2015-11-13, 21:03
Medlem
Intressant om det stämmer

http://thesaker.is/russia-deploys-s-400-in-syria/

S400 i Syrien

Är det därför terroristsupportrarna i USA säger att det inte riktigt är läge för en No Fly Zone i norra Syrien?

Edit: Läste dock att Ryska försvarministeriet säger att det är missinformation och säger att S400 inte finns i Syrien
Senast redigerad av micks 2015-11-13 kl. 21:06.
Citera
2015-11-13, 21:05
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Intressant om det stämmer

http://thesaker.is/russia-deploys-s-400-in-syria/

S400 i Syrien

Är det därför terroristsupportrarna i USA säger att det inte riktigt är läge för en No Fly Zone i norra Syrien?

Och se ovan, Savoy inlägg, 16430 tror jag.
Citera
2015-11-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Och se ovan, Savoy inlägg, 16430 tror jag.

Läste dock att Ryska försvarsministeriet förnekar detta.

La till det i efterhand på mitt föregående inlägg
Citera
2015-11-13, 21:15
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ja, utan USA var ju kurderna värdelösa, mod att ge sig på civila och ägna sig åt etnisk rensning har man, men på slagfältet brukar man stå sig slätt och springa som yra höns.
Civila vart? Samma civila som ryssland dödar enl västmedia? Det sådana kurdhatare som du inte förstår är att utan kurderna hade t.ex irak fallit helt och hållet. Att de började förlora i kurdistan gjorde att baghdad fick andrum för att kunna bygga upp sina trupper. I syrien hade turkiets dockor haft hela gränsen och fått non-stop refill med vapen mm.
Tydligen förstår iaf Bashar och Abadi det annars hade de attackerat rätt så hårt.
Citera
2015-11-13, 21:21
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ja och den är ju befriad nu, om ett tag kan man använda den och ev öka sin närvaro i luften. Högteknologiskt skydd mot väst och dess vänner i Syrien, dvs Israel, gulfstaterna och Saudi?
Skyddet är mot turkisk/väst/nato invasion som var bara runt hörnet innan ryssland kom med i bilden.
Dock tänker psykopaterna fortfarande åt det håller, helt sjukt faktist de kan starta ett 3 världskrig men bryr sig inte

http://m.sputniknews.com/middleeast/20151110/1029852309/us-led-ground-operation-turkish-pm.html
Citera
2015-11-13, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAsIce
Skyddet är mot turkisk/väst/nato invasion som var bara runt hörnet innan ryssland kom med i bilden.
Mer troligt är att de är tänkta som skydd mot vapen som rebellgrupper stulit i Irak eller fått av USA och Gulfstater för att bekämpa Assad. Jag tvivlar på att någon är intresserad av en invasion av Syrien. Skulle typ USA skicka in trupp i större skala skulle de dels få förluster och dels inte kunna låtsas som de inte har något ansvar för vad som händer där.
Citera
2015-11-13, 21:39
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Mer troligt är att de är tänkta som skydd mot vapen som rebellgrupper stulit i Irak eller fått av USA och Gulfstater för att bekämpa Assad. Jag tvivlar på att någon är intresserad av en invasion av Syrien. Skulle typ USA skicka in trupp i större skala skulle de dels få förluster och dels inte kunna låtsas som de inte har något ansvar för vad som händer där.
Innan ryssland kom dit var det nära att man skulle utlysa no-fly zone och invadera norra syrien. Man har samma tankar, erdogan och davotgolu pratar om det konstant i sina intervjuer. Däremot tror jag inte det händer nu när man befriade kweyres flygbas
Citera
2015-11-13, 22:10
Medlem
Hogdals avatar
Kollapsen är nästan ett faktum. SAA har marscherat över en mil rätt in i rebell-land idag, och M5 är avskuren.

http://www.edmaps.com/Syria_Battle_for_Southern_Aleppo_November_13_6PM.p ng
Citera
2015-11-13, 22:14
Medlem
Rätt intressant film med bilder jag inte sett förut, speciellt bilderna i sista tredjedelen. Vilka smällar

https://www.youtube.com/watch?v=M_j4oSTLcyc

Edit. Den sista delen ska tydligen föreställa detonationerna från missilerna avfyrad från kaspiska havet
Senast redigerad av micks 2015-11-13 kl. 22:23.
Citera
2015-11-13, 22:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag saknar dom också! De kunde förklara alla galenskaper som jag som en svensk uppfödd i en skyddad verkstad (sverige) inte begriper riktigt.
Hoppas de hittar tebax igen!
Det finns en och annan Bagdad Bob kvar i tråden! Bara häromdagen var det någon stolle som påstod att regeringsstyrkorna stod inför en kollaps runt Aleppo

Man måste vara blind för att inte se Ryssens inträde som en veritabel game-changer.
Citera
2015-11-14, 06:07
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Civila vart? Samma civila som ryssland dödar enl västmedia? Det sådana kurdhatare som du inte förstår är att utan kurderna hade t.ex irak fallit helt och hållet. Att de började förlora i kurdistan gjorde att baghdad fick andrum för att kunna bygga upp sina trupper. I syrien hade turkiets dockor haft hela gränsen och fått non-stop refill med vapen mm.
Tydligen förstår iaf Bashar och Abadi det annars hade de attackerat rätt så hårt.

Jag hatar ingen, dock konstaterar jag att kurder rensar ut icke kurder och är på så sätt hatare. På slagfältet har dom varit ynkliga och impotenta, det krävs hela tiden massiva västerländska bombningar för att dom ska kunna gå framåt. Men då är dom ju "slagkraftiga". Kurderna i norra Iraq har haft det lugnt i en generation. Dom har 200000 man under vapen, var är dessa? Vad gäller Turkiets gräns, tycks det ju mest vara kurder omkring den? Dessutom tycks ju syriska kurder vara med regimen?
Senast redigerad av SvenskMuslimah 2015-11-14 kl. 06:30.
Citera
2015-11-14, 06:18
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Innan ryssland kom dit var det nära att man skulle utlysa no-fly zone och invadera norra syrien. Man har samma tankar, erdogan och davotgolu pratar om det konstant i sina intervjuer. Däremot tror jag inte det händer nu när man befriade kweyres flygbas

Man är ju avslöjade idag som supporters till terrorister, sedan Ryssland la korten på borden, nu hittar man på en ny "syrisk armé" och kallar dom som mördade 3000 amerikaner för moderata. Man ville ju till varje pris att Syrien skulle falla, som dom andra länderna i den plan som avslöjades 2004.

Nu är det ju bara Syrien (ter sig misslyckat), Lebanon (kvarstår) och Iran (Kvarstår) som står på listan.
Listan var ju Lebanon, Iraq, Sudan, Somalia, Libya, Syrien, och Iran.
Titta vad som hänt dessa länder. Gissnings vis blev det inte som man tänkt sig i Iraq och Syrien, Jemen dök upp som ett sidospår och Afghanistan värker fortsatt. Alla dessa länder är muslimska och terroriseras konstant av väst.
Ledsen om jag gick OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in