädda för.
Citera
Medlem
Trött på alla osmakliga kommentarer på twitter, från Romson till personer som https://twitter.com/ImranKayan

Snart händer det i Sverige. Vem tar ansvar?
Citera
2015-11-14, 11:34
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Men sluta hyckla. När Anton högg ner invandrare var det ni Sverigevänner som tjatade om att det var en enskild extremist, etc.

I övrigt är det vidrigt att använda sådant här till opinionsbildning. Skärp er, för helvete.

Muslimer är aldrig enskillda extremister de har alltid flertalet medbrottslingar.
Inte ens BBK kunde finna gelikar till sitt manifest.

Det är stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in