2015-11-14, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sartek
Det har de ju fullstndigt rtt i.

Hade de inne p teatern haft rtten till vapen s hade de kunnat stoppa terroristerna tidigare och frre hade dtt. S lngt hller jag med iallafall. Inte bara teatern, ver hela jvla stan dr det skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Rrande slut p kriget i Syrien, var o klippte mig i Sverige hos en som flytt frn dessa omrden.

P en rak frga nr tar kriget slut i Syrien, svaret gjorde mig fundersam

S lnge USA kper billig olja frn IS kommer det att fortstta.

Tnkte lite p det o kom fram till att det kan ta mig fan vara s.

Frankrike, NATO, USA, Saudi, Turkiet och Israhell samarbetar med jihadism. Har gjort det lnge. Nu terstr det att se ifall Frankrike tar avstnd frn terror. Alldeles fr mnga franska liv har gtt i spillo, men med Hollande vet man aldrig.
Citera
Medlem
Vilket frvnansvrd nykter rapportering av Aftonbladet-TV. Wolfgang Hansson sitter och sger att detta snart kan hnda i Sverige och att Sverige br vara oroliga, srskilt fr vra egna medborgare som strider fr IS och som kommer tillbaka hit. Att vi ven br kunna dra slutsatsen att vissa IS-krigare kan komma med flyktingstrmmen. Detta r ju helt otroligt fr att vara Aftonbladet. Han har vuxit ett antal steg i mina gon denna morgon.
Citera
Medlem
Sg att jag var pucktva p videon som laddades upp frn IS dr de brnner sina pass b.la. De pratar till frankrike s ganska uppenbart att videon r kopplad till dessa attacker. Tror ni ngra kommer haka p vad de sger i denna video som efterattacker mot ml i Paris? "det enda ni behver r att kra ver de med din bild, frgifta maten och frdmjuka de"

Frgan r om de i videon r fega krk som bara planerat dessa eller genomfrt dessa attacker? Tnkte att de visar ansiktena men inte de andra, vad tror ni ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Det r s typiskt av dom som fresprkar vapen att yttra sig i ett snt hr tillflle. Hade dom haft rtten att bara vapen, och hade ngra inne p konserthuset gjort det s hade antagligen flera liv rddats. S lnge r jag redo att hlla med.

Men, hur mnga ondiga skjutningar r det inte i te.x USA? Nu menar jag inte skolskjutningar eller liknande. Utan "misstag" dr ngon tror att det r inbrott men istllet rkar gubben skjuta frugan sin, eller nr Mike blir galen p frun fr hon varit otrogen och i stundens hetta tar han pistolen och avslutar det.

I tillfllen som detta hade det skerligen rddat liv, men i lngden tror jag det kostar fler liv.

Och du har inte tnkt p det uppenbara ser jag...

Om alla drar vapen och skjuter p varandra. Vart tror du det slutar d?
Vldigt f som faktiskt vet vem som r terrorist och vem som inte r det nr en jvla massa har vapen helt pltsligt.

Slutar ju bara med att alla skjuter p alla.
Citera
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Inte ndvndigtvis. Efter bomberna i Londons tunnelbanor var ju poliserna s skakiga att de skt en helt oskyldig snubbe som frskte hinna med ett tg. Han sprang mot perrongen med en ryggsck, och det blev hans dd.

Ja, det kan hnda men vljer du att 135 mrdas eller en skjuts oavsiktligt?
Citera
2015-11-14, 11:33
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Helvete det knns inte bra. ISIS fortstter hota frankrike, fotbollsmatch SWE-DAN...ppna grnser.a

Vad fan hller lfven p med, vart r vran militr?

Varfr skulle ISIS g p SWE-DAN?
Citera
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Hall missa inte den hr. ISIS har lagt upp ngon ny video... https://onedrive.live.com/?authkey=!...d=root&o=OneUp

IS knns lite desperata. Ett 10-tal bekldda mn som vdjar om att "vgen r ppen" dit dem r. Tror att dem passade p att f upp dammet i samband med detta dd, men det verkar inte vara samorganiserat p ngot vis.
Citera
Medlem
Kadodis avatar
Men vilket trams att detta skulle vara en terroristattack. Varfr? Bara fr att det var hrt radikaliserade muslimer som utfrde dden? Jag skulle sga att det r en attack utfrd av ett antal mnniskor med isolerade psykiska sjukdomar, inkl psykostillstnd som gjorde detta.

Lgg ner Islamofobin!
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Terroristen som blev tillfngatagen r nog under riktigt djvla hrda frhr nu!

Finns verkligen en tillfngatagen? Verkligen?
Har jag mycket svrt att tnka mig, de hade sjlvmordsblten frutom sina automatvapen.
Att de upptrdde omaskerade visar klart att deras plan var att d efter avklarat uppdrag.
De hr galningarnas hgsta drm r att f d "i strid mot de otrogna"- De har nmligen blivit lovade inte bara evigt liv med eviga oskulder utan 70 andra personer ur sjlvmrdarterroristens familj och slkt kommer (senare) direkt in i Paradiset, utan att behva genomg den "guds rttegng" som alla r fullstndigt livrdda fr.
Citera
Medlem
Trtt p alla osmakliga kommentarer p twitter, frn Romson till personer som https://twitter.com/ImranKayan

Snart hnder det i Sverige. Vem tar ansvar?
Citera
2015-11-14, 11:34
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Men sluta hyckla. Nr Anton hgg ner invandrare var det ni Sverigevnner som tjatade om att det var en enskild extremist, etc.

I vrigt r det vidrigt att anvnda sdant hr till opinionsbildning. Skrp er, fr helvete.

Muslimer r aldrig enskillda extremister de har alltid flertalet medbrottslingar.
Inte ens BBK kunde finna gelikar till sitt manifest.

Det r stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in