2015-11-14, 11:11
Citat:
Ursprungligen postat av MoralMoral
Återkommer till detta.

8 Musslor med Automatvapen dödar ca 80 plus skadar ett antal i konserthuset. De spränger sig själva med

Alltså. Hur kan inte flera dött?

Folk drar sig undan och trycks ihop och blir en slags köttmur? Men jag håller med utan att veta hur befolkad konserten var.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar

Citat:
Теракт в парижском театре "Батаклан" произошел во время концерта рок-группы Eagles Of Death Metal. Среди погибших есть один человек из состава этой группы, сообщает NBC.

РИА Новости http://ria.ru/world/20151114/1320262...#ixzz3rSXLb4OF

Terrorist attack in a Paris theater "Bataklan" occurred during a concert rock band Eagles Of Death Metal. Among the dead there is one person in this group, according to NBC.

En av bandmedlemmarna verkar ha dött i samband med attacken.
Citera
Medlem
Schlaktarnns avatar
Det enda alternativet jag ser nu är att Frankrike går med fullkraft mot terrorgrupper både utomlands och inom Frankrikes gränser

De måste sätta in militär och rensa i områden som Saint-denis,Bobigny etc.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Notera att Hollande att terrordådet är "An act of war". Vi får se om Frankrike bokstavligen ser det som en krigsförklaring och av vilket land.
Vågar man hoppas på fullskalig insats via marktrupp mot hela is i både syrien o irak?

Vore slutet för dessa förbannade terrorister, frankrike klarar vad usa backade ur enligt mig.
Citera
Bannlyst
Här är videon jag pratade om. Sprids på twitter just nu.

Citat:
#ISIS threatens #France in this undated video circulated in internet. #ParisAttacks http://goo.gl/txkgX8

https://onedrive.live.com/?authkey=!...d=root&o=OneUp

Dom fortsätter att hetsa Frankrike, snälla någon. Något säger mig att det inte är över än.

Och jag vet att det här inte hör hemma i tråden, men dom har typ senaste kamerorna med världens bästa bild verkligen. Är det oljan som betalar eller vad det dom?
Citera
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Glöm inte att många är skadade. Dessutom var det ju kaos. Folk flydde via nödutgångar, hängde ut genom fönstren och gömde sig på andra sätt. Kan tänka mg att flertalet även kastade sig ned och "spelade döda". Planen var nog också att självmordsbombandet skulle få fler att stryka med, men att bomberna var för klena?

Jojo, absolut. Men det blir ju panik och få kan ha tänkt klart. Ytan är ganska liten.

Tycker bara det är lite märkligt. Tänker på när tjetjenerna gjorde dådet på bion eller vad det var, han ensamma galningen, bstman mördaren, i USA osv.
Citera
2015-11-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hollande verkar vara på krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlöpa, kommer Frankrike och väst gå in hårt militärt efter detta?

Blir nog nattliga överläggningar där en hård militär strategi diskuteras. I värsta fall blir det dock bara fackeltåg och plakat med orden "vi är inte rädda". Typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hollande verkar vara på krigsstigen. Hur tror ni detta kommer fortlöpa, kommer Frankrike och väst gå in hårt militärt efter detta?

Det skulle vara om Frankrike med allierade går in med marktrupper i Syrien och rensar upp i öknen, från luften tror jag inte de kan göra så mycket mer än de redan gör.

Sen måste de göra något åt muslimerna i förorterna men det är en helt annan fråga...
Citera
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Om alla människor behandlas med respekt och får samma möjligheter till studier och jobb så blir det ingen grogrund för rekrytering till IS ,att flyktingar som kommer till Sverige skulle söka sig till IS det första de gör är befängt.
Suck.. Problemet är ju om du tillhör en religion som anser att du är herrefolket och alla de andra är de otrogna och mindre värda dig. Då blir det liksom problem när man upptäcker att man har ett beroende (ekonomiskt, samhälsnormiskt) mot det mindre värda folket. Man känner sig nretryckt eftesom religionen säger att du är bättre men den uppenbara verkligheten är en annan. Där börjar man rationalisera om anledningar till detta. Det är en bra grogrund till rasism och sociala klyftor. Myten om mångkulturens förträflighet bör väl vara spräckt 100ggr om vid det här laget...

Sluta spotta floskler och använd hjärnan och tänk istället. Med lite grundläggande psykologi, religionskunskap och biologi så är de här grejerna inte så svåra att förstå.

Men mer till sak, det verkar läskigt att dom är så pass samordnade nu. Undrar hur planeringen har skett mellan grupperna och hur alla kunde hålla tyst. Varför har inte Eropas och USAs avlystningssystem kunnat värja detta, det var väl därför de förklarade för oss att våran integritet måste begränsas.
Citera
2015-11-14, 11:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Är det bekräftat att IS tagit på sig attentatet..?
Citera
Medlem
Jo det blir det, kommer alltid finnas människor med sämre förutsättningar, svagare intellekt (dig själv exempelvis), motstridigheter och olika värderingar. Verkar drf helt ologiskt att låta människor som inte alls har någon regional anknytning till Sverige (eller europa för den delen), färdas likt lemmeltåg över halva klotet för att bosätta sig på en plats där dom inte hör hemma. Dom talar ett annat språk, har andra värderingar, tänker, resonerar annorlunda och ser annorlunda ut. Naturlig invandring av kompetent arbetskraft är bra, men inte stora mängder gräshoppssvärmar som suger resurserna ur platserna dom kommer till. Detta föder motsättningar och människor får lida.
Citera
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Vaknade precis till rubrikerna. Fy fan. Är inte ofta jag berörs av eländesrubrikerna nuförtiden - det är ju så jävla mycket skit som händer, hela tiden - men den här känns i magen. Kan dock inte riktigt precisera om det är oro eller en avgrundsdjup vrede jag känner. Lutar åt det senare. När ska västvärlden ta av silkesvantarna? Börjar bli lite väl många större attentat på kort tid nu, med först det ryska planet och nu det här.

Skicka in B-52orna och gör en glasöken av hela jävla kalifatet.

Jag läste nyss i en Norsk tidning att Frankrike svarat att attackerna kommer besvaras skoningslöst. Frågan är bara hur?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in